جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته خبری- اخبار ویژه روزنامه ها

بسته خبری- اخبار ویژه روزنامه ها

مخالفت خواهرزاده خاتمی با شهرداری محسن هاشمی/ اما و اگر دولت درباره وعده‌ها پس از عبور از پل انتخابات/ دستور فوری دولت برای تسهیل ساخت مسکن در تهران

روحانی در دولت یازدهم رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی را همواره از اولویت‌های خود معرفی کرد؛ به گفته کارشناسان اما هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی وی در ۴ سال گذشته برای رفع معضل بیکاری به بار ننشسته است.

*********

 

 

کیهان

 

آمریکا با حقیقت می‌جنگد ایران منزوی شدنی نیست

 

یک روزنامه آمریکایی تأکید کرد نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران را نمی‌توان نادیده گرفت.

روزنامه هافینگتون‌پست در یادداشتی با عنوان «جنون غیرمنطقی آمریکا مقابل ایران» نوشت: سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران و عربستان اشتباه است و بدون ایران صلحی در غرب آسیا برقرار نخواهد شد.
این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم ژرژ اوژو، استاد دانشکده حقوق کلمبیا سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران و جانبداری از عربستان را اشتباه خواند و نوشت: دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) هفته گذشته مثبت‌ترین اخبار از غرب آسیا را از دست داد. آن خبر مهم، انتخابات ایران بود.
بیش از سه چهارم ایرانی‌ها در انتخابات شرکت کردند و این میزان ۲۰ درصد بیشتر از میزان مشارکت در انتخابات آمریکا بود.
نقش ایران برای فرآیند صلح در غرب آسیا ضروری است؛ این کشور نفوذ قوی در بخشهای مختلفی از جهان اسلام دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این کشور ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد که از مجموع جمعیت عربستان سعودی، کویت، امارات عربی متحده و قطر بیشتر است. ترامپ با جانبداری مستقیم از عربستان سعودی، یک بار و برای همیشه از خود به عنوان «برقرارکننده صلح در منطقه» سلب صلاحیت کرد. فقط فریاد زدن و شعار دادن برای ایجاد صلح کارساز نیست.
این روزنامه به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در ریاض که مدعی شد ایران عامل مشکلات موجود در منطقه است، اشاره کرد و نوشت بیشتر داوطلبان خارجی گروه تروریستی داعش از بلژیک و یا مالدیو هستند تا ایران.
حقیقت این است که ایران پشت پرده آشفتگی‌های فعلی در خاورمیانه نیست و تا وقتی که سیاست‌گذاران در واشنگتن مدل ذهنی خود علیه ایران را تغییر ندهند، محکوم به شکست هستند.
هافینگتون‌پست در ادامه با طرح این سوال که چطور می‌توان کشور ایران را که در جنگ علیه داعش و گروه‌های مختلف وابسته به القاعده در عراق و سوریه سرمایه‌گذاری عمیقی کرده، بزرگ‌ترین حامی  تروریسم خواند، نوشت: در حقیقت، بیشترین منابع استخدام خارجی داعش از میان کشورهای تونس، عربستان سعودی، ترکیه و اردن که از شرکای دوست آمریکایی به حساب می‌آیند، صورت می‌گیرد و نه ایران.
نویسنده این گزارش نوشت عجیب است که دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، ایران را محور شرارت نامید اما ایران برخلاف آن ۱۵ هواپیماربای سعودی و شاید برخلاف خود دولت سعودی، هیچ ارتباطی با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا نداشت و حتی در حذف اولیه طالبان در افغانستان و دستگیری جنگجویان فراری القاعده نیز کاملا مفید عمل کرد.
نه تنها حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر توسط سعودی‌ها انجام شد بلکه عربستان سعودی از یک شاخه از القاعده به نام جبهه النصره نیز در درگیری‌های سوریه حمایت می‌کند. علاوه بر این، حمایت ادامه‌دار ریاض از حملات هوایی تحت پشتیبانی آمریکا به حوثی‌های یمن نیز به مرگ تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان در این کشور منجر شده و به ایجاد یک قحطی فاجعه‌بار در یمن کمک و آن را تشدید کرده است. آمریکا نیز در واکنش به این اقدامات عربستان سعودی، یک قرارداد بی‌سابقه تسلیحاتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار با سعودی‌ها امضا کرد.
هافینگتون‌پست با اشاره به اینکه سیاست فعلی آمریکا در قبال ایران نتیجه‌ای معکوس دارد نوشت: حقیقت شرایط فعلی این است که با وجود دهه‌ها تحریم و مهار نظامی ایران، آمریکا نتوانسته روی سیاست‌های ایران و یا جایگاه این کشور در منطقه تاثیری بگذارد. حقیقت ناراحت‌کننده که واشنگتن باید با آن روبرو شود، این است که سیاست آمریکا در قبال ایران نتوانسته با وجود ۴ دهه تلاش از زمان سرنگونی دیکتاتور دست نشانده آمریکا در ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون، به اهداف خود برسد جنگ‌طلبان دموکرات و جمهوریخواه عرصه سیاست خارجی آمریکا بدون تردید با ناامیدی با این حیقیقت می‌جنگند اما منزوی کردن ایران مدت‌هاست که سودمندی خود را از دست داده است.

