پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اقدام عجیب بنیامین نتانیاهو: مچاله کردن و به زباله انداختن مرزهای فلسطین 1967

اقدام عجیب بنیامین نتانیاهو: مچاله کردن و به زباله انداختن مرزهای فلسطین 1967

سند جديد حماس كه در آن تشكيل دولت فلسطيني در مرزهاي 1967 پذيرفته شده، باعث تعديل موضع نخست وزير رژيم صهيونيستي در مقابل حماس نشد. بنيامين نتانياهو در مقابل لنز دوربين سند جديد حماس را مچاله و به زباله‌دان پرتاب كرد.

به گزارش جوان به نقل از رويترز، بنيامين نتانياهو در حركتي كه چندان هم كم سابقه نيست، سند جديد حماس را مقابل دوربين‌ها پاره كرد. هرچند پاره كردن اسناد در رفتار سياسي نخست وزير رژيم صهيونيستي بي‌سابقه است ولي اقدام او كه براي جلب توجه جهاني صورت گرفته، ياد‌آور تصويري است كه نتانياهو از برنامه هسته‌اي ايران در نشست مجمع عمومي سازمان ملل نشان داده بود. نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در سال 93 هم با نشان‌دادن يك عكس مدعي شد راكت‌هاي حماس در محلي بسيار نزديك به نوجوانان فلسطيني نگهداري مي‌شود. حالا او براي اينكه به جهان نشان دهد كه تغييرات ايجاد شده در سند جديد حماس فريبكارانه است، اين سند را پشت لنز دوربين‌ها پاره كرد. يك ويدئو كليپ حدوداً يك و نيم دقيقه‌اي نشان مي‌دهد كه نتانياهو در مقابل دوربين، سند جديد جنبش مقاومت اسلامي(حماس) را كه در آن مرزهاي سال 67 به رسميت شناخته شده، مچاله و به داخل سطل زباله پرتاب مي‌كند. او در همين كليپ رسانه‌ها را متهم به افتادن در دام «اخبار جعلي» مي‌كند، همان اصطلاحي كه دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا بارها آن را به كار گرفته است. نتانياهو با اشاره به سند حماس، آن را «سندي تنفرآميز» خواند كه حماس با آن «به جهان دروغ مي‌گويد.» او سپس اين سند را مچاله كرده و به سطل زباله مي‌اندازد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در اين ويدئو مي‌گويد: « سند جديد حماس مي‌گويد كه اسرائيل حق وجود ندارد، اين سند مي‌گويد كه هر اينچ از سرزمين ما متعلق به فلسطينيان است و مي‌گويد كه هيچ راه‌حل قابل قبولي جز از بين رفتن اسرائيل وجود ندارد. آنها مي‌خواهند از دولتشان براي نابود كردن دولت ما استفاده كنند.» نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي قبل از اينكه سند حماس را كه مرزهاي فلسطين 1967 را براي اولين بار پذيرفته به زباله بيندازد، مي‌گويد: «حماس زنان و كودكان ما را مي‌كشد، صدها موشك به روي خانه‌هاي ما ريخته و كودكان فلسطيني را شست‌وشوي مغزي مي‌كند كه در مدارس دست به عمليات انتحاري بزنند. » دفتر نتانياهو پيشتر هم در واكنش به اين سند اعلام كرده بود: «در روزي كه حماس حفر تونل‌ها را متوقف كند و منابعش را به ايجاد زيرساخت‌هاي شهروندي معطوف نمايد و همچنين زماني كه آموزش كشتن اسرائيلي‌ها را پايان دهد، آنگاه تغيير واقعي خواهد بود.» سامي ابوزهري، سخنگوي حماس در واكنش به اين اقدام گفت: پاره كردن اين سند كار افراد ضعيف و دليلي بر تأثير سند مذكور و قدرت آن است. وي در ادامه از افكار عمومي جهان خواست درباره اين اقدام نژادپرستانه نتانياهو بينديشند.
وزير اسرائيلي: دولت فلسطيني هرگز
وزير آموزش رژيم صهيونيستي تأكيد كرد: در فاصله ميان بحر تا اردن هيچ دولت فلسطيني مستقلي تأسيس نخواهد شد. به گزارش فارس، «نفتالي بِنِت» وزير آموزش رژيم صهيونيستي و رهبر حزب «خانه يهود» در آستانه سفر رئيس‌جمهور امريكا به فلسطين اشغالي مدعي شد دولت مستقل فلسطيني هيچ‌گاه تأسيس نخواهد شد. بنت در مصاحبه با كانال 7 اسرائيل در حاشيه كنفرانس مطبوعاتي «جروزالم پست» در نيويورك، گفت: «رئيس‌جمهور (دونالد) ترامپ قطعاً دوستي بزرگ براي اسرائيل است و ما از اينكه او را با خود داريم خوشحال هستيم. ما آماده مذاكره (سازش با فلسطينيان) هستيم اما هرگز پيش‌شرط‌ها را نمي‌پذيريم.»
وي با بيان اينكه دولت فلسطيني مستقل هرگز تأسيس نخواهد شد، گفت: «ما هيچ سرزميني را پس‌نمي‌دهيم. هيچ هديه‌اي براي مذاكره با اعراب نمي‌دهيم… همه مي‌دانند ما دولت فلسطيني ديگري تشكيل نخواهيم داد. »وزير آموزش رژيم صهيونيستي با اشاره به مخالفت اعراب با موجوديت اسرائيل، افزود: «حقيقت اين است كه ما قدس را تقسيم نخواهيم كرد… مسئله دولت فلسطين نيست، موجوديت ماست. بايد باهم زندگي كردن را ياد بگيريم اما دولت فلسطيني ديگري در كنار آنچه كه در غزه هست، تاسيس نخواهيم كرد. »بنت در پايان تأكيد كرد نتانياهو اين موضع را كه «از بحر تا اردن هيچ دولت فلسطيني نخواهد بود» اتخاذ مي‌كند زيرا يك دولت فلسطيني باعث هجوم سيل مهاجران به اسرائيل شده و فاجعه امنيتي براي آنها خواهد داشت.