پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی انتخابات ۹۶/

مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی انتخابات ۹۶/

محمدباقر قالیباف:”سونامی بیکاری” اقتصاد کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است.

 
انتخابات 96

مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی از انتخابات ۹۶ را هرروز به‌‌‌صورت زنده  دنبال کنید.

29 اردیبهشت 1396 انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

طبق برنامه اعلام‌شده توسط وزارت کشور، روز 22 فروردین، دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور صادر و از همان روز نیز هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز می‌شود.

ثبت‌نام‌ داوطلبان از روز 22 فروردین آغاز می‌شود و تا 26 فروردین به‌مدت 5 روز ادامه خواهد یافت؛ همچنین با پایان یافتن زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، کار شورای نگهبان رسماً آغاز می‌شود و از 27 تا 31 فروردین، این شورا بی‌وقفه کار بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری را ادامه می‌دهد که این زمان 5روزه تا 5 روز دیگر هم طبق قانون قابل تمدید است، اما نهایتاً وزارت کشور در روز 6 تا 7 اردیبهشت، موظف است اسامی نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست‌جمهوری 96 را اعلام رسمی کند.

در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از 8 تا 27 اردیبهشت 96 به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز 28 اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتاً در روز 29 اردیبهشت سال 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم برای دسترسی آسان مخاطبان، مهمترین اخبار رسمی و غیررسمی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را به‌صورت زنده در همین خبر به‌روز رسانی می‌کند.

برای مشاهده اخبار جدیدی که در این خبر قرار داده شده، صفحه خود را به‌روز رسانی کنید . . . .

عکس یادگاری خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور

بازدید بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ستاد انتخابات کشور

12:46 در ادامه سومین روز ثبت نام داوطلبان  انتخابات ریاست جمهوری بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور از  روند ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این ستاد بازدید کردند. (لینک)

آیت‌الله ‌خاتمی: ملاک “روحانی” در سال 92 “جیب مردم” بود/ باید دید امروز جیب مردم نشان از رفع مشکلات دارد؟

12:20 آیت‌الله ‌سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز گفته است: رئیس جمهور فعلی در دوران تبلیغات بیان می‌کرد که ملاک جیب مردم است، حال باید دید که جیب مردم نشان از رفع مشکلات دارد؟ (لینک)

یک دانش آموز دیگر هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد + عکس

12:02 حسین امیدی دانش آموز مقطع دبیرستان با 18سال و فرزند یکی از جانبازان جنگ تحمیلی با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد. وی با بیان اینکه رئیس جمهور چند وقت اخیر به خانه ما آمده بود،گفت : آقای روحانی در آن روز قول های داد که تاکنون عملی نشده است؛ آیا حق یک جانباز 70درصدی که دو دست خود را فدا این انقلاب کرده این است که امروز 3 میلیون اجاره پرداخت کند. (لینک)

گزارش تصویری از روز سوم ثبت‌نام‌ها

(برای مشاهده‌ی تمام تصاویر، کلیک کنید)

غرضی: سوالم از روحانی این است که چرا مسئولیت کاری که نمی‌دانی برعهده گرفته‌ای؟

11:39 سیدمحمد غرضی با بیان اینکه مهم ترین سوالم از روحانی در مناظرات این است که شما چرا مسئولیت کاری که نمی‌دانید، برعهده گرفتید؟، گفته است: دفعه قبل از همه بالاخص روحانی دعوت کردم، مناظرات را ادامه دهیم اما صدا و سیما گفت روحانی موافق نیست. در حاضر روحانی بجای اینکه رئیس جمهور کل کشور باشد، رئیس جمهور گروهی از کشور شده لذا احتمال اینکه با روش گذشته ارا کسب کند، ضعیف است. (لینک)

ثبت‌نام 351 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت 11 صبح امروز

11:28 فاطمه کریمی خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور گزارش داده که، 64 داوطلب تا ساعت 11 صبح سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند که با احتساب ثبت‌نام کنندگان روزهای گذشته، این تعداد به 351 نفر رسیده است.

