پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » وزیر اطلاعات اسرائیل خواستار تلاش ترامپ برای جلوگیری از تاسیس پایگاه نظامی دائم ایران در سوریه شد.

وزیر اطلاعات اسرائیل خواستار تلاش ترامپ برای جلوگیری از تاسیس پایگاه نظامی دائم ایران در سوریه شد.

وزیر اطلاعات اسرائیل با اظهار اینکه ایران نباید پایگاه نظامی دائم در سوریه داشته باشد، از دونالد ترامپ خواست تا برای رسیدن به این هدف تلاش کند.

به گزارش رسانه های نظام، وزیر اطلاعات اسرائیل خواستار تلاش ترامپ برای جلوگیری از تاسیس پایگاه نظامی دائم ایران در سوریه شد.

بر اساس این گزارش، «اسرائیل کاتز» در  مصاحبه با رویترز گفت که در جلسات اخیر خود با مقام های کاخ سفید و نمایندگان کنگره آمریکا از آنها خواستم تا فشار تحریم ها را علیه ایران و حزب الله که از حامیان بشار اسد هستند، افزایش دهند. من می خواهیم به این درک برسیم که توافق میان آمریکا و اسرائیل نباید به ایران اجازه دهد تا نیروهای نظامی ثابت در سوریه چه به صورت هوایی، چه زمینی و چه هوایی داشته باشد.  چنین توافقی  بخشی از الزامات توافق بین المللی بر سر پایان دادن به جنگ شش ساله سوریه است. اسرائیل به دنبال افزایش نیروهای آمریکایی در سوریه نیست؛ بلکه واشنگتن باید برای رسیدن به این توافق با روسیه گفتگو کند تا از طریق تهدید به تحریم و راه های دیگر، ایران را تحت فشار قرار دهد.