شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شورای نگهبان خود را رد صلاحیت کرد! / بیانیه دکتر مهدی خزعلی

شورای نگهبان خود را رد صلاحیت کرد! / بیانیه دکتر مهدی خزعلی

یک روز پس از اعلام اسامی نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، دکتر مهدی خزعلی «نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری» بیانیه ای با عنوان «شورای نگهبان خود را رد صلاحیت کرد» صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ثبت نام بیش از 1600 نامزد ریاست جمهوری حجتی قاطع برعدم صلاحیت شورای نگهبان بود، شورایی که پس از چهار دهه از انقلاب نمی داند که کودک خردسال رجل سیاسی نیست، شورایی که نمی داند رییس جمهور باید عاقل و بالغ باشد، و اینک با تایید تنها 6 تن، برهانی روشن بر عدم صلاحیت خویش اقامه کرد، شورایی که قریب چهل سال همه رقبای اصلی را به تیغ سلیقه ذبح کرد و جاده را برای افراد خاص – که نظرشان به جناح حاکم نزدیکتر بود – هموار کرد! اما همه آنان که با حمایت شورای نگهبان بر مردم تحمیل شدند، چند صباحی بعد جاسوس و انگلیسی و اسرائیلی و فتنه گر و منحرف و … خوانده شدند، شورایی که – به زعم خود- در کارنامه اش یک رییس دولت صالح به مردم معرفی نکرده است! دیگر صلاحیت ندارد و این مردمند که صلاحیت کاندیداها را تایید می فرمایند و به کاندیدای اصلح رای خواهند داد!
اینجانب هنگام ثبت نام گفتم که آمده ام تا از شورای نگهبان سلب مشروعیت کنم و با صدای بلند فریاد خواهم کرد که :” نظارت استصوبی خلاف قانون اساسی، حقوق بشر، عقل سلیم و دموکراسی است! و سلب آزادی مردم در انتخاب است!
ایکاش ویران الدوله ای که با حمایت جناح حاکم و دخالت حزب پادگانی بر این مردم تحمیل شد وطی 8 سال کشور را به سرزمین سوخته بدل ساخت، می آمد و در پیشگاه مردم محاکمه و با رای مردم محکوم می شد، تا پرونده او و همفکرانش برای همیشه بسته شود! ما که قوه قضائیه مستقل نداریم، امیدمان به رای مردم بود که جناح حاکم از ترس رسوایی باز هم مداخله کرد!
طنز این دوره شورای نگهبان، رد صلاحیت معجزه هزاره سوم! مردی مورد تایید امام زمان(عج) و فاطمه زهرا(س)! که نظرش به رهبری نزدیکتر بود! کسی که بخاطر حمایت از او هزاران نفر محبوس و محصور ویا راهی گورستان شدند!
امروزهمگان درمی یابند با بصیرت کیست. امروزهمه می دانند، نظارت استصوابی یعنی اعمال سلایق شخصی!، یعنی تحدید آزدی، یعنی انحصار، یعنی استبداد!
دیگر دوران انتخاب بین بد و بدتر، دفع افسد به فاسد، رفع اشر به شر، سرآمده است و اینبار در یک رفراندوم با رای به اصلح – علی رغم رد صلاحیت – به چهل سال جاهلیت “نه” می گوییم! و این رای در صندوق ها پیامی نو به دنیا مخابره خواهد کرد و ندای عقلانیت از ایرن عزیز شنیده خواهد شد.
مهدی خزعلی
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری َ
اول اردیبهشت 1396