 

نه به افراط آن روز و نه به سقوط امروز

 

یکی از سرکردگان افراطی‌گری اعتراف کرد از ابتدا هم اهل افراط و تفریط بوده است.

عبدالله نوری در روزنامه شرق می‌نویسد: «پس از فاجعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، جامعه روحانیت مبارز تهران بیانیه‌ای صادر و در آن بیانیه، تعداد تقریبی شهدای میدان ژاله را نیز اعلام کرد، به اتفاق برخی دوستان، از اصفهان به قم آمدیم و در منزل مرحوم آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی، خدمت شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر بهشتی رسیدیم. من با ناراحتی به ایشان گفتم چرا در بیانیه شما تعداد شهدا کم ذکر شده؟ ایشان از من پرسیدند پس چه عددی باید می‌نوشتیم؟ من در جواب گفتم باید ۱۰ برابر این تعداد می‌نوشتید، ایشان در جواب فرمودند، آقای نوری، شهدای میدان ژاله این تعداد هم نبوده است. سال‌ها بعد که تب و تاب انقلاب فرو نشست، به فکر فرو رفتم که مگر اتهام‌زدن درباره همه انسان‌ها، غیراخلاقی و حرام نیست؟ مگر اتهام زدن و نسبت ناروا دادن حتی به رژیم پهلوی و اعوان و انصارش مجاز است؟ بر مبنای کدام مستند دینی می‌توان نسبت به انسان غیرمومن، نسبت خلاف واقع داد؟ چرا ما جهت تخریب رژیم شاه، گاه احساس وظیفه می‌کردیم که یک شهید را ۱۰ برابر کنیم یا آنچه بر زبان و قلم‌مان جاری می‌شود، بگوییم و بنویسیم و احساس می‌کردیم چون ما روحانی هستیم یا انقلابی هستیم یا اهل نماز و روزه و به عبارتی ظاهرالصلاح هستیم، خدا هم با ماست و ما مشمول عفو پروردگار خواهیم شد؟  راستی چنانچه در روز حساب و کتاب که «فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره – و من یعمل مثقال ذره شرا یره» است، حاکمان و منسوبین رژیم پهلوی در دادگاه عدل الهی دادخواهی کنند که ما درباره کارهای خلافی که انجام داده‌ایم، آماده عقوبت هستیم؛ اما نوری و نوری‌ها به ما نسبت‌های کذب و خلاف واقع داده‌اند و به عنوان حق‌الناس، از ما بخواهند جبران کنیم یا مواخذه شویم. چه پاسخی داریم و چه می‌توانیم انجام دهیم؟»
عبدالله نوری توضیح نداده که در قبال خیانت‌های بعدی‌اش به انقلاب و امام و شهیدان مظلوم، چه پاسخی برای روز قیامت آماده کرده است. اما این تعبیر امیرمومنان(ع) درباره امثال عبدالله نوری صادق است که «لاتری الجاهل الا مفرطا او مغرطا. نادان را نمی‌بینی مگر در افراط یا تفریط»
گفتنی است «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات و مدیر مسئول وقت روزنامه زنجیره‌ای خرداد بود که تا مرز مشروعیت‌تراشی برای اسرائیل و نهضت آزادی پیش رفت و روزنامه متبوع وی از پیشاهنگان تحریک به آشوب در فتنه تیرماه سال ۱۳۷۸ بود. در سقوط وی همین بس که احمد پورنجاتی (از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم و از مشاوران فعلی محمد خاتمی) ۱۹ اسفند سال ۹۱ به روزنامه بهار گفت «آقای عبدالله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می‌نوشت، به من گفت این دفاعیات را بخوان. به او گفتم شما باید الان تصمیم بگیرید. این چیزی که نوشته‌اید مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت!  و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه‌تر برخورد کنیم، خداحافظ انقلاب!  تصمیمات را باید درست بگیریم. نمی‌شود آن طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم، بعدها گارد اصلاح‌طلبی ویژه بگیریم. من در دفتر رهبری بودم، از آقای نوری تجلیل می‌شد که چه مرد مدبری است. بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به اینجا. این است که ته ماجرا مردم می‌گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است».
عذاب  وجدان عبدالله نوری درباره پاسخ به سران جنایتکار رژیم پهلوی در روز قیامت و بی‌تفاوتی وی نسبت به ظلم‌هایی که در حق امام و انقلاب و شهیدان کرد،  یادآور منطق خوارج است که بر سر یک خرما، از غیرمسلمان حلالیت می‌طلبیدند اما بی‌هیچ عذاب وجدانی، زن و مرد محب‌امیرمومنان(ع) را می‌کشتند.

