جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حزب مؤتلفه با اعزام هیئتی به کره شمالی برای دیکتاتور این کشور هدیه فرستاد

حزب مؤتلفه با اعزام هیئتی به کره شمالی برای دیکتاتور این کشور هدیه فرستاد

حزب مؤتلفه اسلامی از تشکل‌های قدیمی اصولگرا در ایران که اخیراً مستقل از دیگر اصولگرایان کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده، به اعزام هیئتی به کره شمالی برای رهبر این کشور هدیه ارسال کرده است.

منابع خبری در ایران روز شنبه ۲۶ فروردین، به نقل از خبرگزاری دولتی کره شمالی این خبر را منتشر کرده و نوشته‌اند که هدیه ارسالی حزب مؤتلفه به ری سو یونگ، عضو دفتر سیاسی و معاون رئیس حزب کارگران کره شمالی، حزب حاکم، تحویل شده است.

این منابع از مهدی جولایی، معاون دبیرکل مؤتلفه، به عنوان فرستاده این حزب به کره شمالی یاد کرده‌اند، و گفته‌اند که او در رأس هیئتی به پیونگ‌یانگ سفر کرده است.

در همین حال روزنامه جام‌جم چاپ تهران هم در نسخه آنلاین خود، اعزام فرستاده و ارسال هدیه تولد به کره شمالی را به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه تأیید کرد.

روابط عمومی حزب مؤتلفه به جام جم گفته است که «هدیه فرستاده شده، یک تابلو فرش نفیس بوده است».

به نوشته این روزنامه، کره شمالی این روزها در حال برگزاری جشن‌هایی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ اولین رهبر این کشور و پدربزرگ رهبر فعلی است، و نماینده حزب مؤتلفه از روز جمعه برای شرکت در جشن‌ها در کره شمالی به سر می‌برد.

در عین حال مشخص نیست دولت ایران که روابط و همکاری‌های نزدیکی با کره شمالی دارد، هیئتی رسمی را به این مراسم اعزام کرده باشد.

در این میان خبرگزاری روسی تاس روز شنبه نوشت که علاوه بر هیئتی که از ایران راهی پیونگ‌یانگ شده، هیئت‌هایی حزبی یا پارلمانی از کشورهای دیگری از جمله مغولستان، مکزیک، و ایتالیا برای شرکت در این مراسم به کره شمالی رفته‌اند و نمایندگانی هم از کره‌ای‌های ساکن آمریکا، روسیه، ژاپن و چین در این مراسم شرکت کرده‌اند.

حزب مؤتلفه اسلامی که فعالیت‌های سیاسی خود را سال‌ها پیش از انقلاب بهمن ۵۷ و با اقدامات مسلحانه علیه حکومت پادشاهی در ایران، از جمله ترور برخی از چهره‌های سیاسی وقت آغاز کرد و پس از انقلاب اعضای این تشکل عهده‌دار سمت‌های گوناگونی در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی بودند.

این تشکل در چندین انتخابات اخیر از چهره‌ها و فهرست‌های اصولگرا حمایت کرده، اما برای انتخابات ریاست جمهوری امسال، مستقل از دیگر گروه‌های اصولگرا، مصطفی میرسلیم را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است.

آقای میرسلیم از چهره‌های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی است که با حکم او به عضویت مجمع تشخیص مصلحت درآمده و در دولت دوم اکبر هاشمی رفسنجانی عهده‌دار وزارت ارشاد بود.

رادیو فردا