پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بسته خبری- اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند

بسته خبری- اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند

سراج: رئیسی تازه آغاز شده است/ واکنش ستاد رئیسی به اظهارت منتجب‌نیا / امارات یک شهروند ایرانی را متهم کرد / دلایل تغییر نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی / مولاوردی شاکی شد/ هشدار ابوطالبی به دوقطبی‌سازی در کشور/ضیافت افطار روحانی با حضور سیدحسن خمینی و ناطق‌نوری/علت مومیایی کردن بدن «عباس کیارستمی» و…

سراج: رئیسی تازه آغاز شده است. تنها کمی صبر استراتژیک نیاز دارد.

رضا سراج طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: بر خلاف آنکه بعضی‌ها فکر می‌کنند، رئیسی تمام نشده، رئیسی تازه آغاز شده است. آقای رئیسی، سید نجیب، قانونمدار و حامی محرومان است که با ۱۶ میلیون رأی + (x. نرسیدن تعرفه) منتقد وضع موجود و اشرافیت دولتی است. از این پس و با تبدیل شدن دولت فعلی به دولت قبلی، ریزش‌های رأی ناشی از برملا شدن افتراء‌ها و دروغ‌های انتخاباتی به همراه نارضایتی از وضع موجود، به سبد رأی او افزوده می‌گردد. آغاز شدن رئیسی، تنها کمی صبر استراتژیک نیاز دارد.

واکنش ستاد رئیسی به اظهارت منتجب‌نیا

ستاد انتخاباتی آخوند ناسید ابراهیم رئیسی- مشهور به ابرام دراکولا- ، اظهارات رسول منتجب نیا یکی از اعضای حزب اعتماد ملی درباره هزینه‌های تبلیغاتی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را به شدت تکذیب کرد. این ستاد در پاسخ به مطالب منتشره در برخی روزنامه‌ها به نقل از رسول منتجب نیا، از ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت دعوت کرد که هزینه‌های تبلیغاتی خود را منتشر کنند. در این جوابیه سراپا حقه بازی و دروغپردازی آمده است: جناب آقای رئیسی (یعنی همان ابرام دراکولای ناسید) نسبت به هزینه کرد حتی یک ریال از بودجه عمومی، دولتی و یا امکانات آستان قدس رضوی به شدت حساس بوده !!!! و برای دقت نظر بیشتر همکاران خود، بار‌ها این مهم را یادآوری و دستورات لازم را ابلاغ کرده بودند!!!!

امام جمعه اصفهان: سند ۲۰۳۰ به بچه دبستانی‌ها درس همجنس‌بازی می‌دهد

آخوندی موسوم به مجتبی میردامادی، امام جمعه اصفهان با اشاره به سند ۲۰۳۰ که با این سند دشمن، راه نفوذ به کشور را برای خود گشوده است، تصریح کرد:

در این سند گفته شده است که حرف از جهاد، شهادت و انقلاب در آموزش و پرورش نباید زده شود، در همین راستا مقام رهبری گفت که چرا این سند را مخفیانه امضا کردید؟ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتراض نکرد؟ چرا بی سر و صدا این کار را کردید؟ چرا این سند برای تصویب به مجلس نرفت؟ درحقیقت در این سند گفته شده که نباید از دفاع مقدس این افتخار بزرگ برای نسل جدید گفته شود. سند ننگین ۲۰۳۰ برای بچه‌های دبستانی درس همجنس بازی می‌دهد، طبق این سند سه نوع ازدواج در ایران باید قانونی شود، ازدواج زن و مرد، مرد و مرد، زن و زن، این‌ها می‌گویند حقوق بشر در ایران رعایت نمی‌شود.

حمله احمدعلم الهدی به سند 2030

آخوند احمدعلم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری!!! در خطبه‌های نماز جمعه مشهد،  بیان کرد: ما از این هراس داریم در داخل مملکت خود ما امام به وسیله نخبگان سیاسی فراموش شده و تحول سازی امام در دنیا فراموش شود، دنیا امام را شناخته و دنبال امام راه افتاده، بیداری اسلامی و جهانی در دنیا شکل گرفته، اما هراس داریم در داخل جامعه خودمان و داخل نظام ما، یک عده نخبه سیاسی امام را فراموش کنند و تصور کنند امام دولتی راه انداخته و این دولت امروز به دست آن‌ها افتاده و باید بیشتر ببرند و بخورند و تحول سازی امام را فراموش کنند و حتی تز امام را نیز فراموش کنند و بخواهند نظام ما را به همان بستری برگردانند که امام از آن ما را نجات داد و این سند ۲۰۳۰ چنین خصوصیتی دارد.

