رئیس شورای علمای پاکستان تاکید کرد: «پاکستان دائما با صبر و حکمت برای صلح در منطقه کوشیده است، لیکن اظهارات مقامات ایرانی بر ضد پاکستان، چیزی نیست که بتوان درباره آن سکوت کرد.» اشرفی به ایران هشدار داد، گمان نکند که پاکستان مانند سوریه و عراق است.

علامه طاهر محمود اشرفی در ادامه گفت که ائتلاف ایران، هند و افغانستان نمی‌تواند باعث تضعیف پاکستان شود. او از حکومت پاکستان خواست به مجامع جهانی و بین‌المللی و همچنین سازمان همکاری‌های اسلامی مراجعه کرده و درباره اظهارات خصمانه روزهای گذشته افغانستان، هند و ایران شکایت کند.

اشرفی: سعودی مقدس‌ترین نماد اسلامی است

رئیس شورای علمای پاکستان همچنین تاکید کرد: « پادشاهی عربی سعودی مقدس‌ترین نماد اسلامی است و ایران و همه جهان باید بدانند که جهان اسلام به شدت هرگونه توطئه بر علیه سرزمین‌های سعودی را پاسخ خواهد داد.»

اشرفی با اشاره به مصاحبه اخیر شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولی ولیعهد و وزیر دفاع پادشاهی سعودی، گفت که این مصاحبه حقایق بسیاری درباره ایران در خود دارد.

علامه طاهر محمود اشرفی از ایران خواست به جای تهدید پادشاهی عربی سعودی و پاکستان، از مداخله در امور دیگر کشورها اجتناب کند.

او توضیح داد: «بسیار ناراحت کننده و مایه تاسف است که رهبران ایران از اوضاع خاورمیانه درس نمی‌گیرند.»

رئیس شورای علمای پاکستان از حکومت کشورش خواست، فورا از کشورهای همکاری اسلامی برای یک نشست اضطراری دعوت کند.

در پی کشته شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی، محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادعا کرد “مرزهای شرقی در ایران خاک پاکستان، به مامن و محل آموزش، آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است”.

باقری در ادامه ضمن تهدید پاکستان، گفت: «در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت.»