پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اذعان و اعتراف روزنامه جوان -اطلاعات سپاه پاسداران- به شکست سنگین “دیپلماسی بی دنده و ترمز جنگی” رژیم حاکم بر ایران در منطقه، و عوارض منفیِ بین المللی آن!

اذعان و اعتراف روزنامه جوان -اطلاعات سپاه پاسداران- به شکست سنگین “دیپلماسی بی دنده و ترمز جنگی” رژیم حاکم بر ایران در منطقه، و عوارض منفیِ بین المللی آن!

 

سایت جوان آنلاین به مدیریت عبدالله گنجی جانشین یدالله جوانی! در مقاله ای با عنوان “آغاز تازه منافقين در پاريس يك روز بعد از پايان داعش”  به سبک خاص خود به تجزیه و تحلیل گردهمایی شورای ملی مقاومت درپاریس با شرکت شخصیتهای سیاسی عالیرتبه و شناخته شده از چهارگوشه جهان – که همه یک صدا سیاست های خصمانه رژیم حاکم بر کشور را در منطقه خاورمیانه و درجهان به بادانتقادگرفته بودند- پرداخته و مینویسد:

نشست سالانه گروهك تروريستي منافقين در پاريس يك روز بعد از اعلام پيروزي دولت عراق برگروهك تروريستي داعش كليد خورد…
نشست سالانه گروهك تروريستي منافقين در پاريس يك روز بعد از اعلام پيروزي دولت عراق برگروهك تروريستي داعش كليد خورد، نشستي كه امسال در سايه تقويت حمايت عربستان از اين گروهك همزمان با افول داعش، توجه بيشتري به خود جلب كرده است. وزير امور خارجه ايران كه همزمان با اين نشست در پاريس به سر مي‌برد، حضور منافقين در فرانسه را نقطه ابهام در روابط تهران پاريس خواند و گفت كه منافقين لكه سياهي است بر سابقه كشورهايي كه با اين گروه‌ها همكاري مي‌كنند.

طبق بيانيه ادعايي گروهك منافقين اين كنفرانس دو رسالت بر عهده دارد؛ نخست تغيير نظام ايران (!) و دوم لزوم توافق همه كشورها براي برقراري صلح و آرامش منطقه‌اي و بين‌المللي. جان بولتون، نماينده سابق امريكا در سازمان ملل در اين نشست كه ديروز شروع شد، گفت: دونالد ترامپ هم مثل ما و ساير مقامات امريكا صد در صد مخالف جمهوري اسلامي ايران است. بولتون در نشست منافقين در پاريس افزود: انقلاب اسلامي ايران بايد از بين برود. اين سياستمدار امريكايي تاكيد كرد: به هيچ يك از مسئولان و مقامات ايران اعتماد نداريم. منابع خبري گزارش مي‌كنند كه با آغاز نشست سالانه منافقين، نيروهاي ويژه پليس مقابل سفارت ايران در پاريس مستقر شده‌اند. از ديشب نيز موج توئيترى ابراز انزجار از داعش وطنى «منافقين» و حاميان مستكبرشان با هشتگ: #IranHatesMEK شروع شده است. تعدادي از جداشدگان منافقين نيز در نقاط مختلف پاريس از جمله ميدان تروكادرو در كنار برج ايفل دست به تجمع‌زده و شعارهايي از جمله «داعش جنايت مي‌كند رجوي حمايت مي‌كند»، «رجوي تروريست» سردادند.

محمدجواد ظريف، وزير خارجه در واكنش به ميزباني فرانسه از منافقين گفته كه در گفت‌وگوهايمان با مسئولان فرانسه حضور منافقين را به عنوان يك نقطه ابهام در روابط مطرح كرديم و آنها هم همواره تأكيد كردند كه ارتباطي با اين گروه ندارند. وزير امور خارجه پيش از بازگشت به تهران در واكنش به نشست گروهك تروريستي منافقين در پاريس، حضور و فعاليت منافقين در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ايران و فرانسه عنوان كرد. «محمدجواد ظريف» در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما در پاريس، درباره نشست منافقين در پاريس و اينكه با تحريك اين گروهك برخي نمايندگان پارلمان اروپا در بيانيه‌اي حقوق بشر در ايران را زير سؤال برده‌اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در ليست سياه قرار داده‌اند، گفت: سابقه تروريستي اين گروه براي كسي پوشيده نيست؛ همه دولت‌هاي منطقه و دولت‌هاي اروپايي نسبت به سوابق اين گروه آگاه هستند. وي با ابراز تأسف از دادن مجوز فعاليت به گروهك تروريستي منافقين در فرانسه افزود: ما در گفت‌وگوهايمان با مسئولان فرانسه اين موضوع را به عنوان يك نقطه ابهام در روابط مطرح كرديم و آنها هم همواره تأكيد كرده‌اند كه ارتباطي با اين گروه ندارند.

وزير امور خارجه ايران تأكيد كرد: اجازه دادن به فعاليت گروهي كه نزد مردم ايران منفور است، سوابق تروريستي دارد، همكاري با رژيم صدام در سابقه خيانت‌آميزش نسبت به مردم ايران وجود دارد و همچنين در هفته‌ها و ماه‌هاي اخير شاهد حملات تروريستي آنها و تلاش‌هايشان براي حمله تروريستي در كشور بوديم، تنها لكه سياهي است بر سابقه كشورهايي كه با اين گروه‌ها همكاري مي‌كنند. «ظريف» ابراز تأسف كرد: رژيم‌هاي مرتجع منطقه يك بار ديگر روي اين گروه سرمايه‌گذاري مي‌كنند، همانطور كه در گذشته هم سرمايه‌گذاري كردند. وي گفت: ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داريم كه رژيم سعودي با اين گروه فعاليت و همكاري مي‌كرده و كمك‌هاي مالي به آنها مي‌داده است؛ در سال گذشته و امسال تصميم گرفته‌اند كه با علني كردن اين همكاري، در جلسه آنها شركت كنند.

«ظريف» كه ساعتي پس از ديدار با «امانوئل ماكرون» رئيس‌جمهور فرانسه در اليزه اين مصاحبه را انجام داد، افزود: اينها همه نشان‌دهنده ميزان و درجه استيصال معاندين جمهوري اسلامي ايران است كه مجبور شدند براي نيات شوم‌شان به گروه‌هايي پناه ببرند كه هيچ پايگاهي در بين مردم ايران ندارند و نتيجه‌اي هم جز نفرت مردم ايران براي اينگونه اقدامات نخواهند داشت.