سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمد جواد لاریجانی: اسحاق جهانگیری حق شرکت در مناظره‌های صداوسیما را ندارد

محمد جواد لاریجانی: اسحاق جهانگیری حق شرکت در مناظره‌های صداوسیما را ندارد

محمدجواد لاریجانی، « که به عربده کشی و فحاشی به گزارشگر سازمان ملل متحد ونمایندگان دیگر کشورها در مجامع بین المللی شهرت یافته است »، امروزگفت که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان «کاندیدای پوششی، حق شرکت در مناظره‌ها و برنامه‌های صداوسیما برای ریاست جمهوری را ندارد».

 لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم که روز دوشنبه چهارم اردیبهشت منتشر شد، گفت: «به ‌نظر من اگر شخصی اعلام کند “من نامزد هستم، ولی نامزد پوششی هستم”، اصلا چنین شخصی نامزد نیست. این سوءاستفاده از امکانات نامزدی است».

عضو شورای نظارت بر صداوسیما و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه افزود: «قانون برای کسی که نامزد می‌شود، امکاناتی برای تبلیغات و غیره گذاشته است لذا چنین شخصی حق ندارد دست به چنین کاری بزند چراکه این شخص اصلا داوطلب نیست. برداشت من از قانون این است، افرادی که رسما گفته‌اند کاندیدای پوششی هستند، اصلا صلاحیت نامزدی ندارند حتی اگر رجال سیاسی و دینی باشند».

آقای اسحاق جهانگیری که معاون اول دولت دکتر حسن روحانی است، در آخرین دقایق مهلت قانونی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، با حضور در وزارت کشور نامزد انتخابات شد.