شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » راز عَلَم کردن “ابرام دراکولای رئیسی ناسید” توسط جوجه بسیجی وِرّاج – حسن عباسی- تبیین شد:رفع تهدید فقط با روش “قاسم سلیمانی” جواب می‌دهد

راز عَلَم کردن “ابرام دراکولای رئیسی ناسید” توسط جوجه بسیجی وِرّاج – حسن عباسی- تبیین شد:رفع تهدید فقط با روش “قاسم سلیمانی” جواب می‌دهد

در بحبوحه گفتگوهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم در کشور، جوجه بسیجی  موسوم به “حسن عباسی” روز گذشته یک فیلم به اصطلاح “مستند” جنجالی موسوم به  «فروشنده» در تالار اندیشه حوزه هنری اکران کرد و سایت موسوم به رجانیوز مدعی شد که  با وجود فشارهای وارده از سوی برخی نهادهای دولتی: مستند جنجالی «فروشنده» بالاخره اکران شد

ماجرایی ناگفته از پشت پرده مناظرات انتخاباتی 92 و تحولات چهارساله پس از آن، اسناد جدید از شکل گیری برجام و نقش افراد و اشخاصی که تا به حال اسمی از آنها برده نشده در به ثمر رسیدن این توافق، پشت پرده ای از سایه شوم جنگ و… از جمله موضوعات پرداخته شده در این فیلم سیاهِ به اصطلاح “مستند ” است، همچنین آخرین آرایش انتخاباتی دولت در آستانه مناظره‌های 96 نیز بخش دیگری از این مستند بود.

گروه فرهنگی – رجانیوز:.

ماجرایی ناگفته از پشت پرده مناظرات انتخاباتی 92 و تحولات چهارساله پس از آن، اسناد جدید از شکل گیری برجام و نقش افراد و اشخاصی که تا به حال اسمی از آنها برده نشده در به ثمر رسیدن این توافق، پشت پرده ای از سایه شوم جنگ و... از جمله موضوعات پرداخته شده در این مستند است، همچنین آخرین آرایش انتخاباتی دولت در آستانه مناظره‌های 96 نیز بخش دیگری از این مستند بود.

به گزارش رجانیوز، در حالی که رونمایی مستند فروشنده در دانشگاه صنعتی شریف قرار بود هفته گذشته 20 فروردین انجام شود، با فشارهای وارده از سوی برخی نهادهای دولت و به‌رغم مجوز صادره از سوی معاونت فرهنگی این دانشگاه در روز مراسم لغو شد، بالاخره این رونمایی برای عموم مردم و در تالار اندیشه حوزه هنری در روز یکشنبه (دیروز) ساعت 17 برگزار شد.

ماجرایی ناگفته از پشت پرده مناظرات انتخاباتی 92 و تحولات چهارساله پس از آن، اسناد جدید از شکل گیری برجام و نقش افراد و اشخاصی که تا به حال اسمی از آنها برده نشده در به ثمر رسیدن این توافق، پشت پرده ای از سایه شوم جنگ و…  از جمله موضوعات پرداخته شده در این مستند است، همچنین آخرین آرایش انتخاباتی دولت در آستانه مناظره‌های 96 نیز بخش دیگری از این مستند بود.

پس از اکران این مستند حسن عباسی، کارشناس علوم استراتژیک، به سخنرانی پرداخت.

در ۸ بار مذاکره ۸ بار شکست خوردیم

عباسی در ابتدای سخنرانی خود درباره ساخت آثار اجتماعی گفت: چمبرلین و چرچیل دو اسم معروف در زمان قبل انقلاب بود. این دو شخصیت را مطالعه کنید بسیار مهم است. چمبرلین در مذاکرات خام شد و گفت سایه جنگ به اتمام رسید که بعد جنگ جهانی شروع شد.

وی با بیان این مطلب که «در بخش‌هایی از اسناد منتشر شده که روی برخی اعتدالگرایان ایران پررنگ شده، در قضایای هسته‌ای از مکعب روبیک استفاده می‌شود و با آن با افراد بازی می‌کنند» ادامه داد: ما تاکنون 8 بار مذاکره داشتیم و هر بار شکست خوردیم. در اولین مذاکره ما ادوات نظامی و ناوهای اسپرانس را دادیم و با همان ایرباس ما را زدند!

رفع تهدید فقط با روش قاسم سلیمانی جواب می‌دهد

عباسی اظهارداشت: در همه مذاکرات و مذاکرات هسته‌ای شکست خوردیم. همیشه یک جریان اعتدال‌گرا پای قضیه بودند. کسی که منافع ملی را باخته نمی‌تواند ادعا کند با دیپلماسی رفع تهدید جنگ کردیم و این دروغ بزرگی است. رفع تهدید فقط با روش قاسم سلیمانی است. تهدید را حاجی‌زاده با موشک‌هایش رفع می‌کند. آقایان به نام خود مصادره کنند.