از این تعداد تاکنون 64 داوطلب با ارائه مدارک خود در این انتخابات ثبت‌نام قطعی کردند که از این میان 62 نفر مرد و 2 نفر زن بودند. (لینک)

سید محمد غرضی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد + عکس

11:04 سید محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی صبح امروز (پنجشنبه، 24 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور، با شعار انتخاباتی اجماع ملی و حمله به بیکاری، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. در کارنامه وی، نمایندگی مجلس و وزارت نفت دیده می‌شود. غرضی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با کسب 446 هزار و 15 رای رتبه ششم را کسب کرد. (لینک)

مشاور نهاد ریاست جمهوری کاندیدای انتخابات شد

10:48علیرضا رجایی مشاور نهاد ریاست جمهوری صبح امروز (پنجشنبه، 24 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

قالیباف: کسی که برای کسب رأی وعده 100 روزه می‌دهد درکی از مدیریت اجرایی ندارد

10:29 محمدباقر قالیباف در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی با بیان اینکه، سونامی بیکاری فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است، تاکید کرده است: امروز نه تنها انبوهی از طبقه محروم جامعه دنبال کار می‌گردند بلکه اصلی‌ترین دغدغه عمده بسیاری از قشر متوسط نیز اشتغال فرزندان‌شان شده است. وقتی کسی بی‌هیچ مبنا و فقط برای کسب رأی وعده 100 روزه می‌دهد مشخص است که درکی از مدیریت اجرایی کشور ندارد و مجبور می شود به بی‌صداقتی روی بیاورد.

شهردار تهران گفته است: حتی بعد از 4 سال نیز هنوز رئیس جمهور در آستانه انتخابات به صدور بخشنامه و نامه‌نگاری و رسانه‌ای کردن آن روی آورده است؛ با «مدیریت بخشنامه‌ای» که نمی‌شود با سونامی بیکاری مقابله کرد. هزینه‌های بازگشت انحرافیون به بازی سیاست نتیجه ناکارآمدی دولت حرف است. (لینک)

گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم از حال و هوای ستاد انتخابات کشور در روز سوم ثبت‌نام‌ها

«هوشنگ امیر احمدی» داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد + عکس

10:10 هوشنگ امیر احمدی بنیانگذار و رئیس شورای آمریکا-ایران  صبح امروز امروز (پنجشنبه، 24 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی استاد دانشگاه راتگرز (دانشگاه ایالتی نیوجرسی)  و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه است. (لینک)

“کاندیدای پوششی نیستم”

10:01 سید مصطفی هاشمی طبا معاون رئیس جمهور در دولت پنجم و ششم با بیان اینکه با اصلاح طلبان درباره حضورم در عرصه رقابت‌های انتخاباتی مشورت نکرده‌ام، گفته که، “کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان نیستم.” (لینک)

هاشمی‌طبا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد

9:28 سید مصطفی هاشمی‌طبا  صبح امروز امروز (پنجشنبه، 24 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. هاشمی‌طبا در دولت‌ دوم و سوم وزیر صنایع و  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت ششم و هفتم بوده‌ است. او همچنین مدتی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. (لینک)

تلاش پدر کرمانی برای ثبت‌نام دختر 3 ساله‌اش در انتخابات ریاست جمهوری

9:13 در آغازین ساعت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، فردی از استان کرمان به همراه دختر 3 ساله خود برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کرد و قصد ثبت نام خود و دختر خود را داشت که به دختر بچه وی اجازه ثبت نام داده نشد. وی هدف از ثبت‌نام دختر سه ساله خود را شروع فعالیت سیاسی او دانست. (لینک)

سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد

8:21 سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ار صبح امروز. ر محل وزارت کشور برگزار شد. تا پایان دو روز گذشته 287 نفر برای این دور از انتخابات ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 13 نفر زن و 274 نفر مرد بودند. (لینک)

«خرازی» در حال جمع‌بندی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است

2:02 سجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب متبوعش برای انتخابات شوراها، گفت: ستاد انتخابات حزب ندا تشکیل شده و از این حزب نیز تعداد زیادی برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند؛ «صادق خرازی» هم در حال آخرین جمع‌بندی‌ها برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری است. (لینک)

هشتمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی برگزار شد

00:29 هشتمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی روز چهارشنبه 23 فروردین به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان و با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد. در این جلسه که درخصوص تعداد وترکیب نامزدها برای حضور در رقابت های انتخاباتی بحث وبررسی صورت گرفت، دو تن از نامزدهای جبهه حضور یافتند وبه سوالات اعضای شورای مرکزی پاسخ دادند. (لینک)

// 23 فروردین \\

شمار داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری جمعاً به “287 نفر” رسید

18:18 خبرنگار تسنیم از ستاد انتخابات کشور گزارش داده که امروز مجموعا 161 نفر ثبت نام کردند و روز گذشته هم 126 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؛ بر این اساس، در 2 روز ثبت‌نام‌ها، جمعاً 287 نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

دومین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت

18:00 دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دقایقی پیش پایان یافت. از این لحظه از ورود افراد جدید برای ثبت‌نام ممانعت به‌عمل می‌آید، اما ثبت‌نام از افرادی که پیش از ساعت 18 در محل ستاد انتخابات کشور حضور داشته‌اند، انجام می‌شود.

