جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در پی قطع شدن اپراتور سامانه 133 نزدیک به دوهزار تن از رانندگان تاکسی دست به تجمع اعتراضی در خیابانها زدند!

در پی قطع شدن اپراتور سامانه 133 نزدیک به دوهزار تن از رانندگان تاکسی دست به تجمع اعتراضی در خیابانها زدند!

می‌گویند هر سه ماه یکبار این اتفاق می‌افتاد و آن‌ها را از نان خوردن می‌اندازد.ماه‌ها است اجاره خانه نداده‌اند و اگر یک روز کار نکنند،شکم زن‌وبچه‌اشان گشنه می‌ماند. 30،40سال راننده تاکسی بوده‌اند و توقع ندارند که کسی به حرمت حق آب‌وگلی هم که شده پاسخگوی اعتراضشان نباشد.

– ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
به گزارش تیترشهر: صبح امروز 1500راننده تاکسی تلفنی بیسیم سامانه 133شهرداری تهران در اعتراض به مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و قطع تلفن ۱۳۳ در خیابان ملک در مقابل ساختمان تعاونی این سامانه تجمع کردند.این سامانه چند روز است که قطع شده و رانندگان را بی‌‌کار کرده است. این در حالی است که تمام درهای این تعاونی به روی معترضان بسته شده و هیچ مسوولی حاضر به پاسخگویی نشده است.
در همین رابطه سلیمی، یکی از رانندگان معترض به قطعی اپراتور این سامانه است در گفت‎وگو با تیتر شهر می‌گوید: چند تن از کارمندان این اپراتور به دلیل دریافت نکردن حقوقشان اعتصاب کرده‌ و کار نمی‌کنند که همین مسئله باعث قطعی اپراتور شده است.
او ادامه می‌دهد: این شرکت املاک زیادی دارد که با فروش آن‌ها می‌تواند، حق‌الزحمه کارمندانش را پرداخت کند، و بدین طریق 1500راننده تاکسی را از کار بیکار نکند.
این راننده تاکسی زحمت‌کش با اشاره به اینکه این اتفاق هر سه ماه یکبار می‌افتاد، اضافه می‌کند: من شش ماه است که اجاره‌خانه نداده‌ام و اگر یک روز کار نکنم زن و بچه‌ام گشنه می‌مانند. هر سه ماه یکبار این اتفاق می‌افتاد و ما همه جمع شدیم تا یک بار برای همیشه جلوی این موضوع را بگیریم.
سلیمی با اشاره به اینکه امروز روز کاری است اما تمام درهای این تعاونی بسته است و کسی پاسخگو نیست، می‌گوید: بیش‌تر کسانی که در این سامانه کار می‌کنند بیش از 30سال سابقه کاری دارند، روا نیست که با قطع شدن این اپراتور نان آن‌ها آجر شود.
او همچنین به راه‌اندازی نرم‌افزار کارپینو که در رقابت با اسنپ و تبسی ایجاد شد اعتراض کرده و این سوال را مطرح می‌کند که مگر سامانه 133چه اشکالی داشت که یک نرم‌افزار دیگر را کنار آن قرار می‌دهند و ما را از کار بی‌کار می‌کنند؟
این راننده تاکسی سامانه 133با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی هیچ مسوولی ندارد و رییسش استعفا داده  و کاندیدای انتخابات شورای شهر شده است، می‌گوید: اینکه کسی پاسخگو نیست به‌خاطر این است که آن‌ها سرگرم منافع سیاسی و انتخاباتی خود هستند و کسی به فکر ما رانندگان بیچاره نیست.
قطع به‌خاطر مشکلات مالی
در همین حال مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران دراین باره به باشگاه خبرنگاران گفته است که این اپراتور با توجه به مشکلات مالی و اختلاف حساب فی مابین شرکت 133 و مخابرات این سامانه برای تاکسیرانان شرکت 133 بسته شده است و حدود هزار راننده تاکسی منتظر رفع مشکل هستند.
گفتنی است: تاکسی 133 با سابقه بیش از 40 ساله خود در شهر تهران فعالیت داشته و ابتدا با شماره 110 کار خود را شروع کرده که نهایتا با توجه به اینکه شماره 110 از این شرکت سلب شد و به سامانه پلیس اختصاص یافت شماره سامانه 133 جایگزین تاکسی تلفنی شد.طبق گفته این مسوول، بعد از حل مشکلات مالی، این سامانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما سوال اینجاست که باید چند دفعه دیگر این اتفاق بیافتاد و رانندگان زحمت‌کش ما برای خرج زندگی خود معطل بمانند. تیترشهر ارتباط خود با این رانندگان را حفظ خواهد کرد و در صورت اتفاق دوباره این موضوع، بار دیگر مسوولان را به چالش می‌کشاند.

تجمع 1500راننده تاکسی در مقابل درب این تعاونی/ تعاونی تعطیل است و کسی پاسخگو نیست!+عکس
تجمع 1500راننده تاکسی در مقابل درب این تعاونی/ تعاونی تعطیل است و کسی پاسخگو نیست!+عکس
تجمع 1500راننده تاکسی در مقابل درب این تعاونی/ تعاونی تعطیل است و کسی پاسخگو نیست!+عکس
تجمع 1500راننده تاکسی در مقابل درب این تعاونی/ تعاونی تعطیل است و کسی پاسخگو نیست!+عکس