مردم در برابر شورای نگهبان سکوت کردند، اما جواب دل مردم را چه می‌دهید؟

غلامعلی حداد عادل در مراسم افطاری جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ من نگران کشور بودم تا سخنان و رفتار‌ها در انتخابات باعث تفرقه در جامعه شود، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد، اما عصبانیت و ناراحتی که وجود دارد، قابل تأمل است. حدادعادل تصریح کرد: انتخابات خوب انتخاباتی است که همه مردم رئیس جمهور منتخب را رییس جمهور خود بدانند مخصوصا وقتی که شورای نگهبان تایید می‌کند. ولی خب یک قانون است و یک دل، جواب دل مردم را چه می‌دهید، درست است که مردم در برابر شورای نگهبان سکوت کردند، ولی باید دید در دل چه دارند؟ او با بیان اینکه روحانی صحبت‌های ساختار شکنانه‌ای در انتخابات بیان کرد، گفت: قرار نیست برای به دست آوردن رأی بگوییم اگر رقیب من پیروز شود در پیاده رو دیوار می‌کشند. آن مردمی که می‌خواهند رأی دهند از خود می‌پرسند آیا همچین اعتقادی داریم؟ یعنی ۱۶ میلیونی که به رئیسی رأی دادند می‌گویند آیا حق بوده که به چنین افکاری متهم شوند؟

هشدار ابوطالبی به دوقطبی‌سازی در کشور

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «گام نوین برخی دوستان در تداوم همان کپی برداری (۴ ٪- ۹۶ ٪)، ذهنیت سازی اجتماعی (۱۶ – ۲۴) با تبدیل نماد “فقر- غنا”به “فرشته- شیطان” یا “پاک- پلید” است؛ این اقدام برای دو قطبی سازی شدید در کشور، در پسا انتخابات، با گسترش از اقتصاد به عرصه فرهنگ و رسانه طراحی شده است؛ اما این گام جدید اقدامی خطرناک است؛ تئوری جامعه”پاک- پلید” اندیشه‌ای بحران آفرین در تاریخ، با ظاهری متین بوده است؛ تفکری خطرناک، که حاصلی جز خشونت، نزاع فکری و حرمت زدایی ملی در بر ندارد. در این طراحی، حیات اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای، تاوان بحران‌ها را پرداخته و جامعه حساسیت خود را به جهت نابسامانی‌های روانی در این تقابل از دست خواهد داد. با کشاندن این تقابل به عرصه اجتماعی، جامعه به پلید و پاک و… تبدیل و دولت و مردم رای داده به آن به پلید و شیطان و مخالفان به پاک و فرشته تبدیل می‌شوند. آرامش پسا انتخابات دوباره به التهاب تبدیل و تقابل مومنین و غیرمومنین، عرصه‌ی ساختن کشور را تنگ و نگرانی‌های اجتماعی به سمت نارضایتی سوق می‌یابد؛ این تقابل احتمالا به نهاد‌ها و شوراهای عالی کشور هم کشیده شده، یکپارچگی آنان به خطر افتاده و دو قطبی دولت و حامیان آن، در برابر غیر دولتی‌ها پدید می‌آید؛ دروغ و خشونت؛ تهمت و افترا؛ التهابات اجتماعی؛ خبرسازی‌های جعلی؛ یکدیگر را به جان هم انداختن؛ حرمت قلم و زبان نگاه نداشتن و… آینده را پر مخاطره می‌کند. قطبی‌سازی کشور به جامعه”پاک- پلید”؛ انشقاق در نهادهای ملی؛ بحران زایی؛ التهاب آفرینی اجتماعی و… به نفع کشور نیست و سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند. هشیار باشیم و باور کنیم انتخابات تمام شده است؛ بر سر شاخ، بن نبریم؛ سینه‌ها از کینه‌ها پاک کنیم؛ دست به دست هم دهیم؛ و به یاری این ملت بشتابیم.

جزئیات طرح ساخت «مسجد» به جای کاخ ثابت پاسال

کاخ ثابت پاسال که با عنوان کاخ ورسای ایران هم شناخته می‌شود در آغاز متعلق به حبیب‌الله ثابت (معروف به ثابت پاسال) سرمایه‌دار ایرانی در پیش از انقلاب بوده است که پس از انقلاب مصادره شد. این ساختمان به عنوان بزرگترین خانهٔ تهران نام گرفته که در انتهای شمالی خیابان جردن در منطقه الهیه قرار دارد و معماری آن از روی الگوی معماری قصر پتی تریانو (تریانوی کوچک) در ورسای ساخته شده است. به گزارش ایسنا، موضوع تخریب کاخ ثابت پاسال چندماهی است که مورد پیگیری رسانه‌ها و فعالان حوزه میراث فرهنگی قرار گرفته و حواشی آن بگونه‌ای شد که بانک خریدار این کاخ اعطای این زمین را به لقایش بخشید و آن را به دیگری فروخت. به هرحال آنگونه که نایب رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای شهر می‌گوید که قرار است به جای این کاخ، مجتمع مذهبی_ فرهنگی با چند سالن برگزاری ختم و رستوران احداث شود.

