جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » در واکنش به اظهارات امیر قطر در مورد ایران، عربستان و امارات عربی تمامی رسانه های قطری را در فضای ارتباطاتی خود مسدود نمودند.

در واکنش به اظهارات امیر قطر در مورد ایران، عربستان و امارات عربی تمامی رسانه های قطری را در فضای ارتباطاتی خود مسدود نمودند.

شبکه العربیه به نقل از یک منبع در وزارتخارجه امارات  و همچنین پایگاه عربستانی الشرق الاوسط  گزارش دادند که امارات متحده عربی و عربستان کلیه رسانه های قطری را در واکنش به اظهارات امیر قطر در مورد ایران و بازنشر آن در رسانه های قطر، فیلتر کرده و مسدود نموده اند.

به گزارش تابناک، امارات در واکنش به اظهارات منتسب به امیر قطر، تمام وب‌سایت‌های قطری را مسدود کرد.

پیش از این هم سعودی ها نیز پایگاه های شبکه الجزیره و روزنامه های قطری را به سبب اظهارات امیر قطر فیلتر کردند.

در پی اظهارات جنجالی امیر قطر در حمایت از ایران که خبرگزاری رسمی قطر آن را منتشر کرد و شبکه‌های قطری به نقل از این خبرگزاری آن را بازنشر کردند حملات بی سابقه رسانه‌های اماراتی و سعودی علیه پادشاه قطر شکل گرفته است.

هر چند قطر رسما اعلام کرده که خبرگزاری رسمی این کشور هک شده بود؛ اما امارات و عربستان چنین ادعایی را نپذیرفته‌اند.

این در حالی است که روزنامه الریاض عربستان به شدت به تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر حمله کرد و آن را در راستای ایجاد شکاف در جهان عرب توصیف کرد و نوشت: امیر قطر امت عرب را وارد اختلافات جدید کرد.

رسانه‌های عربی بامداد امروز چهارشنبه اظهاراتی را به نقل از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره ایران، رژیم صهیونیستی و آمریکا منتشر کردند. با این وجود خبرگزاری قطر ساعاتی بعد این اظهارات را تکذیب کرد و اعلام کرد که انتساب آن به امیر قطر درست نیست.

اخبار منتشر شده در رسانه‌های عربی زبان از جمله «العربیه»، شبکه «اسکای نیوز عربی»، «روسیا الیوم» و چند مورد دیگر از این امر حکایت داشت که امیر قطر در اظهارات امروز خود تأکید کرده است: «ایران یک قدرت اسلامی است و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد».

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین گفته است:‌ «ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است».