پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هاشمی‌طبا: اگر رئیسی رأی می‌آورد، تکرار بدتر احمدی‌نژاد می‌شد!

هاشمی‌طبا: اگر رئیسی رأی می‌آورد، تکرار بدتر احمدی‌نژاد می‌شد!

مصطفی هاشمی‌طبا کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در مصاحبه با ماهنامه اندیشه پویا اظهار داشت :
کشور ما الان دچار بیماری سرطان شده است. این سرطان دارد از درون کشور را ویران می‌کند. هیچکس هم به فکر درمان این سرطان نیست. این سرطان به نظرم بدخیم است.

ما در طول این سال‌ها شیره ایران را مکیده‌ایم؛ نفتش را یک جور، گازش را یک جور و جنگل و آبش را هم یک جور دیگر. این طور نبود که من فکر کنم در انتخابات برنده می‌شوم. من فقط احساس کردم که از آن تریبون می‌توانم نگرانی‌هایم را بیان کنم. شما خودتان بهتر از من می‌دانید که مردم زیادی روزنامه نمی‌خوانند، رادیو و تلویزیونی هم که دست ما نیست. برای همین بود که فکر کردم کسی که کاندیدای ریاست‌جمهوری بشود، حرف‌هایی می‌زند و حول آن حرف‌ها گفتمانی شکل می‌گیرد که می‌تواند خیلی‌ها را جلب کند.

وی افزود اوایل انقلاب که یاسر عرفات به ایران سفر کرده بود ما او را متهم به محافظه‌کاری کردیم. در پاسخ ما گفت که من دنبال یک وجب خاک هستم که پایم را روی آن بگذارم. حالا ما خاک را داریم اما با مدیریت بد داریم ویرانش می‌کنیم.

دکتر هاشمی طبا ابراز کرد در جریان انتخابات ریاست جمهوری یک آدم خیلی محترمی با من تماس گرفت که به نفع آقای رییسی کنار بروم. من هم گفتم خودم صالح‌تر از ایشان هستم و قرار هم نیست کنار بروم… خود آقای رییسی اگر زمانی خواست به ایشان می‌گویم. آن فرد نامه انصرافی تهیه کرده بود که من امضا کنم اما قبول نکردم.
هاشمی طبا گفت با این اسامی که آقای رییسی دور خودش جمع کرده بود، اگر رای می‌آورد، تکرار بدتر احمدی‌نژاد می‌شد. پس من شاید همه چیز آقای روحانی را نپسندم ولی گفتم به آقای روحانی رای بدهید که دوره قبلی تکرار نشود.