پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رهبرنظام وارد پروسه انتخابات شد و با اعلام خطر، تلویحاً به دکترحسن روحانی اخطار داد!

رهبرنظام وارد پروسه انتخابات شد و با اعلام خطر، تلویحاً به دکترحسن روحانی اخطار داد!

رهبر نظام در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع): هدف کوتاه مدت “دشمن” به هم زدن امنیت کشور، و ایجاد آشوب و فتنه است. اما اگر کسی علیه امنیت کشور قیام کند قطعاً سیلی خواهد خورد!

اخطار رهبرنظام به رقبای انتخاباتی: اگر با “حرفهای خود” دشمن خود را به خود امیدوار کنند، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد!

صبح امروز مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور رهبر نظام -و فرمانده کل قوا- برگزار شد.

توصیه رهبر به نامزدهای ریاست جمهوری و اهمیت مسأله‌ امنیت در انتخابات 

خلاصه بیانات

رهبری صبح امروز در دانشگاه امام حسین(ع) برنکات زیر انگشت نهاد:

انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم میتواند مایه‌ی اعتلا و آبرو بشود هم میتواند مایه‌ی ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود.  اگر مردم با نظم شرکت کنند، با اخلاق حرکت کنند، حدود اسلامی و قانون را رعایت کنند، این مایه‌ی عزت جمهوری اسلامی است. اگر قانون‌شکنی کنند، بداخلاقی کنند، اگر با حرف‌های خود دشمن را به خود امیدوار کنند، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.

  هدف کوتاه‌مدت دشمن

هدف کوتاه‌مدت دشمن به‌هم زدن امنیت و ایجاد آشوب و فتنه در کشور است؛ هدف از بین بردن این افتخار بزرگ جمهوری اسلامی است. ما در یک منطقه‌ی پر از ناآرامی و یک دنیای پر از تشنج، توانسته‌ایم محیط امنی به‌وجود بیاوریم؛ این را می‌خواهند از ملت بگیرند. اگر برای برخورد با این مسئله‌ی ایجاد ناامنی و ایجاد فتنه آماده باشیم، قطعاً خواهیم توانست آن را خنثی کنیم.

هدف میان‌مدت دشمن،
هدف میان‌مدت دشمن، مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردم است؛ اینکه اقتصاد حرکت نکند و لنگ بماند، کار و تولید در کشور پایین باشد و بیکاری به‌عنوان یک بلا در کشور عمومیت پیدا کند تا مردم از جمهوری اسلامی به‌خاطر مشکلات معیشتی ناامید شوند.

هدف بلندمدت دشمن
هدف بلندمدت دشمن «تغییر اصل نظام اسلامی» است. یک روزی به‌صراحت می‌گفتند جمهوری اسلامی از بین برود؛ بعداً دیدند نمی‌توانند و به ضررشان تمام می‌شود، آمدند این را تعدیل کردند و گفتند تغییر رفتار جمهوری اسلامی. بنده همان‌وقت به مسئولان گفتم توجه داشته باشید، «تغییر رفتار» با «تغییر نظام» هیچ فرقی ندارد. تغییر رفتار یعنی راه اسلام و انقلاب و خط امام را می‌رفتیم، حالا زاویه بگیریم و کم‌کم در طرف مقابل قرار بگیریم.  تغییر رفتار یعنی از بین بردن نظام اسلامی.
ما در انتخابات تازه‌کار نیستیم، ۳۸سال است که با انتخابات سر و کار داریم. ما در کار انتخابات مجربیم، می‌دانیم آن کسانی که در انتخابات طرف قضیه هستند و دخالت دارند، این‌ها ممکن است در چه محیط‌های فکری قرار بگیرند و چه دشمنی‌ها و چه وسوسه‌هایی به این‌ها رو می‌آورد.
من به نامزدها توصیه می‌کنم در وعده‌های خود این نکات را حتماً رعایت کنند:

