سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امارات: قطر در صورت عدم تغییر سیاست‌هایش در جایگاه ایران و گروه‌های تروریستی خواهد بود
وزير الدولة الإماراتي للشؤون الخارجية أنور قرقاش يتحدث في مؤتمر صحفي في دبي بالإمارات يوم السبت. تصوير رويترز. (هذه الصورة للأغراض التحريرية فقط. ليست للبيع ولا يسمح باستخدامها في حملات تسويقية أو إعلانية).

امارات: قطر در صورت عدم تغییر سیاست‌هایش در جایگاه ایران و گروه‌های تروریستی خواهد بود

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی، چهارشنبه 5 ژوئیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت پاسخ کلیشه‌ای قطر به خواسته‌های چهار کشور، مستحق نادیده گرفتنی بود که در کنفرانس قاهره با آن روبرو شد. او تاکید کرد که گام‌های آینده، بر انزوای دوحه خواهد افزود.

قرقاش اضافه کرد: «هدف بزرگتر از تهاتر بر سر مواد تغییر سیاست‌های دوحه در تشویقش به تندروی و تروریسم و حمایت از آن است».

قرقاش ادامه داد: «گام‌های آینده بر انزوای قطر خواهد افزود، جایگاهش در کنار ایران و دیگر گروه‌های تروریستی خواهد بود».

وزرای امور خارجه چهار کشور سعودی، امارات، بحرین و مصر، چهارشنبه برای بررسی پاسخ قطر به خواسته‌هایشان، تشکیل جلسه دادند. چهار وزیر امور خارجه در بیانیه پایانی نشست‌شان، پاسخ قطر به خواسته‌هایشان را «منفی و بی محتوا» توصیف کردند.

7 کشور عربی و در راس آن‌ها سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر، تمام روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند. این کشورها در بیانیه‌های جداگانه‌ای، قطر را به پشیتبانی از تروریسم متهم کردند.

سعودی، امارات، بحرین و مصر، فهرستی از 13 درخواست از قطر را ارائه داده بودند که کویت به عنوان میانجی در بحران این کشور، تسلیم مقام‌های دوحه کرده بود.