چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » فضاحت اتهامات ابراهیم رئیسی در جمع مردم مشهد به حسن روحانی و سیاست خارجی او!

فضاحت اتهامات ابراهیم رئیسی در جمع مردم مشهد به حسن روحانی و سیاست خارجی او!

ابراهیم رئیسی:یکی از عوامل تشدید تحریم ها پیام هایی است که مسئولان از داخل برای غربی‌ها ارسال می‌کنند/دولت در سیاست خارجی رویکرد ملتمسانه خود را کنار بگذارد. این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است.

گروه سیاسی – رجانیوز، ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم مشهد در بنای جامعة الحسین این شهر، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، جلوه توجه به دیگران در پرتو نگاه پروردگار است، اظهار داشت:
 مردم سالاری دینی از ویژگی های نظام اسلامی و قانون اساسی کشور ماست؛ در کشور ما تمام ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم انتخاب می‌شود. در این انتخابات حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور ما شرکت کردند. برنده واقعی این انتخابات مردم حاضر در صحنه بودند.مردم مثل همیشه کم نگذاشتند اما مسئولیت کم لطفی کردند و مردمی که آماده بودند به رقیب کاندیدای دولت رای دهند باید ساعت‌ها پشت در صندوق های رای منتظر بمانند و این نه تنها در یک نقطه بلکه در سراسر کشور انتفاق افتاد. از مردمی که ساعات بسیاری در پشت صندوق‌های رای منتظر ماندند باید همان از آنها عذر خواهی کنند.

تشکر دارم از ۱۶ میلیون مردم عزیز کشور که به بنده اعتماد کردند و رای دادند, من این رای ها را از خود نمی دانم این‌ها رای به خواسته‌هایی است که امام(ه)، رهبری معظم انقلاب و شهدا و ایثار گران دارند بود.بنده تاکنون از حق تولیت آستان قدس رضوی استفاده نکرده‌ام و تا آخر عمر نیز استفاده نخواهم کرد. اداره ستادهای ما مردمی بود، برخی مغازه و منزل‌شان را ستاد کردند و بعضی از کمک هایی که در برخی استان ها شد یادآور روزهای ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی بود.ناسزا گفتن به سید ابراهیم رئیسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد. امید است همچنان که تاکنون در این جایگاه بودم همچنان وکیل و مدافعان محرومان و مستضعفان در جامعه باشم.آنانی که بر طبل دو قطبی کردن جامعه می‌کوبند، این روش فرسوده و کهنه انگلیسی هاست. این دو قطبی کردن جامعه مانند شیعه و سنی است. سوال مردم این است شما در این ۴ سال چه کرده‌اید و با تهمت‌زدن‌ها فرافکنی می‌کنید. سوال مردم این است که خانواده‌های فقیر و مستمندی که نان شب ندارند باید با این رکود چه کنند؟ دولتی که نمی‌تواند به قانون عمل کند نباید وارد عرصه انتخابات شود.

انتقاد از برخی رفتارهای دولت در حوزه سیاست خارجی
دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد. این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است.
 زانو زدن در برابر یک مقام عربی وقتی هزاران مسلمان در منا به شهادت رسیده‌اند، سیاست ملتمسانه است. دشمنان این پیام ها را از داخل دریافت می‌کنند و یکی از عوامل تشدید تحریم ها پیام هایی است که مسئولان از داخل برای غربی‌ها ارسال می‌کنند.
تقویت بنیه دفاعی کشور
تقویت بنیه دفاعی کشور برای جلوگیری از جنگ است، چرا بنیه دفاعی کشور و بچه های مدافع حرم و خانواده شهدا را تضعیف می‌کنید؟ کدام رئیس جمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آن ها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.
 آنچه اتفاق افتاد؛ اتفاقات خوبی نبود، مردم ما عاقل و با بصیرت هستند؛ ما مرزبندی‌ها را بین روستائیان و شهرنشین‌ها قبول نداریم. اتفاقات این دوره اتفاقات بی سابقه‌ای بود؛ تمام امکانات کشور و وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها و بهداری‌ها و… ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت شد. این در حالی است که بنده ۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه های آستان شرکت نکردم.
 ده‌ها روزنامه زنجیره‌ای از جمله روزنامه دولتی ایران برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس در آستان از هرگونه فعالیت انتخاباتی بر حذر شد.
 این پول پخش کردن ها، واریز یارانه حتی برای افرادی که یارانه آن ها قطع شده بود، واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات، سوء استفاده‌های کاندیدای خاصی از امکانات دولتی بود.
گفتمانی که ما آغاز کردیم با محوریت توجه به فقرا، محرومین و دوری از زندگی تجملاتی است، خوشحال می‌شویم این جریان در دولت مورد توجه قرار گرفته و همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.
 هرکسی از من سؤال کرد گفتنم باید تابع قانون باشیم، از شورای نگهبان و دستگاه قضایی می‌خواهم نگذارید حق‌الناس ضایع شود، تخلفات بی‌سابقه است، همه می‌دانند نیروهای انقلابی کارشان را از مسیر قانون دنبال می‌کنند اما اگر مردم احساس کنند این تخلفات مهندسی‌شده و سازمان‌دهی شده مورد رسیدگی قرار نگیرد، بدانند اعتماد مردم آسیب می‌بیند و این آسیب خسارت بزرگی برای کشور است.

به آقای رییس‌جمهور می‌گویم خط امام شاخص‌هایی دارد، پایبندی به خط امام، ولایت‌فقیه، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، توجه به مردم، باور داشتن جوانان، توجه به رفع مشکلات مردم شاخص‌های خط و راه امام است، پیرو این گفتمان باشید تا حمایت ما را نیز داشته باشید.

وی تصریح کرد: انتخابات باید درست انجام شود و رأی مردم دریافت شود اما متأسفانه مهندسی کردن مشارکت مردم امری ناپسند است، نرساندن تعرفه به مراکزی که احتمال رأی دادن به رقیب وجود دارد، تأخیر در آغاز 5 و 6 ساعت در آغاز رأی‌گیری در برخی مناطق، کار ناپسندی است.
 حدود 200 مردم از تخلفات سراسر کشور برای ستاد من ارسال کردند، به بیش از 2 هزار صندوق اشکال وارد کردند، آقایان گفتند منتظر ماندن مردم تنها چند دقیقه بوده؛ مردم 30 انتخابات در انتخابات شرکت کردند و دیدند چه اتفاقی افتاد.

اگر بنای دولت این باشد که این گفتمان، یعنی توجه به فقرا، رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، رفع مشکلات معیشتی مردم، توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار نظام و توجه به فرهنگ اصیل انقلاب و نظام را اجرایی کند، قطعاً دولت را حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: این درست نیست که می‌گوییم شهری و روستایی؟ این اتفاقات بدی بود که رخ داد و مردم دیدند، مردم را عاقل، فهیم و با بصیرت بدانید، نگویید روستا و شهر متفاوت‌اند، این مرزبندی‌ها را قبول نداریم.