 

اما و اگر دولت درباره وعده‌ها پس از عبور از پل انتخابات

 

روحانی در دولت یازدهم رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی را همواره از اولویت‌های خود معرفی کرد؛ به گفته کارشناسان اما هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی وی در ۴ سال گذشته برای رفع معضل بیکاری به بار ننشسته است.

به گزارش مشرق، حسن روحانی که در کارزار انتخاباتی با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی بر غیرقابل اجرا بودن برنامه‌های رقبا تاکید می‌کرد؛ برای اثبات خود وعده‌هایی داد که اکنون موعد اقدام و عمل به آنها فرا رسیده است؛ اگرچه تجربه ۴ ساله وی در اداره کشور نشان می‌دهد که امکان تحقق این وعده‌ها برای مدیریت خسته اشرافی وجود ندارد؛ همچنان که پس از پیروزی در انتخابات دوباره زمزمه‌های «نمی‌شود» و «نمی‌توانیم» به گوش می‌رسد.
روحانی در دولت یازدهم رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی را همواره از اولویت‌های خود معرفی کرد؛ به گفته کارشناسان اما هیچ کدام از وعده‌های انتخاباتی وی در ۴ سال گذشته برای رفع معضل بیکاری به بار ننشسته است. با این حال مجددا در ایام انتخابات برای پیروزی بر رقبای خود ضمن تکرار وعده‌های قبل، با صراحت و بدون هیچ اما و اگری از ایجاد سالیانه ۹۵۰ هزار شغل خبر داد و قول داد که سایت کارورزی برای سر و سامان دادن به اوضاع بیکاری راه‌اندازی کند.
هنوز چند روزی از آن وعده‌ها نگذشته که شاهد کم رنگ شدن وعده‌ها و آغاز اما و اگرهای دولت در اجرای وعده‌های انتخاباتی هستیم. چنانکه رئیس‌جمهور در کنفرانس خبری‌اش در مقابل سؤالی درباره ایجاد ۹۵۰ هزار شغل گفت که این منوط به آن است که ۷۷۰ هزار میلیارد تومان در چهار سال آینده سرمایه‌گذاری شود و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جذب گردد تا این مقدار شغل ایجاد شود! حال اینکه رتبه ایران در سال‌های اخیر در جذب این مولفه ۱۸ پله سقوط کرده و عدد واقعی در سال بین ۲ تا ۳ میلیارد دلار بوده است.
رفع تحریم‌های غیربرجامی نیز موضوع دیگری بود که آقای روحانی در ایام انتخابات بر روی آن بسیار مانور داد تا خود را به عنوان گزینه‌ای که قادر است همه تحریم‌ها را برطرف کند نشان دهد؛ با این حال روحانی پس از پیروزی در انتخابات باز هم تحقق آن را منوط به شرایط کرد. اینگونه اظهارات حاوی ۳ پیام مهم برای ملت است: منتظر هیچ تغییری و تحول مثبتی در سیاست‌های اقتصادی دولت نباشید؛ وعده‌های داده شده تنها مصرف انتخاباتی داشت؛ نباید انتظار زیادی از دولت دوازدهم داشته باشید.

