پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ظهور زبانه های اختلاف میان فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح نظام و سپاه پاسداران

ظهور زبانه های اختلاف میان فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح نظام و سپاه پاسداران

رسانه های وابسته به سپاه (فارس، جوان) و خبرگزاری ایسنا، آب تکذیب بر اظهارات “آتش به اختیار”محمد حسین باقری، فرمانده ستاد مشترک كل نيروهای مسلح نظام ریختند تا مانع شعله ورتر شدن فضای برخوردهای نظامی شوند!

به گزارش خبرآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ روز پنجشنبه ۱۸ خرداد پاسدار باقری در دانشگاه علوم انتظامی  گفت: «تعرض دشمن با پاسخ قاطع در نقاطی که ما تعیین می کنیم مواجهه خواهد شد. دنیا در چند روز آينده شاهد بزرگترين و گسترده ترين عمليات قرن در منطقه خاورميانه عليه تروريست های داعش خواهد بود.٧٣ فروند بمب افكن فانتوم و ٤٥ فروند سوخو آماده دستور مقامات نظامی برای آغاز بزرگترين عمليات هوايی جهان در طی ٣٠ سال گذشته هستند. »

اما بلافاصله خبرگزاریهای فارس و ایسنا نوشتند که یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح «خبر منسوب به سرلشکر محمد باقری در برخی شبکه های اجتماعی، مبنی بر «آغاز عملیات بزرگ قرن علیه داعش در چند روز آینده» را تکذیب کرد،‌ باشگاه خبرنگاران جوان هم بنوبه خود این خبر را حذف کرد.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، ‌در  تلویزیون مدعی شد «قطعاً از مسببان، عاملان و دستوردهندگان این اقدام انتقام خواهیم گرفت و عکس‌العمل ما ویران‌کننده خواهد بود. دستمان باز است و گزینه‌های متنوعی داریم و اگر خیلی کارها را انجام نمی‌دهیم به دلیل ملاحظاتی است که نمی‌خواهیم درگیری‌ها توسعه یافته و یا منجر به تفرقه شود. اما اگر بخواهند علیه ما اقدامی کنند، در هر نقطه که باشند با آنها مقابله خواهیم کرد و حتماً انتقام ما در مقیاسی هزاران برابر بزرگ‌تر از آنچه روز چهارشنبه رخ داد، خواهد بود.»به قتل رسیدند.