جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در برنامه تلویزیونی موسوم به “جهان آرا” صادق خرازی گفت: بعید می دانم که آقای جهانگیری پوششی باشد

در برنامه تلویزیونی موسوم به “جهان آرا” صادق خرازی گفت: بعید می دانم که آقای جهانگیری پوششی باشد

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه دغدغه ها و دردهای مردم زیاد است، گفت: من بعید می دانم که آقای جهانگیری پوششی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش و صادق خرازی مهمانان برنامه جهان آرا به تحلیل نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری پرداختند.

صادق خرازی همچنین در این برنامه گفت: دغدغه ها و دردهای مردم زیاد است، ما یک جامعه فوق العاده متشتت در زمینه اقتصادی داریم. فهم دغدغه های مردم کار سختی نیست. در یک جامعه که انواع شایعات از جمله بحث های نجومی و حساب های کلان مطرح می شود نمی توان از کنار انها گذشت و باید پاسخ مردم را داد.

وی افزود: آنچه از قران براساس تفسیر و شناخت پیدا کردیم، فهمیدیم لازمه عدالت تقواست.

خرازی ادامه داد: اسلام با تکثر ثروت از راه حرام مخالف است، مشکل ما این است که برخی دولتها تولید و توزیع فقر کردند که این هیچ ارتباطی با مبانی دینی ما ندارد.

جهانگیری دوره قبل هم می خواست بیاید اما اتفاقاتی افتاد که نتوانست

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه امیدواریم مبارزه با مفاسد اقتصادی در مناظره های بعدی بیشتر شود، تصریح کرد: زمانی دولت حاکمیت می کرد و مردم حقوق می گرفتند اما الان برعکس شده دولتها فقیر شدند تا زمانی که نگاه دولتمردان به مردم عوض نشود مشکلات حل نخواهد شد.

وی گفت: امروز حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول در دست مردم ماست و اقتصاد ما با ۳۸۰ هزار میلیارد دلار اداره می شود این پولها باید در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم خودشان خرج کنند.

خرازی تصریح کرد: ما چاره ای نداریم چون تنها سرمایه این نظام سیاسی مردم هستند؛ کاش زودتر از اینها مردم را به سمت دولت مدرن پیش می بردیم و مردم را با این مسئله زودتر آشنا می کردیم که البته در اولین مناظره به این مسئله اشاره شد.

وی درباره نقش اسحاق جهانگیری در انتخابات و نوع مواجهه اقای روحانی و جهانگیری نسبت به وضع اقتصادی گفت: آقای جهانگیری در این کشور شناسنامه دارد در مجلس و جهان سازندگی بوده است. اقای جهانگیری اهل بازی نیست، احساس مسئولیت کرده و دفعه قبل هم می خواست بیاید اما اتفاقاتی افتاد که نتوانست.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: قرار نبوده هم در سطح رئیس جمهور وارد شود. اینکه فکر کنیم  آقای جهانگیری برنامه دارد درست نیست و از سوی دیگر اینکه گفته شود وی هماهنگ نیست و حرف هایی را که نباید می زند، درست نیست. این الزاما درست نیست که آقای جهانگیری برای اینکه بهتر دولت را اداره می کند وارد انتخابات شده همانطور که در دوران ریاست جمهوری رهبری مرحوم عسگراولادی اعلام کرد برای کمک وارد عرصه شده است. این حرف ها در آستانه انتخابات فرافکنی است. این درست نیست که بگوییم آرا آقای روحانی پایین است شاید آرا را ساختند. همانطور که رهبری تذکر دادند باید سعی کنیم دو قطبی سازی نشود. اینکه خدمات یک دولت را نادیده بگیریم به صورت عینی دچار خدشه است.

بعید می دانم که آقای جهانگیری پوششی باشد

وی ادامه داد: شاید در آینده وضعیت کشور متفاوت شد. نیاز به زمان است اما به هر حال من بعید می دانم که آقای جهانگیری پوششی باشد.

خرازی درپاسخ به اینکه یعنی اصلاح طلبان به آقای جهانگیری به عنوان کاندیدای خود فکر می کنند، گفت: در عالم سیاست همه چیز ممکن است.

خرازی در پاسخ به اینکه شورای عالی اصلاح طلبان اعلام کرده که کاندیدای نهایی آنها اقای روحانی است، گفت: شورای عالی اصلاح طلبان نماینده بخشی از اصلاحات هستند. البته اتفاقات سال ۸۴ رخ نخواهد داد و اصلاح طلبان در وحدت کامل هستند سال ۸۴ یک اشتباه بود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: این تا اندازه ای جز مقتضیات کار تبلیغاتی برای آماده سازی کشور برای اخذ رای است تا این حد و حتی بیشتر از این قابل قبول است؛ آنچه مقبول نبود این بود که در دوره ای اسرار زندگی مردم رو شد.

وی افزود: باز شدن دست ثروت در قدرت در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد. باید فعالان آن دولت توضیح دهند ۱۶ سال پیش کجا بودند که یک باره وارد دولت شده و این ثروت های میلیاردی را از کجا آوردند. بالاخره باید روزی به مردم بگوییم مفهوم قانون و اختیار چیست.

خرازی تصریح کرد: نمی توان از یک سو از رسانه ملی بخواهیم مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کند و از سوی دیگر بگوییم مردم تا حد تهییج عصبیت پیش نروند. دغدغه مردم کم نیست مردم می خواهند وضعیت خود را در قبال شهرداری و دولت بدانند. آنچه مهم است این است که باید همه ما یک شعار داشته باشیم و آن اینکه همه ما برادر هستیم. راهکار مسئله دموکراسی و جمهوریت باید دنبال شود اما منافع ملی هم حدی دارد نمی توان مردم را از پای تلویزیون تا حد عصبیت دچار تهییج کرد.