 

مخالفت خواهرزاده خاتمی با شهرداری محسن هاشمی

 

نایب رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس با شهردار شدن محسن هاشمی مخالفت کرد.

محمدرضا تابش‌ خواهرزاده خاتمی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز، اظهار داشت: ناکارآمدی و عدم پایبندی به قول‌ها و وعده‌ها مهمترین مسئله‌ای است که می‌تواند باعث روی گردانی مردم از اصلاح‌طلبان شود.
وی در مورد اختلافات اصلاح‌طلبان در انتخاب شهردار و اینکه آیا این موضوع نمی‌تواند آغاز اختلاف اصلاح‌طلبان باشد، اظهار داشت: کسی که رای مردم را گرفته است باید پای رای مردم بایستد، شخصا با شهردار شدن آقای محسن هاشمی مخالفم، حتی خود آقای هاشمی هم این موضوع را رد کرده‌اند.
در همین حال محمدمهدی تندگویان عضو اصلاح‌طلب شورای شهر در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و درباره حواشی ایجاد شده پیرامون نحوه انتخاب شهردار آینده تهران، گفت: تاکنون در میان اعضای جدید شورای شهر جلسه‌ای برای تعیین شهردار آینده تشکیل نشده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به مشکلات فراکسیون امید و مستقلین در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بعد از تشکیل شورای عالی اصلاح‌طلبان مشکلاتی ایجاد شده است که به نظر می‌رسد مطالبات احزاب رعایت نمی‌شود. معتقدم اگر به همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگردند و همه احزاب اصلاح‌طلب را درگیر کنند، برخی از این مشکلات حل می‌شود. شورای عالی نتوانست نقش خود را به خوبی ایفا کند که نتیجه آن در بستن لیست مجلس و شورای شهر هم نمایان بود.
وی در ادامه تصریح کرد: شورای عالی باعث ایجاد انشقاق در میان برخی از احزاب اصلاح‌طلب شده است که باید آن را ترمیم کند.

 

ژنرال آمریکایی: پس از چین و روسیه ایران تهدیدی چشمگیر برای ماست

 

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، پس از چین و روسیه، ایران را خطر چشمگیر برای ایالات متحده ارزیابی می‌کنند.

پایگاه اینترنتی «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: سرویس‌های  اطلاعاتی کشورهایی همچون ایران می‌توانند خطر چشمگیری برای آمریکا باشند.
مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله سرویس اطلاعات خارجی روسیه در میان خطرناک‌ترین تهدیدهایی هستند که آمریکا با آنها روبرو است. همچنین سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی همچون ایران نیز خطر چشمگیری برای آمریکا به حساب می‌آیند.
ژنرال وینسنت استیوارت مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در نشستی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: سرویس‌های اطلاعات خارجی تهدید جدی برای توانایی وزارت دفاع آمریکا در طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های راهبردی در سراسر جهان محسوب می‌شوند.
وی افزود: سرویس‌های اطلاعات خارجی روسیه و چین در میان سرویس‌های اطلاعاتی که علیه وزارت دفاع و منافع  ملی آمریکا تهدید به حساب می‌آیند، برجسته هستند.
این سرویس‌ها با استفاده از جمع‌آوری سنتی و مدرن اطلاعات علیه پرسنل، عملیات‌ها و توانایی‌های عوامل آمریکایی علیه منافع ملی این کشور اقدام می‌کنند.
براساس اعلام این مقام آمریکایی، تهدیدها از سوی آژانس‌های اطلاعات خارجی پیچیده‌تر از گذشته شده است.
در حال حاضر تهدیدها از سوی چندین کشور است  این در حالی است که در دوران جنگ سرد تهدید اصلی از سوی دو سرویس اطلاعاتی قدرتمند «کاگ‌ب» و «جی‌آریو» شوروی سابق بود.
استیوارت گفت: این تهدیدها متنوع‌تر و پیچیده‌تر از هر زمانی در تاریخ بوده است. راه‌ها برای جاسوسان سنتی و مدرن رو به گسترش است که بدین ترتیب چالش‌هایی برای زنجیره تامین وزارت دفاع آمریکا، تاسیسات زیربنایی مهم و فناوری‌های در حال ظهور که از فعالیت‌های فعلی و آتی وزارت دفاع آمریکا حمایت خواهد کرد، ایجاد می‌کند.
این مقام آمریکا تاکید کرد: فناوری‌های جدید حتی مشکلات را نسبت به سالهای گذشته سخت‌تر می‌کنند.

