جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » دستهبندی نشده » «پرستوی طائب» چگونه بازداشت و تخلیه‌ی اطلاعاتی ادمین‌های کانال‌های تلگرامی هوادار دولت را رقم زد؟

«پرستوی طائب» چگونه بازداشت و تخلیه‌ی اطلاعاتی ادمین‌های کانال‌های تلگرامی هوادار دولت را رقم زد؟

روز یازدهم اسفندماه، در راستای اجرای پروژه مهندس انتخابات توسط سازمان اطلاعات سپاه، دوازده ادمین کانال‌های تلگرامی هوادار دولت بازداشت شدند.

به گزارش «آمدنیوز»، علی مطهری، محمود صادقی و مسعود پزشکیان، سه تن از برجسته‌ترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی اظهار نظرهایی جداگانه، به این بازداشت‌ها اعتراض و اعلام کردند هیچ نهادی در کشور پاسخ‌گوی این بازداشت‌ها نیست.

حسن روحانی رئیس‌جمهور نیز در آخرین جلسه‌ی سال ۹۵ هیئت دولت، ضمن اعتراض به بازداشت‌های گسترده ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به بهانه‌ی ارتباط با «آمدنیوز»، از این بازداشت‌ها و اتهامات ابراز شگفتی کرد.

پس از آن فیلمی توسط رسانه‌های اصولگرا منتشر شد که یکی از ادمین‌ها در حال ارائه توضیحاتی به فردی بود که آن فرد نیز اظهارات وی را ضبط تصویری می‌کرد.

طی هفته گذشته، «عکسی سانسور شده» از دیدار ادمین‌های کانال‌های تلگرامی در کنار وزیر اطلاعات منتشر شد و محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌ قضائیه در اظهاراتی عجیب، وزیر اطلاعات را به عنوان متهم در این پرونده معرفی کرد که این اظهارات، موجب درگیری لفظی وزیر اطلاعات و سخنگوی دولت با قوه قضاییه شد.

واقعیت آن است که سپاه پاسداران در این پرونده، نه از «روش‌های پیچیده» بلکه از روش معمول خود استفاده کرد؛ «اعزام پرستو»! «پرستو» در مفهوم عملیات‌های امنیتی به «دختری» گفته می‌شود که با هدف تخلیه اطلاعاتی و فعالیت امنیتی برای نهاد امنیتی به کار گرفته می‌شود. «خانم حیدری» در این مأموریت نقش «پرستوی طائب» را ایفا کرد؛ دختری که عکس وی از تمام عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های ولایت معاش سانسور شده، اما وی با نفوذ دوستانه به جمع ادمین‌های تلگرامی هواداران دولت، ابتدا با آنان طرح دوستی ریخت، دلبری کرد، رابطه‌ی عاشقانه و خصوصی برقرار نمود و سپس به عنوان «ادمین اصلی» کانال‌ها از طریق (Change Number)، هدایت این کانال‌ها را بر عهده گرفت و پس از تخلیه این افراد و ارسال گزارش‌های مورد نظر سازمان اطلاعات سپاه، «وارونه نمایی» وقایع، «تهیه عکس، فیلم و صدا»، «ارسال گزارش‌های دروغ» علیه سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات به سازمان اطلاعات سپاه و … پرونده را تشکیل داد و زمینه‌ی بازداشت این افراد را در پروژه مهندسی انتخابات سپاه پاسداران فراهم کرد.

(منبع: آمدنیوز)