جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رسانه های امروز زیر شعاع میتینگ میلیونی انتخاباتی دکترحسن روحانی در میدان نقش جهان اصفهان!

رسانه های امروز زیر شعاع میتینگ میلیونی انتخاباتی دکترحسن روحانی در میدان نقش جهان اصفهان!

روزنامه ها – اعم از مخالف یا موافق حسن روحانی امروز سفر روحانی به اصفهان را پوشش داده اند، اما هرکدام به شیوه خود. راستگویانه یا خائنانه!

 روزنامه قانون: اصفهانیها نمیخواهند به گذشته بازگردند!

 روزنامه قانون در گزارشی با عنوان« شـرح در تصوير »متذکر شد که مردم اصفهان استقبال تاريخي وبا شكوهي از روحاني كردند و نوشت:« محافظه‌كاران و جريان‌هاي افراطي دنباله روي آن‌ها، تصور مي‌كردند با توجه به آنكه مردم اصفهان، در انتخابات مجلس به كانديداهاي آن‌ها بيشتر اقبال نشان‌داده اند، در اين كارزار نيز به همان روند ادامه مي‌دهند. اين توهم سبب شده بود تا حميد‌رسايي كه به نوعي نماينده اين قشر در افكار عمومي به حساب مي آيد نيز براي انتخابات مجلس در اين استان، دندان تيز كند و اين خود گواهي بر تصور غلط محافظه‌كاران است. اما اصفهان روز گذشته، دوباره حماسه‌ سال‌هاي 80 و 88 را تَكرار كرد. اين بار نيز مانند همان سال‌ها، مردم اصفهان آغوش براي نماينده اصلاحات باز كردند و نشان‌دادند كه نمي‌خواهند به گذشته بازگردند.
علت عدم انصراف هاشمی طبا از نامزدی انتخابات/ رقابت با نظام به جاي رقابت با رقيب

اما روزنامه وطن امروز با انتشار این عکس در گزارشی با عنوان««نه» اصفهان به روحانی» بطرز ابلهانه ای مدعی حضور کمرنگ مردم نصف‌جهان در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی شد، و خیانت پیشگی خود و اربابان ورشکسته اش را گواهی کرد.

در بخشی از این متن نوشته خائنانه می خوانیم:« چند هزار نفری سالن آزادی، این بار به امید یک استقبال بیشتر و باشکوه بنشیند. با این حال اما استان اصفهان و شهر اصفهان آنگونه که روحانی فکر می‌کرد با او همراه نبود. شاید تصور دولتی‌ها این بود که میتینگ سالن آزادی در تهران آن هم با حضور چند آرتیست نه چندان رده بالا می‌تواند یک موج عمومی در سراسر کشور برای حسن روحانی ایجاد کند اما اینگونه نشد و یک جمعیت بسیار محدود در اصفهان به محل سخنرانی حسن روحانی رفتند.

عکس‌های ارسالی از برخی منابع خبری محدود هم نشان داد به‌رغم برنامه‌ریزی ستاد روحانی، یعنی کوچک کردن محل سخنرانی برای متراکم نشان دادن جمعیت، باز هم استقبال از روحانی در اندازه متداول خود نبوده است. برنامه‌ریزان ستاد روحانی تنها بخش میانی میدان نقش جهان را برای حضور جمعیت آماده کرده بودند اما با این حال حتی همین بخش میانی میدان امام(ره) نیز پر نشد. بر اساس تصاویر منتشر شده در برخی منابع خبری، شاید در مجموع حدود 40 درصد بخش میانی میدان امام(ره) پر شد و مابقی فضای میدان خالی از جمعیت بود و بر اساس برنامه‌ریزی ستادها، همین مقدار جمعیت تلاش کردند با پراکنده شدن در تمام محیط میانی میدان، فضای ملموس خالی را پر کنند که البته این از چشم اهالی خبر پنهان نماند.»

هاشمی طبا یکی از نامزدهای انتخاباتی در گفت و گو با روزنامه اعتماد با عنوان«چرا آمدم؟ چرا به روحاني راي مي‌دهم؟ » بیان داشت« من هم گفتم كه به ايشان (روحاني) راي بدهيد. من خودم هم به روحاني راي مي‌دهم. كنار هم نمي‌روم. به خاطر اينكه مي‌خواهم بمانم تا بگويم كه من مي‌مانم تا مردم خودشان انتخاب كنند. اما با توجه به آنچه كه آمارها نشان مي‌دهد، شانس با آقاي روحاني است و من هم به روحاني راي مي‌دهم. ولي اين شانس را هم براي خودم باقي مي‌گذارم تا بعدا نگويند كه كنار رفت. مي‌مانم تا مردم اگر دوست داشتند راي بدهند. خيلي‌ها مي‌گويند كه تناقض است. مي‌گويم راست مي‌گوييد ما هميشه در تناقضات زندگي مي‌كنيم. هيچ اشكالي ندارد.»

