پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علی صوفی: مگر جنگ شده که اصولگرایان دنبال آتش بس هستند؟/ از هر وسیله ای برای تخریب روحانی استفاده می کنند

علی صوفی: مگر جنگ شده که اصولگرایان دنبال آتش بس هستند؟/ از هر وسیله ای برای تخریب روحانی استفاده می کنند

علی صوفی: مگر جنگ شده که اصولگرایان دنبال آتش بس هستند؟/ برخی حامیان رییسی، انتخاب قانونی مردم را قبول ندارند/ از هر وسیله ای برای تخریب روحانی استفاده می کنند/ می گفتند برجام خیانت است

وزیر دولت خاتمی بر این عقیده است که مخالفان روحانی از همان ابتدای انتخابات بنا را بر تخریب و توهین به روحانی گذاشتند که این رفتارها متاسفانه از آن‌ها دور از انتظار هم نبود.
علی صوفی، وزیر تعاون دولت محمد خاتمی در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به افزایش تخریب و توهین‌ها  علیه حسن روحانی گفت: آنچه که پیش آمده و باتوجه به مسائلی که در گذشته از برخی گروه‌ها و رقبا شاهد بودیم ، امر دور از انتظاری نیست. این رفتارها با منافع ملی، اخلاق  و قواعد بازی کاملا در تضاد است .

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته هم شاهد چنین بداخلاقی‌هایی بوده‌ام، تصریح کرد: آنچه که در جریان انتخابات شاهد آن بودیم این است که جریان رقیب از همان ابتدا بنای تخریب را گذاشت و سعی کرد تا با تبلیغات گسترده روحانی را رئیس‌جمهور تک دوره‌ای بنامد و به دنبال آن هم اعلام کردند که صلاحیت روحانی این بار دیگر مورد تایید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت. رقیبان و مخالفان روحانی، دستاوردهای دولت مانند برجام را که یک تصمیم حاکمیتی است را به دلیل دشمنی با روحانی خیانت عنوان کردند.

رقبا به جای توهین و تخریب، روحانی برای تشکیل کابینه کمک کنند
استاندار اسبق گیلان ادامه داد: در زمان انتخابات علاوه بر تمامی‌‌ هجمه‌ها سعی کردند تا با جمنا و غیره برای روحانی رقیب تراشی کنند. به هرحال با تمام فراز و فرودها انتخابات زمان خود را طی کرد و درایت مردم همانند سال‌های گذشته بازهم نمود  پیدا کرد و روحانی را برای دومین بار انتخاب کردند.

صوفی تصریح کرد: با توجه به انتقاداتی که در سال 88 به اعتراضات شده بود به نظر می‌رسید در این انتخابات اعتراضی صورت نگیرد.به ویژه اینکه به هرحال جریان رقیب به نوعی بر اعتراضات مانور داده بود که از منافع و مصلحت ملی و انصاف به دور بود و باعث سواستفاده دشمنان قرار گرفت.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه روند برخورد جریان رقیب با روحانی و نتیجه انتخابات به نوعی است که قانون هیچ‌ جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: انتخاب قانونی مردم از نظر برخی از اصولگرایان که پشت سر رئیسی بودند محلی از اعراب ندارد و مسائلی اتفاق افتاد که جای هیچ توجیحی ندارد. جای تعجب دارد رئیس جمهوری که یک ماه از انتخاب وی می‌گذرد اینگونه مورد تخریب و توهین قرار بگیرد! عده‌ای متاسفانه به جای تبریک به روحانی و کمک برای تشکیل کابینه و پس از آن انتقادات سازنده، بدون توجه به خواست اکثریت مردم بنا را بر تخریب گذاشته اند و انتظارات حداقلی اخلاقی هم رعایت نمی‌شود. مخالفین روحانی اساسا برای رسیدن به اهدافشان، استفاده از هر وسیله‌ای را مجاز می‌دانند.

مگر جنگی وجود دارد که به دنبال آتش بس هستید؟

استاندار اسبق بوشهر با اشاره به توییت اخیر علیرضا زاکانی مبنی بر اینکه از سوی هردوجناح باید آتش بس برقرار شود، گقت:معتقدم تعبیر آتش بس یک تعبیر سنگینی است، در گذشته آقای سیدمحمدخاتمی بحث آشتی ملی را مطرح کرده بودند  عنوان شد که مگر ما قهر هستیم؟ مردم کنار هم هستند و هیچ قهری وجود ندارد که بخواهد آشتی صورت بگیرد.اکنون تعبیر آتش بس به معنای این است که در کشور جنگ وجود دارد. این سخنی فراتر و سنگین تر از قهر است.مگر در کشور جنگ وجود دارد که اکنون نیازمند آتش بس است؟.

وی با بیان اینکه با این تعبیر مخالف هستم، عنوان کرد: گوینده این سخن البته با حسن نیت این مطلب را عنوان کرده است و منظورشان این است که دست از مناقشات برداریم.وحدت، آشتی ملی یا هرآنچه که بخواهیم اسمش را بگذاریم نیازمند این است که باب گفت و گو را در کشور باز کنیم و از اردو کشی و صف آرایی در مقابل همدیگر و برخوردهای خشن پرهیز کنیم. توهین و تخریب روحانی، ضرر و آسیب رساندن به یک شخص نیست بلکه آسیب رساندن به نظام است.ما همواره باید امنیت ملی و مصالح نظام را در نظر داشته باشیم و سعی کنیم تا کشور را در معرض خطر قرار ندهیم.

منبع: نامه نیوز