 

 

خراسان

 

دستور فوری دولت برای تسهیل ساخت مسکن در تهران

 

طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، تاکید شده دستگاه های ارائه دهنده خدماتی مانند شرکت توزیع برق، آب، گاز و مخابرات، مکلفند در راستای حذف مراجعه حضوری متقاضیان ساخت مسکن،  برای ارائه خدمات و فروش انشعاب در شهر تهران از طریق درگاه واحد شهرداری همکاری لازم را بکنند  و ضمن فراهم کردن زیرساخت های مناسب، جزئیات مدارک مورد نیاز را ظرف یک ماه به شهرداری تهران اعلام کنند.
مجوز روحانی برای فروش ۶۰ آپارتمان در کیش

 

بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که طی روزهای اخیر به استناد ماده ۱۱۵ قانون محاسبات عمومی کشور، مورد تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور قرار گرفته، مقرر شده بیش از ۶۰ واحد آپارتمان متعلق به دولت در جزیره کیش، به فروش برسد و درآمد آن جهت خرید ملک های مورد نیاز برخی دانشگاه های کشور هزینه شود.

 

 

ایران

 

ستاد انتخابات کشور: جشن حماسی و ملی ۲۹ اردیبهشت برگ زرینی بر افتخارات نظام ایران افزود

 

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه‌ای تأکید کرد: جشن حماسی و ملی انقلاب اسلامی در ۲۹ اردیبهشت با تأیید انتخابات از سوی شورای نگهبان برگ زرینی بر افتخارات نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران افزود. به گزارش ایرنا، ستاد انتخابات کشور در این اطلاعیه باردیگر از فرمایشات و هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب در خلق این حماسه تاریخی، حضور گسترده و باشکوه مردم آگاه و هشیار ایران اسلامی، تمامی نامزدهای انتخابات که با شایستگی زمینه نشاط و شادابی فضای عمومی کشور را فراهم کردند، تشکر کرد. همچنین ستاد انتخابات کشور در ادامه این اطلاعیه از اعضای شورای نگهبان که ناظران امین آرای مردم هستند، تمامی نیروهای حافظ امنیت و سلامت انتخابات اعم از انتظامی، نظامی، امنیتی، امدادی و پشتیبانی که صادقانه به خدمت پرداختند، سازمان صداوسیما و مجلس شورای اسلامی که با همکاری سازنده خود بستر تحقق حضور پرشور و آگاهانه را ایجاد کردند و بویژه از تمامی همکاران در وزارت کشور اعم از ستاد و استانداری‌ها تا بخشداری‌ها و دهیاری‌ها تشکر و قدردانی کرد. در این اطلاعیه ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: خداوند منان را شاکریم که توفیق سربلندی و افتخار در دولت تدبیر و امید برای برگزاری چهار انتخابات حساس و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در کمال آرامش، نشاط، سلامت، امنیت و رعایت قانون و پاسداری کامل از حق الناس را به مجموعه خدوم وزارت کشور اعطا فرمود.
وداع با پیکر مطهرشهید مدافع حرم در البرز

 