شمار داوطلبان به 274 تن رسید

17:00 خبرنگار خبرگزاری تسنیم از ستاد انتخابات کشور گزارش داده که، تا ساعت 17 امروز، جمعاً 274 نفر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام قطعی کرده‌اند.

بازیگر سینما و تلویزیون در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + عکس

16:27 سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون عصر امروز (چهارشنبه 23 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

شمار داوطلبان ریاست‌جمهوری از مرز 241 نفر گذشت

3:27 یونس ترکچین خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور می‌گوید: تا ساعت 14:30 امروز (23 فروردین)  241 نفر در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام قطعی کرده‌اند. براساس این گزارش، در روز جاری و تا ساعت 14:30، 115 داوطلب شامل 4 زن و 111 مرد ثبت نام کرده‌اند.

دادستان کل کشور: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تهران و سایر استان‌ها فعال شده است

15:09 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور  در حاشیه بازدید امروز خود  از ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تهران و سایر استان‌ها فعال شده است، تاکید کرده است: ما فضای مجازی و حقیقی را رصد می‌کنیم و اگر تخلفی انجام شود با آن برخورد می‌کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به تاثیر پرونده‌های قضایی در بررسی صلاحیت نامزدها، گفته است:‌ قطعاً و مسلماً نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها اگر پرونده‌ای داشته باشند، آن پرونده‌ها به مراکز نظارتی و اجرایی ابلاغ می‌شود و در روند بررسی صلاحیت‌ها تأثیر می‌گذارد. (لینک)

فرزند مرحوم آیت‌الله کاشانی در انتخابات ثبت‌نام کرد

14:46 احمد کاشانی فرزند مرحوم آیت‌الله کاشانی و نماینده دوره‌های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 23 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور، در دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

اظهارنظر معاون رئیس‌جمهور درباره استعفای 2 مسئول دولتی

13:53 امیری در پاسخ به سوال تسنیم مبنی براینکه استعفای نجفی و شریعتمداری در راستای برنامه‌های انتخاباتی دولت است، گفت: صندلی آقای شریعتمداری در جلسه هیئت دولت در کنار بنده است و چند جلسه‌ای است که در نشست هیئت دولت شرکت نمی‌کنند و بنده هم دلیل این موضوع را نپرسیده‌ام اما صندلی ایشان خالی است.

وی درباره استعفای نجفی نیز گفت: از آقای نجفی نیز سوال نکرده‌ام به هرحال دولت یازدهم دولتی قانونمدار است و رئیس دولت یک حقوقدان هستند و فعالیت‌های آن باید قانونی باشد. (لینک)

حجت‌الاسلام اژه‌ای جایگزین آیت‌الله رئیسی در هیئت نظارت بر انتخابات شد

13:52 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز این شورا، گفت: با توجه به استعفای آیت‌الله رئیسی از عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، جایگزین وی برای این هیئت انتخاب شد. در این جلسه حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌ قضائیه با اکثریت آراء جایگزین آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جموری شد. (لینک)

ثبت‌نام 197 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت12:45 امروز

13:25 علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران، گفته است: 197 داوطلب تا ساعت 12:45 امروز در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند که 189 نفر آنها مرد و 8 نفر خانم هستند. (لینک)

واعظی: آئین‌نامه‌ کنترل «فضای مجازی» برای انتخابات صادر شده است

13:23 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است: سال گذشته آئین‌نامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای‌ عالی فضای مجازی صادر شد. (لینک)

آیت‌الله جنتی: اغلب کسانی که روز اول ثبت‌نام کردند شرایط لازم را ندارند

11:36 آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفته است: ثبت‌نام افراد با سواد اندک در انتخابات موجب زحمت نهادهای اجرایی می‌شود. اغلب کسانی که روز اول ثبت‌نام کردند شرایط لازم را ندارند. (لینک)

احمدی‌نژاد و بقایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند + تصاویر

11:50 محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، حمید بقایی معاون اجرایی‌ رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم مشایی صبح امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند. در جریان این حضور، محمود احمدی نژاد و حمید بقایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.

