جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انتقال اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان

انتقال اسماعیل عبدی، معلم زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان

اسماعیل عبدی، معلم زندانی در زندان اوین در سی و پنجمین روز اعتصاب غذا برای انجام معاینات تخصصی پزشکی روز شنبه ۱۳ خرداد به بیمارستان منتقل شد.

اسماعیل عبدی، معلم زندانی

این عضو کانون صنفی معلمان تهران که در بند ۳۵۰ زندان اوین دوران حبس خود را می گذراند، به دنبال اعتصاب غذا در وضعیت جسمی نامناسبی به سر می برد که در نهایت برای انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان خمینی تهران منتقل شد.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که عبدی به دنبال ۳۵ روز اعتصاب غذا از افت فشار خون، درد کلیه، سرگیجه، درد چشم و تاری دید رنج می برد. او در روزهای گذشته بارها به بهداری زندان اوین منتقل شده بود و بر اساس پزشک زندان، این زندانی دچار «نوسان فشار خون» است و لازم است توسط پزشک متخصص ویزیت شود.

در روزهای گذشته مسئولان زندان قصد داشتند اسماعیل عبدی را با پوشاندن لباس فرم زندان، دستبند و پابند به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل کنند که با مقاومت او رو به رو شدند.

جعفر عظیم‌زاده، فعال حقوق کارگران در همین زمینه با زمانه گفت و گو کرده و گفته بود می‌خواستند عبدی را با دستبند و لباس زندان به بیمارستان ببرند اما او نرفت: اسماعیل عبدی، معلم زندانی حاضر نشد با دستبند به بیمارستان برود

اسماعیل عبدی پیشتر با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرده بود در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و صدور احکام امنیتی برای فعالان تشکل‌های صنفی معلم و کارگر، با درخواست صریح خروج پرونده‌ اش از حالت امنیتی و تبدیل آن به پرونده ای عادی دست به اعتصاب غذا می زند.

در روزهای گذشته سه بیانیه‌ در حمایت از اسماعیل عبدی منتشر شد. در یکی از این بیانیه‌ها از رئیس جمهوری ایران خواسته شده کاری برای این معلم زندانی انجام دهد.

اسماعیل عبدی، دبیر موفق درس ریاضی مدارس اسلامشهر با ۲۱سال سابقه و همچنین استاد شطرنج و دارای مدرک بین المللی ۱۹۱۴ فدراسیون جهانی شطرنج است.

او همچنین عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان و یک دوره هم دبیر کل این تشکل بوده است. عبدی تا کنون دو بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده است که بار اول پس از ۱۶ روز به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد اما در ۱۹ آبان ۹۵ و پس از قطعی شدن حکم بدوی شش سال حبس تعزیری دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و از آن تاریخ تاکنون در این زندان به سر می برد.