پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رکس تیلرسون: دوران خانواده اسد در سوریه به پایان خود رسیده است.
President-elect Donald Trump’s nominee for secretary of state, former ExxonMobil CEO Rex Tillerson, appears before the Senate Foreign Relations Committee to be confirmed for the job as the nation’s top diplomat, on Capitol Hill in Washington, Wednesday, Jan. 11, 2017. Tillerson faces questions about his business links to Russian President Vladimir Putin, and about President-elect Donald Trump’s views of the Russian leader, as well as any potential conflict-of-interest issues since Exxon has business interests around the globe. (AP Photo/J. Scott Applewhite)

رکس تیلرسون: دوران خانواده اسد در سوریه به پایان خود رسیده است.

تیلرسون که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 22 و 23فروردین 96 به مسکو سفر کرده بود روسیه را مخیر کرد که بین واشینگتن یا رژیم اسد و نظام ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله یکی را انتخاب کند. وی تأکید کرد آنها متحدانی هستند که عهد و پیمان ندارند.تیلرسون ابراز امیدواری کرد روسیه از حمایت از اسد دست بکشد زیرا کارهایی مانند تهاجم شیمیایی اخیر مشروعیت را از وی سلب کرده است. وی تأکید کرد واشینگتن مطلقاً اجازه تکرار حملات شیمیایی را به اسد نخواهد داد.

رکس تیلرسون افزود: «بسیاری از کشورها برای رسیدن به راه‌حلی در سوریه به مذاکرات ژنو تکیه کرده‌اند. آنها می‌خواهند این راه‌حل به گونه‌یی باشد که باعث ایجاد ثبات شود و به مردم سوریه این فرصت را بدهد که آینده سیاسی خودشان را مشخص کنند. ما امید داریم که بشار اسد جزیی از آینده سوریه نباشد».

فشار بین‌المللی بر روسیه برای قطع روابطش با اسد تنها از سوی آمریکاییها یا انگلیسیها نیست بلکه وزرای خارجه کشورهای جی 7 در ایتالیا همراه ب وزرای خارجه کشورهای عربستان سعودی و قطر و امارات و اردن تأکید کردند تا وقتی که اسد به حکومت در سوریه ادامه بدهد مطلقاً راه‌حلی در این کشور وجود ندارد.