پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سپاه پاسداران سعی میکند ظریف را کِنِف کند، غافل از این که این عمل، مصداقِ “تُفِ سر بالا” است!!

سپاه پاسداران سعی میکند ظریف را کِنِف کند، غافل از این که این عمل، مصداقِ “تُفِ سر بالا” است!!

تخریب محمدجوادظریف – نماد دیپلماسی ایران- با انتشار فیلم تقطیع شده از او به هنگام خداحافظی با وزیرخارجه فرانسه، توسط نفوذی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران!!

به نظر نمی‌رسد رویه‌ای که توسط برخی  از عناصر نفوذی در قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران در داخل کشور در پیش گرفته شده، چندان با مصالح کشور سازگار باشد، چرا که محمدجواد ظریف نماد دیپلماسی ایران در صحنه جهانی است، و تخریب این نماد، تخریب چهره دیپلماسی ایران و موقعیت دیپلماتیک کشورمان در سطح بین الملل است که اکنون با چهره محمد جواد ظریف شناخته می‌شود.

پس از آنکه امروز فیلمی تقطیع شده از دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر خارجه فرانسه منتشر شد که ظاهراً وزیر امورخارجه فرانسه حاضر به دست دادن نیست، فیلم کامل این اتفاق نشان داد که نشان می دهد وزیر خارجه با این اقدام تاکید کرده که قصد وداع با همتای ایرانی‌اش مقابل در دفترش ندارد و تا پایین پلکان او را همراهی می‌کند و سپس خداحافظی خواهد کرد!

به گزارش «تابناک»؛ برخی رسانه‌های رسمی امروز فیلمی از دیدار تازه «ژان ايو لودريان» وزير امور خارجه فرانسه و «محمدجواد ظریف» وزیرامورخارجه ایران منتشر کردند که چنین تصوری را به وجود می آورد که طرف فرانسوی حاضر به دست دادن با وزیرامورخارجه ایران نشده که در عرف دیپلماتیک توهین بسیار بزرگی محسوب می‌شو.د.در گزارش این رسانه‌های رسمی ادعا شده بود: «در این دیدار در حالی که ظریف دست خود را به سمت همتای فرانسوی خود دراز می کند، ژان ایوز لو بی توجه به راه خود ادامه می دهد، برخی از کاربران در فضای مجازی این اقدام وزیر امور خارجه فرانسه را بی احترامی دانسته اند.» و ظاهر این ویدیوی چند ثانیه‌ای که قبل و بعدش حذف شده بود، این ادعا را تایید می‌کرد.
با این حال اکنون نسخه کامل این ویدیو منتشر شده که نشان می‌دهد برخلاف ادعای مطرح شده، ظریف قصد خداحافظی در ورودی دفتر لودریان از او دارد اما وزیرامورخارجه فرانسه تاکید می‌کند که اینجا با او وداع نمی‌کند و او را تا در خروجی وزارت امورخارجه همراهی می‌کند. در واقع وزیرامورخاجه فرانسه با همراهی اینچینینی، یک نوع احترام ویژه برای وزیرامورخارجه ایران قائل می‌شود.در حالِ حاضر محمدجواد ظریف نماد دیپلماسی ایران در صحنه جهانی است، و تخریب این نماد، تخریب چهره دیپلماسی ایران و موقعیت دیپلماتیک کشورمان در سطح بین الملل است که اکنون با ظریف شناخته می‌شود.