طرح از روزنامه ایران

 علت عدم انصراف هاشمی طبا از نامزدی انتخابات/ رقابت با نظام به جاي رقابت با رقيب

مصطفی معین از فعالان اصلاح طلب نیز در گفت و گو با روزنامه شرق با عنوان« چهره‌به‌چهره روبه‌رو» توصيه هایی براي تبليغات در روزهاي آخر کرد. در بخشی از این گفت و گو به نقل از ایشان می خوانیم:« باید در این فرصت اندك باقي‌‌مانده تا روز رأي‌گيري، به تبليغ چهره‌به‌چهره در خیابان‌ها و معابر روی آورد»

انتقاد از عملکرد دولت

علت عدم انصراف هاشمی طبا از نامزدی انتخابات/ رقابت با نظام به جاي رقابت با رقيب

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان« دستگاه‌ها و مراکز دولتی رسماً به ستاد انتخاباتی روحانی تبدیل شده‌اند» مدعی شده است که دخالت غیرقانونی دستگاه‌ها و مدیران دولتی در انتخابات شکلی آشکار و زننده پیدا کرده است که واکنش فوری و جدی نهادهای نظارتی را می‌طلبد. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« دیروز در صفحه نخست یکی از روزنامه‌های حامی دولت آگهی سخنرانی مدیرمسئول آن روزنامه در یکی از شهرستان‌ها منتشر شده بود که در آن از حضور یکی از فوتبالیست‌ها در مراسم سخنرانی خبر می‌داد؛ حضوری که هدفش جلب توجه بیشتر و شلوغ شدن آن مراسم بود.

در صفحه نخست یکی دیگر از روزنامه‌های زنجیره‌ای آگهی بانک مرکزی جلوه‌نمایی می‌کرد با این عبارت که «چرخش می‌چرخه!». اما به نظر می‌رسد برای گفتن اینکه چرخ اقتصاد در این چهارسال چگونه چرخیده مردم اولی‌تر باشند. باید از مردم پرسید همانطور که سال 92 حسن روحانی ملاک را جیب مردم عنوان کرده بود. با این وجود مشخص می‌شود که دلیل چهارسال حمایت همه‌جانبه از دولت تدبیر و امید توسط زنجیره‌ای‌ها چیست و چرا آنها برای این دولت این چنین سینه ‌چاک می‌کنند! »

عبدالله گنجی نیز در یادداشتی در روزنامه جوان با عنوان« سياه كردن نظام براي رأي سياه » نوشت:« رقابت با نظام به جاي رقابت با رقيب براي جذب رأي سياه مخالفان نظام، خانواده معدومين و منافقين با اتهام ۳۸ سال اعدام به رقيب. همگان مي‌دانند كه اتهام اعدام به رقيب مسئله بي‌ربطي است و اصل نظام نشانه است، اما روحاني وقتي متوجه شد كه پاي چراغ تاريك است تلاش كرد از طريق رقابت با نظام و حمله به گذشته آن حرارتي را به پوسته سخت رأي (رأي‌سياه) بدمد تا شايد بتواند كساني را كه در انتخابات شركت نمي‌كنند، به سمت خود جلب نمايد. علاوه بر سه دستور كار ذكر شده، به كارگيري شبكه مديريت كشور از يك سو و به كارگيري حجم وسيعي از پول براي نقل و انتقال اتوبوسي مردم به مراسمات از سوي ديگر در حال انجام است.

در كنار اقدامات مذكور تيم حقوقي دولت هر روز از چند رسانه شكايت مي‌كند تا بتواند با خفه كردن رسانه‌هاي منتقد اقدامات ذكر شده را به راحتي دنبال نمايد. واقعاً رأيي كه از طريق تدليس، رقابت با نظام و رقيب‌هراسي به دست مي‌آيد چه ارزشي دارد؟ اصالت قدرت عنان اخلاق و عزت را پاره و احساس كمتري نسبت به رأي دور دوم رؤساي جمهور پيشين استرس عجيبي را بر كانديداي جريان مستقر حاكم كرده است. رقابت با نظام باعث گرديده است همه رسانه‌هاي فارسي‌زبان غرب، همه كانال‌هاي ضد انقلاب، همه اپوزيسيون خارج‌نشين (به جز رضا پهلوي)، همه اپوزيسيون‌هاي داخلي با محوريت نهضت آزادي از روحاني حمايت كنند.

انتخابات براي روحاني حيثيتي شده است و اضطراب ناشي از شكستن سنت دو دوره‌اي بعد از 36 سال آنقدر بر وي اثر گذاشته است كه از هيچ اقدامي تاكنون فروگذار نكرده است. اميد است روحاني زودتر از پيروزي‌اش مطمئن شود و از اين معركه مشمئزكننده‌اي كه برايش آفريده‌اند نجات يابد و از رقابت با نظام به رقابت با رقيب روي آورد و به جاي رقيب‌هراسي بر ارائه كارنامه و برنامه متمركز شود و از غش در معامله پرهيز نمايد.»

طرح از روزنامه شهروند
علت عدم انصراف هاشمی طبا از نامزدی انتخابات/ رقابت با نظام به جاي رقابت با رقيب