وی با اشاره به مذاکره‌های دیگر از این قبیل با بیان اینکه مرحوم هاشمی با اروپا تعامل کرد و آمریکا ما را در قوانین داماتو قرار داد اضافه کرد: در دوره خاتمی هر قدر مجیز گفتند باز هم تحریم داماتو ادامه داشت و با مذاکرات هم قانون داماتو افزایش یافت.

عباسی با بیان اینکه «برجام لکه ننگی بر دامن دیپلماسی» است ادامه داد: چطور در مذاکرات هسته‌ای که یک طرف آن مسائل هسته‌ای و طرف دیگر آن تحریم است، اقتصاددان‌ها و وزیر اقتصاد ما در مذاکرات حضور ندارند، در حالی‌که تحریم با اقتصاد ارتباط دارد؟

این کارشناس مسائل استراتژیک با تأکید بر این نکته که «خیانت در تاریخ ملت این است که مفهوم uturn در اقتصاد را نمی‌داند و می‌گوید قرار نبود در این خصوص مذاکره کنیم» این پرسش را مطرح کرد که «اگر قاسم سلیمانی و مدافعان حرم نباشند چگونه سایه جنگ رفع می‌شود» و ادامه داد: دولت از من به دلیل ارائه خبری برای تعدیل موشکی شکایت کرد. بودجه به مراتب کاهش یافته است، در حالی‌که برای رفع تهدید وزارت دفاع با 20 درصد بودجه امنیت را برقرار می‌کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود دولت‌ها از امنیت هزینه نکنند و برای رفع تهدید درست عمل کنند.

در ادامه نشست خوش‌چشم کارشناس سیاست خارجی و نوبری سفیر ایران در شوروی به پرسش‌های حضار پاسخ گفتند.

طالب‌زاده: فروشنده از لحاظ فرم و محتوا جذاب بود

اما نادر طالب‌زاده که جمعه شب گذشته به صورت اختصاصی بیننده مستند فروشنده بود آن را مورد تحسین قرار داد.

این کارشناس و تحلیل‌گر رسانه درباره این مستند با بیان این مطلب که جذاب و خوش‌ریتم بود افزود: گمان می‌کردم به خاطر طولانی بودن مستند قادر به دیدن همه مستند نباشم، اما اصلاً متوجه نشدم که چطور زمان گذشت، فروشنده یک نگاه سینمایی در کار مستند است، از لحاظ فرم بسیار جذاب بود، انتخاب موسیقی و تصاویر بسیار خوب بود و از نظر محتوا هم یادآوری خوبی بود که چه چیزی بر فضای کشور ما در این چندسال گذشته و خودمان فراموش کردیم که چه قول‌هایی به ما دادند.

وی یکی از نقاط قوت این کار را پرداخت به اخبار جهان و رسانه های آمریکا دانست و ادامه داد: اینکه قسمتی از فیلم مربوط به رسانه‌های آمریکاست فوق‌العاده است و اگر مردم ما بدانند که رسانه‌ها و مسئولان آمریکایی در باره ایران و بحث برجام چه می‌گفتند این‌قدر راحت زیر بار نمی‌رفتیم که بعد بفهمیم فریب بوده است.

فروشنده مثل جریان آب راه خود را میان مخاطبان باز خواهد کرد

طالب‌زاده با بیان این مطلب که این مستند بر اساس اسناد خارجی تهیه شده بیان داشت: امیدوارم پس از اکران به کسی بر نخورد و جلویش را نگیرند، چرا که همه چیز مستند ارائه شده است.

وی در پایان گفت: این مستند تولید شد تا برخی‌ها نخواهند با طرح مباحثی چون سایه جنگ مردم را فریب دهند، این مستند نشان داد که سایه جنگی در کار نبود. این مستند مخاطب خودش را در میان مردم پیدا خواهد کرد و مثل جریان آب و باران راه خودش را در میان آنها بازخواهد کرد و جاری خواهد شد.

شایان ذکر است تا کنون حدود 100 دانشگاه و مجموعه فرهنگی در تهران و شهرستانها برای اکران این مستند که کاری از “گروه مستندسازی فانوس فردا” است، ثبت نام کرده اند و شروع اکران آنها نیز مراسم رونمایی در حوزه هنری بود.

مؤسسه «فانوس فردا» تهیه‌کننده این فیلم مستند بوده و درصدد است در فاصله کوتاهی این فیلم را در مراکز گوناگون علمی و فرهنگی به نمایش بگذارد. آنونس فیلم را در ادامه ببینید.

Video Player

تیزر مستند فروشنده.mp4 | دانلود فیلم