یکی «مسائل اقتصادی» است؛ حتماً توجه کنند و قاطعانه بگویند که می‌خواهند برای اقتصاد کشور تلاش کنند و معیشت مردم در درجه‌ی اول اهمیت است. نکته‌ی دیگر که در وعده‌ها و اظهارات باید خودنمایی کند، مسئله‌ی «عزت ملی و استقلال ملت ایران» است؛ ملت ایران یک ملت انقلابی است؛ عزت ملت باید حفظ شود. نکته‌ی سوم «امنیت ملی و آرامش ملی» است؛ سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند؛ مراقب باشند؛ نامزدها به‌خاطر خطای در تشخیص، این گسل‌ها را به نفع دشمن تحریک نکنند.
مسئله‌ی امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است. 

مسئولان -از قوه‌ی قضائیه، از نیروی انتظامی، از وزارت کشور و بقیه- همه باید مراقبت کنند امنیت حفظ شود. اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد. آن صهیونیست پول‌دار آمریکایی خبیث که گفت من گرجستان را با ۱۰میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال۸۸ هم با حماقت به این فکر افتاد که بر جمهوری اسلامی به این عظمت اثر بگذارد؛ با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی برخورد کردند؛ امروز هم همین‌جور است.

امنیت کشور خیلی مهم است؛ در انتخابات باید امنیت کشور به‌صورت کامل محفوظ بماند.  هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند سیلی خواهد خورد.

 امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از عوامل اقتدار کشور است که نشانه خشم و ناراحتی از آن، در تبلیغات بین المللی و اظهارات سیاسیون استکبار کاملاً آشکار است.
جنجال های گسترده ای که در مورد توان موشکی جمهوری اسلامی به‌راه انداخته می‌شود، به‌دلیل خشم و کینه ای است که از این عامل اقتدار در دل دارند.
ما موشک داریم و موشک های ما بسیار دقیق است و اهداف مورد نظر را از فاصله هزاران کیلومتری با دقت بالا، هدف قرار می دهد و این توانایی را با قدرت حفظ خواهیم کرد و با قدرت هم آن را افزایش خواهیم داد.
«ایمان، حیا و اخلاق جوانان» و همچنین «روحیه جهاد و مقاومت در ملت»، از دیگر عوامل اقتدار هستند و به همین علت است که به روحیه مقاومت و جهاد، تهمتِ «خشونت و تندروی» می زنند و متأسفانه برخی هم این ادبیات استعماری را در داخل تکرار می کنند.
«مجموعه های حافظ امنیت» از جمله «نیروهای مسلح» را از دیگر عوامل اقتدار است. بستر امنیت برای هر کشوری، لازم تر و مهمتر از هر چیزی است، زیرا اگر امنیت نباشد، پیشرفت علمی و اقتصاد هم وجود نخواهد داشت.
امروز جمهوری اسلامی ایران، دولتِ مقاومت است و دولتِ مقاومت یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار، ایستادن. دولتِ مقاومت دارای سیاست، اقتصاد، نیروهای مسلح، تحرک بین المللی و منطقه نفوذ وسیع است. دولتِ مقاومت همواره از طرف قدرت طلبان و نوکران آنها هدف دشمنی قرار دارد،  دولتِ مقاومت، نه اهل سلطه طلبی و دست اندازی به کشورها است و نه اهل قرار گرفتن در موضع دفاعی و انفعالی. برخی تصور می کنند برای اینکه خود را از تهمتِ سلطه طلبی و اقتدار طلبی بین المللی و منطقه ای، دور کنیم باید در لاک دفاعی فرو برویم درحالی‌که چنین تفکری اشتباه است. موضع دولت مقاومت، «قدرت بازدارنده» و «اقتدار بازدارندگی» است و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، مسیر «اقتدار بازدارنده» را با اتکا به همت و تلاش و ابتکار و استعدادهای خود ادامه خواهد داد.
هدف از سیاست «قدرت بازدارنده نظام اسلامی» و جلوگیری از تصور تعرض به ایران از جانب زورگویان بین المللی است. دشمنان بدانند اگر به فکر تعرض به ایران بیفتند، با واکنش سختی مواجه خواهند شد زیرا همانطور که قبلاً هم گفته شده، دوران «بزن دررو» گذشته است و آنها ممکن است شروع کننده باشند اما پایان کار دست آنها نخواهد بود.
هدف بلند مدت دشمنان «از بین بردن اصل نظام» است، اما اکنون مقابله با اصل نظام از طریق «تغییر رفتار» در دستور کار آنها قرار گرفته است و تغییر رفتار هم یعنی با راه اسلام و انقلاب و خط امام به‌تدریج زاویه ایجاد شود و در نهایت، در مسیر مقابلِ انقلاب حرکت شود.

