سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه 6 ژونیه گفت كه قانون اساسي جىيى سوريه بايى با نظارت سازمان ملل متحد تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف گفت در باره طرح برقراری مناطق پرواز ممنوع در سوریه که آمریکا پیشنهاد داده اطلاعی ندارد و از واشنگتن خواسته تا جزییات بیشتری در این باره ارائه دهد.

لاوروف گفت: «از واشنگتن خواسته‌ایم تا اطلاعات بیشتری در باره بیانیه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا درباره  طرح برقراری مناطق پرواز ممنوع در سوریه ارائه بدهند». تیلرسون تایید کرد کشورش حاضر است در باره مناطق پرواز ممنوع در سوریه با مسکو مذاکره کند.

لاوروف که با همتای فرانسویش ژان ایولودریان در پاریس دیدار کرده بود گفت که «تروریسم بین‌المللی دشمن اصلی است و در جنگ با آن باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت».

لاوروف افزود که روسیه و فرانسه رویکرد مشترکی در باره مذاکرات سوریه-سوریه در ژنو دارند.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به دنبال بررسی راه‌های همکاری مشترک با روسیه برای برقراری ثبات در سوریه است.

ژان ایولودریان، وزیرخارجه فرانسه هم تایید کرد که «پاریس و مسکو از تخریب سلاح های شیمیایی سوریه حمایت می‌کنند».

او افزود: «فرانسه خواهان اقدام عملی با روسیه است و امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه موارد اختلاف با روسیه را در جریان مذاکرات گروه 20 با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه مطرح خواهد کرد».