سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مناظره ها میان شش کاندیدای حاضر به صورت زنده برگزار خواهد شد.

مناظره ها میان شش کاندیدای حاضر به صورت زنده برگزار خواهد شد.

 

بنا بر تازه ترین تصمیم کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، مناظره ها میان شش کاندیدای حاضر در این رویداد سیاسی به صورت زنده برگزار خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ در آستانه نشست کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دكتر محسن رضايي با انتشار توئیتی، از كميسيون تبليغات انتخابات خواست تا در تصميم قبلي خود مبني بر عدم پخش زنده مناظرات كانديداهاي رياست‌جمهوري تجديدنظر كند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این نیز تأکید کرده بود: «مناظرات، نقش مهمي در آگاهی بخشي به مردم درباره نامزدها و برنامه هاي آنها دارد. زنده بودن مناظرات، اعتماد مردم و جاذبه رقابت ها را افزايش مي دهد. مناظرات جمعي براي شناخت موضوعات مفيدند و مناظرات تك به تك براي شناخت كانديداها. بايد زمان تبليغات دست کم به شش ماه افزايش يابد تا فرصت بيشتري به مردم و نامزدها داده شود.»

محسن رضایی یادآور شد: «ما در سياست‌هاي كلي انتخابات، آسيب هاي انتخاباتي ايران را شناخته و با سياست هاي کلی برطرف كرده ايم. نوبت دولت و مجلس است كه بنا بر آن سياست ها، قانون جامع انتخابات را تهيه و تصويب كنند.»

در نهایت، دقایقی پیش، کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در نشستی در تصمیمش تجدیدنظر کرد و بر اساس مصوبه تازه، مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری زنده برگزار خواهد شد؛ اقدامی که قطعاً در پرشورتر شدن فضای انتخابات تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

سامانی، سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: مطالبه‌ مردم، برگزاری زنده مناظره‌ها بود؛ بنابراین، مناظره‌های نامزدهای انتخابات زنده پخش خواهد شد.