تهدید امیر قطر به کودتا توسط محافل نزدیک به سعودی‌ها

«سلمان الانصاری» رئیس لابی عربستان سعودی در آمریکا در صفحه توییتر خود «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را تلویحا به کودتا تهدید کرد. وی در توییتر خود خطاب به «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نوشت: درباره همراهی شما با حکومت افراطی! ایران و اهانت به خادم الحرمین (ملک سلمان پادشاه سعودی) اعلام می‌کنم که به یاد بیاور «محمد مرسی» (رئیس جمهور برکنار شده مصر) نیز همین کار را انجام داد و علاوه بر عزل از مقامش، زندانی هم شد.

جزئیات پرداخت وام ۵ میلیون تومانی یارانه‌ای

حمیدرضا غنی آبادی در گفت وگو با مهر با تشریح جزئیات تمهیدات جدید بانک مرکزی برای ارایه تسهیلات آسان به مردم گفت: بانک مرکزی همواره در پی این است که تسهیلات را با روشی سریع، ساده و ارزان در اختیار مردم قرار دهد؛ این در حالی است که یکی از مشکلاتی که به ویژه در بحث تأمین مالی خرد وجود داشته که مبتلابه خانوار‌ها بوده، این است که تامین مالی با تشریفات اداری طولانی صورت می‌گیرد و حتی ممکن است که برای متقاضیان، امکان پذیر نباشد. یک مسئول در بانک مرکزی با بیان اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند حساب یارانه نقدی خود را بعنوان ضمانت وام ۵ میلیون تومانی معرفی کنند، گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۵ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است.

ارسال پرونده اختلاس میلیاردی به تهران

محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با میزان به آخرین وضعیت پرونده اختلاس میلیاردی در پست بانک کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پرونده جهت رسیدگی به تهران ارسال شده است.

امارات یک شهروند ایرانی را متهم کرد

دادگاه ابوظبی یک شهروند ایرانی را به اقدامات خصمانه علیه آمریکا ونقض تحریم‌های بین المللی علیه ایران متهم کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، دادگاه ابوظبی یک شهروند ایرانی ۵۹ ساله که مدیر یک شرکت بازرگانی در کشور امارات است را به اقدامات خصمانه علیه یک کشور بیگانه (امریکا) متهم کرد ومدعی شد: این شهروند ایرانی دستگاهی را به بهانه وارد کردن به کشور امارات به ایران صادر کرده است واین اقدام وی نقض تحریم‌های بین‌المللی محسوب می‌شود. این خبرگزاری درادامه نوشت: این شهروند ایرانی اتهامات وارد شده را رد و وکیل وی خواستار تعویق رسیدگی به پرونده شده است و دادگاه ابوظبی رسیدگی به این پرونده را به ۲۹ جولای موکول کرد.

توضیح اینستاگرامی عارف درباره یک عکس حاشیه‌ساز

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای در یادداشتی در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس نوشت: نامزدی آقای یوسف نژاد یک تصمیم درست و در مقابله با بدعهدی فراکسیون رقیب صورت گرفت. محمد رضا عارف در یادداشت اینستاگرامی خود نوشته است: «در گزارش‌های مربوط به انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تلقی نادرستی از برخی تصاویر در فضای مجازی بوجود آمد که یکی از نمایندگان شایسته فراکسیون امید را در مقابل بنده قرار داد. در حالی که نامزدی آقای یوسف نژاد یک تصمیم درست و در مقابله با بدعهدی فراکسیون رقیب صورت گرفت. من همان روز نیز به آقای یوسف نژاد گفتم که شما برنده اصلی انتخابات هیأت رئیسه مجلس بودید و صاحب کرسی اخلاق شدید.»