گفتنی است، محمود احمدی‌نژاد سال گذشته (95/7/6) طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب در پاسخ به توصیه ایشان، اعلام کرده بود که کاندیدا نمی‌شود.

پورمختار در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + عکس

11:31 محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس دهم صبح امروز در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد. پورمختار ریاست کمیسیون اصل نود مجلس نهم را در کارنامه خود دارد.

زریبافان: مستقل آمده‌ام

11:06 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور، مسعود زریبافان معاون رئیس دولت‌های نهم و دهم در حاشیه ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: برای خدمت و حل مشکلات مردم و به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کرده‌ام. (لینک)

بقایی با احمدی‌نژاد و مشایی در ستاد انتخابات کشور

11:01 حمید بقایی با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و اسفندیار رحیم مشایی صبح امروز برای ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت. (لینک)

امروز؛ پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی

10:54 محمد محمودی‌شاه‌نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلای شهر و روستا پس از ثبت‌نام از آنها در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و پس از استعلام از مراکز چهارگانه، در هیئت‌های اجرایی آغاز شده است. امروز بررسی صلاحیت داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی پایان می‌یابد. (لینک)

زریبافان  داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری شد

10:37 مسعود زریبافان دبیرکل تشکل حامیان ولایت صبح امروز (چهارشنبه 23 فروردین) در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد. وی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت دهم و نیز عضویت در دوره دوم شورای شهر تهران را در کارنامه خود دارد. (لینک)

سعید حدادیان: قول دادند مشکلات را 100 روزه حل کنند، حال می‌گویند 100 ساله هم نمی‌شود

10:23سعید حدادیان مداح اهل بیت(علیهم السلام) روز گذشته در مراسم جشن عید ولادت حضرت علی علیه السلام در رابطه با گفته های رئیس جمهور در نشست خبری اخیر گفت: آن موقع که می گفتند مشکلات صد روزه حل می شود نشد حال که می گویند صد ساله هم نمی شود چه رویی دارند می آیند دوباره کاندیدا می شوند؟ کلید را آوردند گفتند این کلید است؛ آن کلید حل مشکلات بود یا چیز دیگری بود؟ پس وعده صد روزه چه بود؟ گفته بودند صد روز دیگر مصاحبه می کنم؟! تلویزیون باید فیلم را دوباره پخش کند تا معلوم شود چه قولی به مردم دادند. (لینک)

ثبت نام 14 نفر تا ساعت 10 صبح روز دوم ثبت‌نام‌ها

10:00 یونس ترکچین خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور خبر داده که، دومین روز از ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی در وزارت کشور در جریان است که تا ساعت 10 امروز، 35 نفر برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور، مراجعه کرده‌اند ولی از این جمع، ثبت نام 14 نفر قطعی شده است.

تکذیب ادعای انتخاباتی علیه حجت‌الاسلام رئیسی از سوی مراجع تقلید

دفاتر مراجع تقلید طی پیامی ادعای برخی رسانه‌های حامی دولت مبنی در خواست ایشان برای انصراف حجت‌الاسلام رئیسی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کردند. رسانه‌های حامی دولت مدعی شده بودند که حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی و جوادی آملی از سید ابراهیم رئیسی خواسته‌اند که از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف دهند که این ادعا توسط بیوت مراجع عظام تکذیب شد.

گفتگوی جالب و ویدئویی خبرنگار تسنیم با یک داوطلب 19 ساله

اولین کار دولتم “نابودی اسرائیل” است/ وعده کشکی نمی‌دهم

ثبت‌نام پزشک 81 ساله به‌عنوان مسن‌ترین داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری

9:28 در آغازین ساعات دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حسین برتوند متولد سال 1314 با 82 سال سن و با شغل دندانپزشکی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. پیش از این، پیرترین داوطلب تا روز گذشته فردی 79 ساله و جوان‌ترین داوطلب نیز فردی 18 ساله بود. (لینک)

