پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مردمسالاری تنها روش مشروع مدیریت جامعه در جهان بینی قرآن مجید

مردمسالاری تنها روش مشروع مدیریت جامعه در جهان بینی قرآن مجید

دکتر سید مصطفی آزمایش نویسنده «کتاب پژوهشی نوین در ارتباط با قرآن مجید» و «مدیر مسئول انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» در یک برنامه اختصاصی از شبکه جهانی «دُرّ تی وی» به حمله های اخیر آخوندهای حکومتی مانند مصباح یزدی، مکارم شیرازی و احمد علم الهدی به حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در ارتباط با «موضوع انتخاب ولی فقیه توسط خداوند یا مردم» پرداخت، و گفت برای چندمین بار از تمامی آقایون حوزوی دعوت میکنم تا در برابر دوربین تلویزیون به گفتگو بنشینیم تا بنده در برابر چشم بسیجیان به شما ثابت کنم که نه کلامی از قرآن و نهج البلاغه را فهمیده ايد، و نه یک کلمه از مباحث و میراث آیت الله روح الله خمینی را درک کرده اید!

دکتر سید مصطفی آزمایش در این برنامه گفت، اخیراً اشخاصی چون مصباح یزدی، مکارم شیرازی و احمد علم الهدی میدان جنگ جدیدی را گشاده اند تا در آن مردم و نقش آنان در اداره جامعه را به چالش بکشند، و به همین دلیل هم با سفسطه موضوع «انتخاب رهبر و ولی فقیه توسط خداوند» را مطرح میکنند، سوال اینجاست که خداوند چگونه امام و رهبر را انتتخاب میکند؟ آیا خدا امام را از طریق روایت انتخاب میکند؟! یا امام را با سفینه ای از عالم ملکوت به زمین میفرستد؟!

نویسنده «کتاب پژوهشی نوین در ارتباط با قرآن مجید» در ادامه گفت خداوند در قرآن می فرماید اگر دشمن به سرزمین شما حمله کند دو راه وجود دارد، یا فرار کنید و یا بایستید و از حقتان دفاع کنید که خداوند می گوید بایستید و مبارزه کنید و هنگامی که شما با کسانی که حقتان را پایمال کرده اند مبارزه میکنید خداوند به دست شما تجاوزگران را مجازات میکند یعنی مردمی که از حق خود دفاع میکنند بیانگر قدرت و مشیت الهی هستند و خداوند در این مجرا ظهور میکند.

نویسنده کتاب پژوهشی نوین در ارتباط با قرآن مجید اظهار کرد، در آیه دیگری در قرآن آمده که به خدا قرض بدهید که این بهترین قرض است، نمی گوید که اگر به مردم قرض بدهید یعنی به خدا قرض داده اید، از ابتدا میگوید به خدا قرض بدهید، یعنی خداوند در مردم سریان دارد و این موضوع بازمیگردد به مباحث «وحدت وجود».

مدیر مسئول انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر گفت، در آیه ای دیگر در قرآن خداوند به رسول اکرم امر میکند که به نظر مردم رجوع کن، یعنی خداوند در اراده اکثریت مردم ظهور میکند و دمکراسی عین ظهور اراده خداوند است، پس کسانی که میگویند رهبر و ولی فقیه را خداوند انتخاب میکند سفسطه میکنند.

دکتر آزمایش در پایان گفت آقای روحانی میگوید رهبر در هر نظام مردمی باید توسط مردم انتخاب شود، و در مقابل ایشان عده ای با مغالطه میکنند و می گویند که رهبر را خدا انتخاب میکند، من خطاب به این آقایان حوزوی که غرق در خرافات هستند بارها گفته ام و این بار هم دعوتشان میکنم تا در برابر دوربین تلویزیون به گفتگو بنشینیم، تا بنده در برابر چشم بسیجیان ثابت کنم که این آقایان نه کلامی از قرآن و نهج البلاغه را فهمیده اند و نه یک کلمه از مباحث و میراث آیت الله خمینی را درک کرده اند.