«انتخابات ۲۹ اردیبهشت»

انتخابات یکی از زمینه هایی است که هم می تواند مایه اعتلا و آبروی کشور شود و هم می تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات، شود. اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با «نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون» باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد.

چند توصیه به آقایان محترم نامزدها

نخست اینکه قاطعانه در برنامه ها و اظهارات خود بگویند «مسایل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آنها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد».
توصیه دوم آن است که باید در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع «استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران»، خودنمایی کند و برجسته باشد.
ملت ایران یک ملت انقلابی و سرافراز است و نباید این ملت را در مقابل قدرت های بزرگ به تسلیم وا داشت و آن را تضعیف و سرشکسته کرد، زیرا ملت ایران به اقتدار، زنده است و اگر این اقتدار نبود، دشمن همچون برخی کشورهای وابسته و مزدور منطقه، بر کشور مسلط می‌شد.
آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست ها ایستاده اند.
توصیه سوم  «حفظ امنیت ملی و آرامش کشور» است.
آقایان کاندیداها مراقب باشند «گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند.
دشمن، سال های متمادی به‌دنبال این هدف بوده است اما مردم مؤمن کُرد، مردم غیور آذربایجان، مردم عرب خوزستان، و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبیدند و در مقابل او با قدرت ایستادند. کاندیداها مراقب باشند به‌خاطر خطای در تشخیص، طراحی نیمه کاره دشمن را تکمیل نکنند.

مسئولان امنیت و آرامش کشور بویژه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت کشور  مراقبت و حفظ کامل از امنیت را توصیه اکید کنند. اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد.

امنیت برای کشور و مردم و به تبع آن برای من بسیار مهم است و باید در انتخابات، امنیت به‌طور کامل حفظ شود.

ما مأمور به انتظار هستیم، اما انتظار به معنای بی‌صبری کردن نیست بلکه انتظار به معنای «آماده باش دائمی» است و منتظر باید به‌گونه‌ای عمل و خود را اصلاح کند که دل آن بزرگوار را شاد کند.

سخنرانی عزیز جعفری و مرتضی صفاری
در این مراسم، پاسدار جعفری فرمانده کل سپاه در سخنانی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنونی دشمن علیه ملت را «فشار اقتصادی» دانست و گفت:

امروز مردم ما خرسندند که شهرهای موشکی پشتوانه و ضامن امنیت شهرک‌های صنعتی در کشور است. سپاه خود را موظف می‌داند پناهگاه و تکیه‌گاه محرمان و مستضعفان باشد و معتقدیم زدودن فقر و محرومیت از جامعه، همچون نشانه گرفتن حیفا و تل‌آویو، یک هدف اصلی و اساسی است.
پاسدار دریادار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) نیز گزارشی از اقدامات و برنامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تقویت توان رزمی این دانشگاه بیان کرد.

درحاشیه مراسم

در این مراسم تعدادی از فرماندهان، مدیران و پژوهشگران نمونه دانشگاه امام حسین(ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و دو نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.
اجرای طرح «خرمشهرها در پیش است» و اجرای میثاق پاسداری با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم، از جمله برنامه های مراسم امروز میثاق پاسداری دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) بود.
همچنین در این مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.