سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه: اگر جاي دولت بودم قرارداد پژو را لغو مي‌كردم

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه: اگر جاي دولت بودم قرارداد پژو را لغو مي‌كردم

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: اگر من به‌جاي دولت ايران بودم، نه‌تنها روابط سياسي را با فرانسه كاهش مي‌دادم، بلكه قراردادهايي را كه با اين كشور در رابطه با پژو و … داشتيم، معلق مي‌كردم.

به گزارش فارس، محمدجواد لاريجاني در حاشيه همايش سراسري قوه قضائيه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در‌خصوص تغيير رويه اروپايي‌ها در بحث برجام گفت: موضع اروپايي‌ها راجع به جمهوري اسلامي همچنان خصمانه است و اينكه در امر برجام مي‌گويند كه مي‌خواهند با ايران كار اقتصادي كنند اما شركت‌هايشان در تحريم امريكا است، بهانه است.  وي ادامه داد: هم اروپايي‌ها و هم امريكايي‌ها در انجام تعهدات خود بدعهدي كردند و ركورد هر دو بسيار بد است و تنها تفاوت آنها در ژست اين دو كشور است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: ما تعهدات خود را انجام داديم و قرار بر اين بود كه آنها هم تمام تحريم‌ها را يكجا بردارند اما زير قول خود زدند. ما با تحريم‌ها زندگي كرده‌ايم و همچنان هم زندگي مي‌كنيم.
 اروپا هيچ‌گاه راجع به جمهوري اسلامي مواضع خوبي نداشته و ما هم چشم‌مان به دست آنها نيست. موضع فرانسه هم بسيار توهين‌آميز بوده، وزير خارجه ايران دو روز پيش با آنها ملاقات كرد و هنوز هواپيماي وزير امور خارجه بلند نشده بود كه سفير آنها در شوراي امنيت، ما را ناقض قطعنامه همراه برجام معرفي كرد. اين حرف بسيار بي‌اساسي بود و به ايران توهين كرد. آنها يك تجمع داعشي را آنجا شكل دادند تا عليه نظام اسلامي صحبت كنند. بهتر است آقايان از اين جوك‌هاي سياسي به زبان فرانسه براي مردم خودشان تعريف كنند.  رفتار فرانسه بسيار خصمانه و توهين‌آميز است و اگر من به‌جاي دولت ايران بودم، نه‌تنها روابط سياسي را با فرانسه كاهش مي‌دادم، بلكه قراردادهايي را كه با اين كشور در رابطه با پژو و… داشتيم، معلق مي‌كردم. بدين ترتيب هم سيستم ماشين‌سازي داخلي احيا مي‌شد و هم آنها مي‌فهميدند كه با ما شوخي نكنند.
منبع: فارس