جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » رئیس جمهوری فرانسه: سیاست‌های جدیدی برای مبارزه با تروریسم اجرا خواهد شد

رئیس جمهوری فرانسه: سیاست‌های جدیدی برای مبارزه با تروریسم اجرا خواهد شد

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه 3 ژوئیه در جلسه پارلمان این کشور که در کاخ ورسای برگزار شد با اعلام عزمش برای اجرای سیاست‌هایی جدیدی با هدف مبارزه با تروریسم، گفت به وضعیت فوق‌العاده‌ای که از پاییز در فرانسه در حال اجرا است، پایان خواهد داد.

وی همچنان بیان کرد  «با پایان دادن به وضعیت فوق‌العاده، آزادی‌ها را به فرانسوی‌ها باز خواهمم گرداند زیرا این آزادی‌ها، پیش‌شرط دموکراسی قوی است». او یادآور شد که پارلمان را برای تصویب سیاست‌های جدید مبارزه با تروریسم، فرا خواهد خواند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «قانون جنایی همانگونه که هست و اختیارات قضات همانگونه که هست در صورت که نظام به خوبی عمل کند، می‌تواند دشمنانمان را از میان ببرد. در مقابل دادن اختیارات غیر محدود برای کنترل زندگی مردم هیچ معنای ندارد، نه در عرصه ارزش‌ها چنین اقدامی معنی دارد و نه در عرصه تاثیر گذاری».

او ادامه داد: «از سویی خواهان آن هستم تا پارلمان سیاست‌های جدید را که موضعمان را در مبارزه‌مان مستحکم‌تر خواهد کرد، رای دهد. باید تروریست‌ها به صورت مستقیم و به دور از فرانسوی‌ها، هدف قرار گیرند».

مکرون گفت: «این سیاست‌ها که پارلمان به آن‌ها رای خواهد داد، تحت نظر قاضی آزادی‌های فردی قرار خواهد گرفت و طی آن به خواسته‌های قانونی‌مان، سنت‌ها و آزادی‌هایمان، به صورت کامل و دائم، احترام گذاشته خواهد شد». به نظر می‌رسد رئیس جمهوری فرانسه با این اقدام به درخواست مدافعان آزادی‌ها که از افزایش قدرت دستگاه قضایی نگرانند، پاسخی مثبت داده است.

لایحه قانون جدید مبارزه با تروریسم که قرار است جانشین وضعیت فوق‌العاده در فرانسه شود و تابستان جاری در پارلمان به بحث گذاشته خواهد شد، انتقادها و نگرانی‌های بسیاری برانگیخته است.

مکرون با دعوت به «جامعه‌ای یکپارچه و متحد بر گرد ارزش‌ها» وعده قوانینی داد که «فرانسوی‌ها را از نگرانی‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند» دور کند و در عین حال «جلوی هرگونه حمله تروریستی جدیدی» را بگیرد.