پیکرمطهر شهید سفیر حسین محمدی از اعضای مدافعان حرم که سال گذشته در سوریه به شهادت رسیده بود، پس از بازگشت به استان البرز روز پنجشنبه روی دستان مردم شهید پرورشهرستان ساوجبلاغ این استان تشییع شد.به گزارش ایرنا، این شهید والامقام که ازاتباع کشور افغانستان و از پرسنل تیپ فاطمیون بود، ماه رمضان سال گذشته در نبرد با تکفیری‌ها در منطقه حلب سوریه شربت شهادت نوشید.آیین خاکسپاری این شهید پس از تشییع با شکوه روی دستان امت حزب‌الله در گلزار شهدای منطقه ینگی امام ساوجبلاغ انجام شد.

 

 

آرمان

 

مدیر جدید سیا برای عملیات‌ ایران

 

شنیده شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شخصی را به‌عنوان مدیر بخش عملیات‌های ایران تعیین کرده است. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا فردی به نام مایکل دی آندرا را به‌عنوان مدیر بخش عملیات‌های ایران تعیین کرده است.

 

محمود خاوری در کانادا

 

شنیده شد که محمود خاوری متهم بزرگ اختلاس سه‌هزارمیلیاردی در دولت محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه ۱۰ خرداد در کانادا دیده شد. کسی که از او در فروشگاهی دو عکس گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده، می‌گوید این عکس‌ها را روز گذشته گرفته است. مدیرعامل بانک ملی دولت اصولگرای احمدی‌نژاد که در آن روزگار چهره و رفتاری متظاهرانه داشت، پس از مشخص‌شدن دست‌داشتن در پرونده‌ی سه‌هزار میلیاردی، به کانادا فرار کرد.

 

هزینه ستادهای رئیسی از کجا آمد؟

 

شنیده شد که ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی اظهارات رسول منتجب‌نیا یکی از اعضای حزب اعتماد ملی درباره هزینه‌های تبلیغاتی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. در جوابیه این ستاد آمده است: جناب آقای رئیسی نسبت به هزینه‌کرد حتی یک ریال از بودجه عمومی، دولتی و یا امکانات آستان قدس رضوی به‌شدت حساس بوده و برای دقت نظر بیشتر همکاران خود، بارها این مهم را یادآوری و دستورات لازم را ابلاغ کرده بودند.

 

حال بدلکار پایتخت مساعد است

 

شنیده شد که پس از حادثه‌ای که سر صحنه تصویربرداری برای بدلکار سریال «پایتخت ۵» به وجود آمد، حال او بهبود یافته است. امیرحسین خنجری، بدلکار سریال «پایتخت ۵» که ششم خرداد سر صحنه تصویربرداری یکی از سکانس‌های سریال دچار آسیب از ناحیه جمجمه شده بود، هم‌اکنون بهبود یافته است. وی همان روز به بیمارستانی در بابل منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. سریال «پایتخت ۵» این روزها در منطقه شیرگاه مازندران در حال تصویربرداری است. زمان قطعی پخش این سریال هنوز مشخص نشده است.

 

‌استخدام‌های شهرداری را بررسی می‌کنیم

 

شنیده شد که وزیرکشور قانونی بودن استخدام‌های شهرداری را تایید نکرده است.همچنین به دنبال انتشار اظهار نظری به نقل از رحمانی فضلی درباره استخدام‌های اخیر شهرداری، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در یک یادداشت رسانه‌ای، برداشت نادرست منتشر شده را اصلاح کرد.در این یادداشت آمده است: وزیر کشور در پاسخ سوالی درباره استخدام‌های اخیر شهرداری گفت که «باید این اقدام از مسیر قانونی طی شده باشد و ما بررسی می‌کنیم»، اما انتشار ناقص این اظهارنظر موجب برداشت نادرست شده است.

