سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انفجارهای مهیب کابل را لرزاند.

انفجارهای مهیب کابل را لرزاند.

 

انفجاری قوی نزدیک دفتر خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایتخت افغانستان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وقوع انفجار قوی نزدیک دفتر خبرگزاری صدا و سیما در کابل سبب شکستن شیشه‌های دفتر و شوک خبرنگار خبرگزاری شده است.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کابل اعلام کرد این انفجار قوی دقایقی پیش نزدیک دفتر خبرگزاری روی داده است.  همچنین موج انفجار باعث شده خبرنگار صدا و سیما قادر به راه رفتن نباشد.

شبکه تلویزیونی العالم نیز لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: منابع رسانه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در کابل پایتخت افغانستان و  نزدیک تعدادی از سفارتخانه‌های خارجی در کابل خبر دادند.

صبح امروز انفجاری مهیب در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در قلب کابل و در میدان زنبق این کشور را در شوک و هراس فرو برده است. شدت انفجار به قدری بوده که شیشه های ساختمان کاخ ریاست جمهوری تا چندین متر به بیرون فروپاشیده و تا کنون گزارشها حاکی از بیش از 300 کشته و زخمی است.

به گزارش «تابناک» صبح امروز – چهارشنبه – انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی سفارت آلمان در کابل و در جوار کاخ ریاست جمهوری این کشور، منجر به برخاستن دود سیاه و غلیظ از مرکز کابل شده است که آسمان این شهر را پوشانده.

بنا بر گزارش شاهدان عینی شدت انفجار به قدری بوده است که بخشی از ساختمان سفارت آلمان نیز بر اثر آن صدمه دیده و شیشه های بخشی از ساختمان کاخ ریاست جمهوری کابل نیز به بیرون فروپاشیده است.

یکی از مقامات پلیس گفته است که این انفجار در نزدیکی میدان زنبق صورت گرفته که علاوه بر کاخ ریاست جمهوری و سفارت آلمان بسیاری از نهادهای حاکمیتی دیگر نیز در آن حوالی بوده است اما هنوز هدف دقیق این انفجار و عاملان آن مشخص نیست.

همچنین خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال در کابل نیز با انتشار تصاویری از آسیب وارد شده به دفتر این روزنامه نوشته است که در اثر شدت انفجار درب ها و پنجره های این دفتر به کلی از هم پاشیده است. دفتر روزنامه وال استریست زورنال در کابل در نزدیکی محل انفجار بوده است.

شوک و هراس در قلب کابل / انفجار مهیب در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان / بیش از 60 کشته و زخمی تا کنون

هرچند گزارش های اولیه حاکی از 9 کشته و 60 زخمی بوده است، اما رویترز به نقل از مقام وزارت بهداشت افغانستان از افزایش شمار قربانیان انفجار در کابل به ۱۵ کشته و ۳۰۰ زخمی خبر داده است.

وزارت صحت افغانستان دقایقی قبل اعلام خبر از كشته شدن ٤٩ تن و ٣١٥ زخمى در این انفجار داد.
آمارها در حال تغییر است.