جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حسین علیزاده؛ رد صلاحیت رئیس جمهوری که اطاعت از او را اطاعت از خدا می دانستند/ رئیسی بزرگترین نقطه ضعف نظام

حسین علیزاده؛ رد صلاحیت رئیس جمهوری که اطاعت از او را اطاعت از خدا می دانستند/ رئیسی بزرگترین نقطه ضعف نظام

سرانجام پس از چند روز گمانه زنی شورای نگهبان لیست نهایی خود را که شامل ۶ نفر از نامزدهای ریاست جمهوری به عنوان نامزدهایی که تایید صلاحیت شده اند اعلام کرد،محمود احمدی نژاد، حمید بقایی و مهدی خزعلی از چهره هایی بودند که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

حسین علیزاده «دیپلمات مستعفی ایران در فنلاند» در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» موضوع «رد صلاحیت محمود احمدی نژاد توسط شورای نگهبان، و تبعات بیرون کشیدن ابراهیم رئیسی از صندوقهای رای را برای نظام حاکم بر ایران، مورد بررسی قرار داد.

حسین علیزاده با اشاره به آغاز فعالیتهای دیرهنگام انتخاباتی در ایران گفت، قطعا حاکمیت علاقه ای به برگزاری یک انتخابات گرم و پر شور و هیجان ندارد، و به همین دلیل هم رهبر نظام در سال گذشته یکی دو بار، آن هم اشاره ای کوچک و گذرا به انتخابات داشته است.

حسین علیزاده گفت وضعیت آنقدر بغرنج است که اسحاق جهانگیری «معاون اول رئیس جمهورِ مستقر» نیز از هراسِ رد صلاحیت احتمالی آقای روحانی نامزد میشود، و تا آخرین لحظه نیز کسی نمی دانست که آقای روحانی ثبت نام خواهد کرد یا نه!

حسین علیزاده در ادامه گفت «شوک بزرگ» این مرحله از انتخابات رد صلاحیت رئیس جمهوری است که ۸ سال مورد تقدیر همه ارکان نظام بخصوص رهبری قرار گرفت، رئیس جمهوری که رهبری گفته بود دولت او پاکدست ترینِ دولتهاست، عدالت خواهی و انقلاب محوری را دوباره بر سر زبانها آورد، و یا می گفتند نامه هایی که او به سران کشورهای دیگر می نویسد الهام از خداوند است، و آقای مصباح یزدی هم که کار را تمام کرد و گفت «اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداوند است».

حسین علیزاده اضافه کرد، امروز حاکمیت احمدی نژاد را به دلیل سرکشی در برابر آقای خامنه ای رد صلاحیت کرد، نه به دلیل بی کفایتی و این تنها موردی است که از سوی نظام به هیچ وجه تحمل نمی شود، و ما برای چندمین بار شاهد بیرون انداختن یکی دیگر از مسئولان ارشد حکومت جمهوری اسلامی از قطار نظام بودیم.

حسین علیزاده در ارتباط با گمانه زنیهایی که در ارتباط با بیرون کشیدن ابراهیم رئیسی از صندوقهای رای وجود دارد گفت، مطرح کردن نام ابراهیم رئیسی «با توجه به داشتن پرونده ناپاکِ قتل عام تعداد بی شماری از زندانیان سیاسی با استناد به سخنان آیت الله منتظری» از ابتدا یک خطای استراتژیک بود و این نشان دهنده این است که این حاکمیت حتی مصلحت کار خود را نمی داند، چه رسد به مصلحت مردم و مملکت!

حسین علیزاده گفت با توجه به این موضوع که کشتار سال ۶۷ یک پرونده «فرا سرزمینی» است، یعنی نهادهای بین المللی حقوق بشری و سیاسی نسبت به این قتل عام ها واکنش جدی نشان داده اند، به عنوان مثال پارلمان کانادا این کشتارها را جنایت علیه بشریت نامیده است، و در شرایطی که می دانیم دولت ترامپ قطعا بر روی مسائل حقوق بشری ایران دست خواهد گذاشت، ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی بزرگترین نقطه ضعف برای نظام حاکم بر ایران خواهد بود.