تکذیب یک خبر انتخاباتی توسط وزیر دفاع

9:18 سردار دهقان وزیر دفاع ضمن تکذیب خبرسازی‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی منتسب به یک تشکل انتخاباتی، افزود: به تازه واردان عالم سیاست توصیه می‌کنیم یاد بگیرند که در مکتب و آموزه‌های بزرگان دینی ما، هدف هیچگاه وسیله را توجیه نمی‌کند. (لینک)

گزارش ویدئویی خبرنگار تسنیم از ستاد انتخابات

آغاز روز دوم ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

8:24 دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، از صبح امروز در محل وزارت کشور آغاز شد. تا پایان روز گذشته  136 نفر برای این دور از انتخابات ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 6 نفر زن و 120 نفر مرد بودند. (لینک)

// 22 فروردین \\

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافت

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در ساعت 18 پایان یافت.

علی‌ پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، گفت: 126 داوطلب در نخستین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند که از این میان 6 نفر زن و 120 نفر مرد هستند.

فردا مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر پایان می‌یابد

16:50 سید سلمان سامانی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرحله بررسی صلاحیت‌های اجرایی است و این فرصت فردا پایان می‌یابد. (لینک)

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری از مرز 100 نفر گذشت

15:51 سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، گفت: تا این لحظه تعداد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم از مرز 100 نفر گذشته است. (لینک)

لیدر تراکتورسازی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد + عکس

15:18 علیرضا هاشمیان لیدر تیم تراکتورسازی عصر امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

ثبت‌نام قطعی 68 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت 13:30

14:37 علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفته است: تاکنون 86 داوطلب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده‌اند و تا ساعت 13:30 امروز  68 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام قطعی و نهایی کرده‌اند که از این تعداد یک نفر زن و 67 نفر مرد هستند. (لینک)

فردا؛ نشست هیئت‌رئیسه «جبهه مردمی» برای تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان

14:00 جبهه مردمی اعلام کرده که، از آنجا که تصمیم‌گیری درباره تعداد و ترکیب نامزدهای جبهه مردمی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی بر عهده شورای مرکزی است، این موضوع پس از مشورت با نامزدهای جبهه، در نشست روز چهارشنبه شورا که با حضور نامزدها تشکیل می‌شود، مورد بحث قرار گیرد. از این رو ثبت‌نام نامزدهای جبهه مردمی به روزهای آتی موکول می‌شود. (لینک)

شمار داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری امروز از مرز 100 نفر می‌گذرد

13:39 احسان آریا خبرنگار خبرگزرای تسنیم که در محل ستاد انتخابات کشور مستقر است، گزارش داده که همچنان افرادی در حال ورود به محل ستاد انتخابات برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهروی هستند. وی احتمال داده که در پایان روز نخست ثبت‌نام‌ها، شمار داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز احتمالا به بیش از 100 نفر می‌رسد. (لینک)

ضرغامی و میرکاظمی گزینه‌های احتمالی ریاست ستاد انتخاباتی “رئیسی”

13:23 رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی احتمالاً امشب قطعی و نهایی خواهد شد. برخی منابع خبری می‌گویند که احتمالاً سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از گزینه‌های احتمالی برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی هستند. (لینک)

تاکنون 72 داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند + فیلم

13:1 سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) در حاشیه اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون 72 داوطلب برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ستادانتخابات کشور مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: یک نفر از این داوطلبان زن و مابقی مرد بوده که تعدادی در مرحله نهایی ثبت‌نام و تعدادی در حال ثبت‌نام هستند. (لینک)

 

جوان‌ترین داوطلبی که در انتخابات ثبت‌نام کرد + فیلم

12:47 جوان‌ترین داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره این انتخابات ثبت‌نام کردند.

بازدید احمدی از ستاد انتخابات کشور

12:33 علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  دقایقی پیش با حضور  در این ستاد از روند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد. (لینک)

“سیدمهدی هاشمی” رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در استان تهران شد

12:31 سیدمهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد. (لینک)

افزایش شمار داوطلبان به 45 نفر

11:43محمد علی سافلی خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در ستاد انتخابات کشور می‌گوید: تا ساعت 11 و 30 دقیقه امروز، مجموعا 45 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