 

ایرانی‌ها با «خلیج همیشگی فارس» هک کردند

 

شنیده شد که بعد از شکست دور از انتظار و یک‌طرفه‌ استقلال مقابل العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و مرحله یک‌هشتم، بازیکنان اماراتی به اشکال مختلف به توهین به ایرانیان پرداخته و کایو و عمر عبدالرحمان سرمدار این مساله بودند. خرداد نوشت؛ با این حال کاربران ایرانی که همواره نشان داده‌اند فعالیت جدی در فضای مجازی و سایبری دارند، این‌بار با حمله به سایت رسمی باشگاه العین و هک آن، عبارت «خلیج همیشگی فارس» را در صفحه اصلی آن نوشتند تا اینگونه پاسخ قاطع خود نسبت به این توهین‌ها بعد از پیروزی در زمین ورزشی را بدهند.

 

بازگشت کارگران معدن یورت

 

شنیده شد که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بازگشت به کار کارگران معدن یورت خبر داد. حسینقلی قوانلو در این‌باره گفته است: «این معدن دارای تونل‌های مختلفی بوده و تنها بخشی از تونل‌های آن آسیب دیده است، اما به دلیل مسائل امنیتی مانند احتمال انفجار مجدد از فعالیت در تمامی تونل‌ها جلوگیری شد و تا زمان برقرارنشدن ایمنی در این معدن فعالیتی در آنها انجام نخواهد شد. البته با توجه به تامین ایمنی و نبود مشکل در تونل‌های زیرین، احتمالا حدود هفته آینده برخی از این تونل‌ها آماده بازگشت به تولید خواهند شد و کارگران در آن فعالیت خواهند کرد.»

 

ارسال پرونده اختلاس پست‌بانک کرمانشاه به تهران

 

شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه درباره پرونده اختلاس میلیاردی در پست بانک این استان گفت: با توجه به اینکه بخشی از جرم در حوزه قضائی تهران رخ داده است، پرونده جهت رسیدگی به تهران ارسال شده است. میزان نوشت؛ محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، به آخرین وضعیت پرونده اختلاس میلیاردی در پست بانک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پرونده جهت رسیدگی به تهران ارسال شده است. وی افزود: با توجه به این که قسمتی از جرم در حوزه کرمانشاه و قسمتی در حوزه تهران رخ داده، لذا پرونده جهت ادامه رسیدگی با صدور قرار مناسب به تهران ارسال شده است.»

 

درخواست یک نماینده برای تداوم اکران ویلایی‌ها

 

شنیده شد که یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تدوام اکران فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» شد. سیده‌فاطمه ذوالقدر اظهار داشت: شایعاتی شنیده شده است مبنی بر این‌که برخی در پی آن هستند تا ادامه اکران فیلم تاثیرگذار «ویلایی‌ها» را با مشکل روبه‌رو سازند. «ویلایی‌ها» روایت‌گر بیم‌ها، امیدها، شادی و غم و صبر و استقامت زنان، مادران و دختران رزمندگان و فرماندهان ٨ سال دفاع مقدس است. وی افزود: «ویلایی‌ها» علاوه بر تاثیرگذاری، اثری است که کارگردان، بازیگران و عوامل آن که قریب به اتفاق آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و توانسته است دین خود را به ٨ سال دفاع مقدس، به‌ویژه خانواده فرماندهان جنگ تحمیلی، رزمندگان و شهدای جنگ ادا کند.

 

انتقاد «جمهوری اسلامی» از عضو پایداری

 

شنیده شد که روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ «نه حرمت رمضان را نگه می‌دارند و نه حرمت لباسی که پوشیده‌اند و نه حرمت دستاری که به سر می‌بندند. آن‌وقت توقع دارند با این کلام و عملکرد که قسم هم پای آن می‌گذارند، مردم دستشان را هم ببوسند! توقع دارند که حرفشان برای مردم حجت باشد. توقع دارند مردم در رای‌دادن هم به آنان نگاه داشته باشند و در نماز هم به آنان اقتدا کنند! یک دست محکم باید یقه این فرد و دیگر درشت‌گویان را بگیرد و پای میز محاکمه بکشاند تا ثابت کنند ادعای خود را. اگر ثابت کردند که دکتر ظریف، به آمریکا تعهد تسلیم سردار سلیمانی را داده است، یقه وزیر خارجه را بگیرند و اصلا تیربارانش کنند اما اگر نتوانست ثابت کند، لااقل به چند سیلی آبدار بیدارش کنند.