شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جانشين قاليباف كيست؟

جانشين قاليباف كيست؟

 انتخاب شهردار بعدی تهران همچنان محل مناقشه است و آن گونه که روزنامه های اصلاح طلب امروز تأکید کرده‌اند با همان تاکتیک عدم انتخاب شهردار از میان منتخبین، محسن هاشمی را از لیست کاندیدای شورای شهر حذف کرده اند. در این میان، روزنامه اعتماد در گزارشی ذیل عنوان «جانشین قالیباف کیست»، آورده است: «دو ماه تا پايان كار شوراي شهر چهارم و ١٢ سال كار محمدباقر قاليباف باقي مانده است و اين روزها يكي از سوالات مهم در فضاي سياسي، اجتماعي و… در كشور اين است كه چه كسي بر صندلي شهردار پايتخت تكيه خواهد زد؟ از گزينه‌هاي مختلفي براي حضور در ساختمان شهرداري تهران نام برده مي‌شود كه در بين آنها نام‌هايي همچون «محمد علي نجفي»، «محمود حجتي»، «حسين مرعشي»، «حبيب‌الله بي‌طرف»،«رضا اردكانيان» و «محسن هاشمي» بيش از ديگران شنيده مي‌شود.
البته در روزهاي گذشته تحولات سياسي و جلسات و نشست‌هاي اعضاي منتخب شوراي پنجم كه درنهايت بايد تا حدود دو ماه و نيم آينده شهردار را انتخاب كنند، به گونه‌اي بوده كه يكي از گزينه‌ها يعني «محسن هاشمي» از دور خارج شده است. اعضاي منتخب شوراي پنجم در آخرين جلسه خود توافق كردند كه هيچ كدام از منتخبان به دليل احترام به راي مردم از شورا استعفا ندهند و اين توافق درواقع به معني حذف «محسن هاشمي» از گزينه‌هاي مطرح است. اما در اين بين و در چند روز گذشته برخي گزينه‌هاي ديگري هم كه مطرح هستند گفت‌وگوهايي كرده‌اند كه به نظر قابل توجه مي‌رسد.
حسين مرعشي با تاييد اينكه با او براي شهرداري تهران صحبت شده است به هفته‌نامه سازندگي گفت: «محمدعلي نجفي، محمود حجتي و حبيب‌الله بي‌طرف نيز براي شهرداري تهران مطرح شده‌اند و البته محسن هاشمي هم در كنار اين اسامي مطرح است. گزينه محسن هاشمي در صورتي جدي مي‌شود كه از دوستان خارج از شورا و شخصيت‌هاي شناخته شده مطرح و ملي، كســي قبول نكند شهردار شود يا در دولت مسووليت‌هايي داشته باشند و حاضر نشوند به شهرداري بروند.»
همچنين روز گذشته محمد علي نجفي نيز در حاشيه جلسه هيات دولت به جمع خبرنگاران آمد و در پاسخ به سوالي درباره حضورش در شهرداري تهران گفت: اگر پيشنهاد شهرداري تهران به من بشود به آن فكر مي‌كنم، هنوز درباره آن فكر جدي نكرده‌ام اما پيشنهاد قابل فكري است.»