احمدی پور نوشت: دلتان آرام جناب رئیس جمهور

زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در توییتر خود خطاب به رییس‌جمهور نوشت: «پیداست دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری پرچالش خواهد بود. دلتان آرام و صبوری‌تان در برابر این هجمه‌ها و بداخلاقی‌ها افزود باد؛ جناب رییس‌جمهور»

دلایل تغییر نمایندهء ولی فقیه در آذربایجان شرقی

آخوندمحمد محمدی گلپایگانی -رئیس دفتر رهبری- ظهر جمعه در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

امروز برای معارفه حجت الاسلام آل هاشم به تبریز آمده ایم و جا دارد به همه مردم و جوانان آذربایجان سلام گرمی داشته باشم.  آیت‌الله مجتهدشبستری چند بار، شاید ۱۰ بار از مقام معظم رهبری تقاضا کرده بودند که با توجه به کسالتی که دارند، البته از ابتدا هم که آیت الله مجتهد شبستری به تبریز تشریف آوردند بعد از عزیمت آیت الله مرحوم ملکوتی به قم صحبت چند ماه بیشتر نبود، چون ایشان گرفتاری‌های زیادی در تهران داشته و دارند. همین چند ماه به چند سال و بعد به ۲۲ سال طول کشید،  اخیرا آیت الله مجتهد شبستری بعداز ۲۲ سال خدمت در تبریز و استان از  رهبری درخواست کردکه از این مسئولیت معاف شود، چون کسالت نیز داشت و  رهبری نیز با آن موافقت کرد و این تغییرات بعداز انتخابات انجام شد.

مولاوردی شاکی شد

شهیندخت مولاوردی درباره شکایت معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست جهموری درباره ادعای ارائه لیستی از سوی این معاونت از زنان مطلقه ۲۰ تا ۲۵ سال به سازمان ملل به منظور اعزام به آنتالیا گفت: اقدامات قضایی از طریق معاونت حقوقی رییس‌جمهوری در حال پیگیری است و امیدوارم حکم عادلانه‌ای در این مورد داده شود. معاون زنان و امور خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: پرونده‌هایی را با قوه قضاییه داشته‌ایم که به خوبی مراحل خود را طی کرده‌اند این بار نیز مانند گذشته امیدوارم این قوه با معاونت زنان همکاری خوبی داشته باشد.
مولاوردی تاکید کرد: مطرح کردن این ادعا آن هم در فضای انتخابات جز بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی هدف دیگری نداشت. در این مدت دروغ‌پردازی‌هایی صورت گرفته است که باید اثبات شود.

ضیافت افطار روحانی با حضور سیدحسن خمینی و ناطق‌نوری

ایلنا نوشت: امشب حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و اسحاق جهانگیری در مهمانی افطار «حسن روحانی» حضور می‌یابند. کانال ستاد خبری روحانی از میهمانی پنج نفره سران اصلاحات و اعتدال در منزل روحانی خبر داد و نوشت: امشب حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و اسحاق جهانگیری در مهمانی افطار «حسن روحانی» حضور می‌یابند. این افطاری پنج‌ نفره، اولین نشست مشترک شخصیت‌ها، پس از درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی است.

ترکیه دور خود را دیوار می‌کشد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در آنکارا گفت: ما تاکنون دیواری به طول ششصد و پنجاه کیلومتر در امتداد مرز نهصد و یازده کیلومتری خود با سوریه احداث کرده ایم. این دیوار را در تمام طول این نهصد و یازده کیلومتر خواهیم ساخت تا بتوانیم از ورود و خروج تروریست‌ها و انتقال تسلیحات جلوگیری کنیم. ما نه تنها دیوار خواهیم ساخت بلکه این دیوار‌ها را با تجهیزات، تقویت خواهیم کرد. همین کار را در امتداد مرز عراق و در نقاط مناسب در امتداد مرز ایران انجام خواهیم داد. واحد مرکزی خبر این خبر را منتشر کرد.

ادعای عجیب یک نماینده از باج خواهی پسر میرزاده در دانشگاه‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز باید مشخص شود چه کسانی در دانشگاه آزاد برای قرارداد‌ها حق کمیسیون می‌گرفتند؟ به میرزاده گفتیم پسر شما از رؤسای دانشگاه‌های آزاد باج می‌گیرد؛ اما از ما شکایت کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی گفت: این‌ها باید بررسی شود و هر کس تخلف کرده و در فساد اقتصادی و مالی نقش داشته است، به سزای اعمالش برسد تا همه بدانند که این سازمان رو به پاک‌سازی فساد اقتصادی می‌رود. ولایتی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی همت گماشته و با شناختی که از شخصیت وی داریم، پاک‌سازی مناسب و مبارزه جدی با فساد اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی راه خواهد انداخت. فارس این خبر را منتشر کرد.

علت مومیایی کردن بدن «عباس کیارستمی»

مشاور وزیر بهداشت: قانون شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های دنیا و متعاقباً هواپیمایی ایران این است که اگر بخواهند جسدی را از مسیر هوایی منتقل کنند برای اینکه جسد دچار فساد نشود، باید حتماً به روشی که به آن اصطلاحاً مومیایی می‌گویند، درآید.