پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسین علیزاده؛ گزینه ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور، خطری بسیار جدی برای امنیت ایران تلقی میشود

حسین علیزاده؛ گزینه ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور، خطری بسیار جدی برای امنیت ایران تلقی میشود

حسین علیزاده، دیپلمات مستعفی ایران در فنلاند در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه جهانی « دُرّ تی وی » در حالی که تنها یک روز مانده به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موضوع سیاست خارجی نامزدهای انتخاباتی را مورد بررسی قرار داد.
حسین علیزاده در ابتدای این مصاحبه گفت، در تمام مناظره های انتخاباتی به هیچ عنوان به موضوع سیاست خارجی پرداخته نشد در صورتی که این موضوع با توجه به شرایط منطقه از مهمترین موضوعاتی بود که باید به آن پرداخته میشد.
حسین علیزاده در ادامه گفت سیاست خارجی دولت آقای روحانی تا حدود زیادی مشخص است و آن تنش زدایی از رابطه ایران با دنیا با عنوان تعامل سازنده است، و می توان گفت در این زمینه گامهای بلندی در رابطه با اروپا برداشته شده است.
حسین علیزاده در بخش دیگری از این مصاحبه به سیاست خارجی رقیب آقای روحانی یعنی ابراهیم رئیسی پرداخت و گفت، کمپین آقای رئیسی اساسا فاقد ذهنیت سیاست خارجی است، و سوال این جاست که اگر ایشان رئیس جمهور شود چگونه با این موضوع برخورد خواهد کرد.
علیزاده افزود که موضوع سیاست خارجی را میتوان به چند دسته تقسیم کرد، اول کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس که ایران با اکثر این کشورها مشکل دارد، دوم اتحادیه اروپا است که آن هم در ارتباط با نقض مستمر حقوق بشر بحث کلانی را با ایران دارد، و آقای رئیسی هم در مدیریت کلان قوه قضائیه حضور داشته که از ناقضان حقوق بشر در ایران است، سوم آمریکا است که از قضا دو روز بعد از انتخابات در ایران آقای ترامپ در یک سنت شکنی اولین مسافرت خارجی خود را به عربستان خواهد داشت، که در این دیدار سران هفده کشور منطقه نیز حضور خواهند داشت، آنگاه آقای ترامپ عازم اسرائیل خواهد شد.
حسین علیزاده در ادامه گفت با توجه به شرایط منطقه اگر آقای رئیسی در ایران رئیس جمهور شود، شاهد وضعیت بسیار وخیمی در منطقه از جمله طرح حمله نظامی به ایران خواهیم بود.