سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شکست سنگین دیپلماتیک نظام حاکم بر ایران در ممانعت از برگزاری میتینگ سالانه شورای ملی مقاومت ایران

شکست سنگین دیپلماتیک نظام حاکم بر ایران در ممانعت از برگزاری میتینگ سالانه شورای ملی مقاومت ایران

سفر دو روزه محمد جواد ظریف درروزهای پنجشنبه و جمعه و ملاقاتهای او با رئیس سنا، وزیر امور خارجه، و رئیس جمهور فرانسه دستاورد مطلوب و موفقی برای جلوگیری از میتینگ سالانه “شورای ملی مقاومت” در “ویلپنت” پاریس به بار نیاورد!

سایت تابناک – مجمع تشخیص مصلحت نظام- با اذعان و اعتراف به شکست سنگین دیپلماتیک نظام حاکم بر ایران در ممانعت از برگزاری میتینگ سالانه شورای ملی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس در مقاله ای بتاریخ  ۱۰ تير ۱۳۹۶ -با عنوان “نشست سالانه سازمان منافقین با سخنرانی ضد ایرانی مقامات عربی، آمریکایی و اروپایی” مینویسد:

کنفرانس سالانه منافقین که پیشتر لغو شده بود، با فشارهای عربستان و رژیم اسرائیل با حضور برخی سیاست مداران آمریکایی و معارضان سوری خارج نشین در پاریس با طرح ادعاهای پوچ و تکراری برگزار شد.
بر پایه بیانیه ادعایی گروهک منافقین، این کنفرانس دو رسالت بر عهده دارد؛ نخست تغییر نظام ایران (!) و دوم لزوم توافق همه کشورها برای برقراری صلح و آرامش منطقه ای و بین المللی. علاوه بر عده ای منافق اجاره ای و اجیر شده، برخی نمایندگان از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا، نمایندگانی از اتحادیه اروپا، مسئولان برخی کشورهای عربی از جمله سعودی ها و سران گروهک های تروریستی از جمله معاندان سوریه در این نشست یک روزه حضور دارند.
به گزارش «تابناک»، بنا بر اخبار دریافتی از منابع موثق داخل این نشست، علاوه بر عده ای منافق اجاره ای و اجیر شده، برخی نمایندگان از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا، نمایندگانی از اتحادیه اروپا، مسئولان برخی کشورهای عربی از جمله سعودی ها و سران گروهک های تروریستی از جمله معاندان سوریه در این نشست یک روزه حضور دارند.
طبق بیانیه ادعایی گروهک منافقین این کنفرانس دو رسالت بر عهده دارد؛ نخست تغییر نظام ایران (!) و دوم لزوم توافق همه کشورها برای برقراری صلح و آرامش منطقه ای و بین المللی.

«جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در این نشست مدعی شد: نباید به ایران اجازه داد تا هلال جغرافیایی از ایران تا عراق و سوریه و لبنان را کنترل کند.

وی در ادامه مدعی شد: ایران نه تنها تهدید هسته ای بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت است. رژیم ایران رفتارش را عوض نمی کند و تنها راهکار، تغییر رژیم است. سیاست آمریکا نیز این است که رژیم ایران تغییر پیدا کند.

این سیاستمدار آمریکایی از حضور در این نشست ابراز خوشحالی کرد و گفت تغییر رژیم ایران قابل دسترسی است.

رابرت جوزف معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در نشست منافقین در پاریس گفت: ما باید از داخل به دنبال تغییر رژیم ایران باشیم و از آن حمایت کنیم نه از خارج.

«لیندا چاوز» مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید نیز در این نشست مدعی شد: بهترین راه‌حل در ایران جایگزین کردن رژیم حاکم است. جنبش شما تحت هدایت مریم رجوی، تنها جنبشی است که می‌تواند جایگزین این رژیم بشود و بنیادگرایی اسلامی را را ریشه کن کند.

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، در سخنانی گستاخانه در کنفرانس سالانه منافقین در پاریس گفت: زمان تغییر رسیده است. همان طور که خانم رجوی گفت، زمان آن فرا رسیده تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیلاتی تروریستی بخوانیم.

شبکه العربیه نیز با آغاز سخنرانی ترکی الفیصل به پوشش خبری زنده این کنفرانس پرداخت. ترکی الفیصل در سخنانی مداخله‌جویانه گفت: تلاش برای براندازی نظام ایران تلاشی مشروع است. وی افزود: افتخار می کنم که برای دومین بار در این اجلاس شرکت می کنم.
لفاظی ترکی‌الفیصل: تلاش برای براندازی در ایران تلاشی مشروع است/بولتون: ترامپ صد در صد مخالف جمهوری اسلامی ایران است

محمدجواد ظریف دیروز جمعه پیش از اتمام سفر دو روزه اش به پاریس و بازگشت به تهران در فرودگاه شارل دوگل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس؛ درباره نشست امروز منافقین در پاریس و اینکه با تحریک این گروهک برخی نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه ای حقوق بشر در ایران را زیر سئوال برده اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سیاه قرار داده اند، گفت:

“سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست؛ همه دولت های منطقه و دولت های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند. ما در گفت و گوهایمان با مسؤولان فرانسه این موضوع را به عنوان یک نقطه ابهام در روابط مطرح کردیم و آنها هم همواره تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.اجازه دادن به فعالیت گروهی که نزد مردم ایران منفور است ،سوابق تروریستی دارد ، همکاری با رژیم صدام در سابقه خیانت آمیزش نسبت به مردم ایران وجود دارد و همچنین در هفته ها و ماههای اخیر شاهد حملات تروریستی آنها و تلاش هایشان برای حمله تروریستی در کشور بودیم، تنها لکه سیاهی است بر سابقه کشورهایی که با این گروه ها همکاری می کنند.رژیم های مرتجع منطقه یکبار دیگر روی این گروه سرمایه گذاری می کنند همانطورکه در گذشته هم سرمایه گذاری کردند.ما از سوابق زمان جنگ اطلاع داریم که رژیم سعودی با این گروه فعالیت و همکاری می کرده و کمک های مالی به آنها می داده است؛ در سال گذشته و امسال تصمیم گرفته اند که با علنی کردن این همکاری ،در جلسه آنها شرکت کنند.”!
همزمان با این نشست، برخی از جداشدگان منافقین در نقاط مختلف پاریس از جمله میدان تروکادرو در کنار برج ایفل تجمع کرده و شعارهایی از جمله «داعش جنایت می کند رجوی حمایت می کند»، «رجوی تروریست» سر داده و با پخش بروشور و اطلاعیه علیه جنایات منافقین اطلاع رسانی می کنند.