سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » یاسر هاشمی با تأیید خبر برکناری‌اش از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:این دانشگاه را میراث آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم.

یاسر هاشمی با تأیید خبر برکناری‌اش از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی:این دانشگاه را میراث آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم.

یاسر هاشمی  تصریح کرد: با توجه به همه علاقه،‌ انگیزه و وظیفه‌ای که به دانشگاه آزاد اسلامی احساس می‌کردم، علاقه‌مند بودم که کارم را در این دانشگاه ادامه دهم.

پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از تغییرات اولیه دانشگاه آزاد و روی کار آمدن «علی اکبر ولایتی» به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، قرعه تغییر در هسته مرکزی دانشگاه آزاد و هیأت امنای آن به نام «یاسر هاشمی» افتاد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی در 19 دی ماه سال 95 با حکم رهبر انقلاب در سی ام همان ماه، «علی اکبر ولایتی» جانشین وی در هیأت مؤسس دانشگاه آزاد شد.

همزمان با انتصاب ولایتی در هیأت مؤسس زمزمه های تغییر مدیریت «حمید میرزاده» (رئیس سابق دانشگاه آزاد) به گوش رسید و سرانجام سوم اردیبهشت ماه جاری، چهار تن از اعضای هيأت امنا، خواستار برگزاری جلسه فوق العاده هیأت امنا شدند و پس از بحث و بررسی در این جلسه به «حمید میرزاده» پیشنهاد استعفا می شود که وی نمی پذیرد. سپس با موافقت اعضای هیأت امنا، میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کنار گذاشته و «علی‌محمد نوریان» به سرپرستی این دانشگاه منصوب شد.

نوریان که اسفند ۱۳۹۳ با نظر اعضای هیأت مؤسس دانشگاه آزاد به عنوان دبیر این هیأت انتخاب شده بود، دارای دکترای مهندسی برق به صورت مشترک از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ولز انگلستان است. پس از گذشت ده روز از انتصاب وی به سرپرستی موقت دانشگاه آزاد، تغییرات در بدنه این دانشگاه آغاز شد و نوریان در احکامی جداگانه معاون امور مجلس و سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، معاون دانشجویی و فرهنگی، مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه در امور اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری را منصوب کرد.

بنابراین، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تهران جانشین طه هاشمی در معاونت دانشجویی، «علیرضا منادی سپیدان» نماینده سابق مجلس جانشین «حجت الاسلام علی عسکری» در معاونت امور مجلس دانشگاه، «مرتضی موسی خانی» جانشین «ابراهیم واشقانی فراهانی» در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، «سید علی اصغر تروهید» جانشین «محمد مصطفی دعاگویی» در حوزه ریاست شده اند.

نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در احکامی، «غلامعلی کمالی» را در غیاب خود به عنوان سرپرست امور دبیرخانه هیأت مؤسس این دانشگاه، «صالح اسکندری» را به‌ عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد، «محمد مهدی جولایی» را به عنوان مدیرکل روابط عمومی و «هادی گوهری» را به عنوان مدیر کل دفتر امور پیگیری های ویژه منصوب کرد.

اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از تغییرات اولیه دانشگاه آزاد، قرعه تغییر در هسته مرکزی دانشگاه آزاد و هیات امنای آن به نام «یاسر هاشمی» پسر کوچک آیت الله هاشمی رفسنجانی افتاد.

در همین راستا، «یاسر هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، ضمن تأیید خبر برکناری‌اش از ریاست دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: با توجه به همه علاقه،‌ انگیزه و وظیفه‌ای که نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی احساس می‌کردم، علاقه‌مند بودم که کارم را در این دانشگاه ادامه دهم، چون این دانشگاه را میراث آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مردم می‌دانم.

وی با بیان اینکه به این حکم هیچ اعتراضی ندارم، چون هرگونه تصمیم‌گیری درباره دانشگاه آزاد را حق دکتر ولایتی می‌دانم، افزود: متأسفانه امکان همکاری برای من فراهم نشده و خوشحالم که حداقل در این مورد اقدام قانونی انجام شده است.

رئیس سابق دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روز گذشته، دکتر نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد شفاهی برکناری‌ام را به نقل از دکتر ولایتی اعلام کرد.