گفت‌وگوی ویدئویی تسنیم با یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

برای کسب شغل در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم + فیلم

یک داوطلب اصلاح‌طلب: برای نجات کشور از فساد کاندیدا شدم

11:24 قاسم شعله‌سعدی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌‌جمهوری 96 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حسن روحانی با من در مجلس هم کمیسیونی بود، گفته است: کاندیدا شدم چون کشور را از لحاظ داخلی دچار بحران می‌بینم و تنها کسی می‌تواند با فساد مبارزه کند که آلوده نباشد؛ 28 سال قاضی و دیپلمات تربیت کردم، مسائل بین‌المللی را اشراف دارم و چون تخصص و تجربه گسترده دارم، می‌توانم کشور را نجات دهم. (لینک)

دوقلوهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

11:16 حسن و حسین سیدخانی دو برادر دوقلو صبح امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

 

گزارش ویدئویی/ حال و هوای ستاد انتخابات

«شعله‌سعدی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

10:52 قاسم شعله‌سعدی نماینده اصلاح‌طلب در مجالس دوره سوم، چهارم و ششم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 22 فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

میرسلیم: روحانی رقیب اصلی من است

10:35 سیدمصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات، با بیان اینکه نیامدم تا انصراف دهم. حزب موتلفه اسلامی بنده را معرفی کرده و می‌مانم، گفته است: رقیب اصلی‌ام، رئیس‌جمهور فعلی کشور خواهد بود. (لینک)

 


در حاشیه ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

“تاکنون تهدیدات احتمالی برای انتخابات نداشته‌ایم”

10:34 حسین ذوالفقاری مسئول امنیت ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تهدیدات احتمالی تاکنون برای انتخابات آتی نداشته‌ایم؛ اما آسیب‌ها را مورد توجه قرار دادیم و لحظه به لحظه مسائل داخلی و خارجی را مورد رصد و کنترل قرار داده‌ایم، تاکید کرده است: برخورد قاطعی با هر مورد ضدامنیتی خواهیم داشت. (لینک)

ثبت‌نام 36 داوطلب در 2 ساعت

10:25 محمدعلی سافلی خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در وزارت کشور از مسئولان برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات جویا شده که تاکنون 36 نفر (تا ساعت 10 صبح)، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

10:02 مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 22 فروردین) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. (لینک)

حضور پررنگ رسانه‌های داخلی و خارجی در وزارت کشور

9:04 احسان آریا خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در وزارت کشور گزارش داده که از صبح امروز و پیش از آغاز رسمی ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی در وزارت کشور برای مخابره اخبار مربوط به انتخابات دارند. (لینک)

اولین ثبت‌نام کننده

8:43 اولین ثبت‌نام کننده ابوالقاسم خاکی نگهبان کارخانه کاشی سازی میبد یزد بود. وی یکی از برنامه‌های خود را افزایش یارانه نقدی مردم عنوان کرد. طرح دیگر وی ساخت «مسکن دلباز» در اطراف شهرها بود.

وزیر کشور: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی قطعا تخلف است

8:12 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در آغاز فرآیند ثبت نام‌ها گفته است: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در امر برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون،‌ نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاه‌های دیگر ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و مرّ قانون، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی همکاری لازم را انجام می‌دهند. (لینک)

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

8:00 ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آغاز شد. (لینک)

21 فرودین

انتشار 8 گزارش تخریبی رسانه سلطنتی انگلیسی علیه حجت الاسلام رئیسی

06: 18 – بخش فارسی رسانه رژیم سلطنتی انگلیس (بی.بی.سی) از روز گذشته و با اعلام رسمی حجت الاسلام رئیسی برای حضور در انتخابات 96 در قالب 8 خبر، گزارش و ویدئو به تخریب این نامزد ریاست جمهوری دوازدهم پرداخته است.

به نظر می‌رسد علت نگرانی رسانه انگلیسی از حضور حجت الاسلام رئیسی اجماع نیروهای انقلاب و احتمال پیروزی آنها در انتخابات آینده است.

استعفای انتخاباتی مدیران ارشد دولتی

48 : 16 – در حالی که تا ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یک روز زمان باقی مانده‌، استعفای محمد شریعتمداری و محمدعلی نجفی دو تن از مدیران ارشد دولت یازدهم از سوی دولت پذیرفته شد. به نظر می‌رسد این استعفا که قبل از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته برای عضویت در ستاد انتخاباتی روحانی باشد.
چرا کرباسچی از حضور حجت الاسلام رئیسی نگران است؟

  16:32– سایت رجانیوز با اشاره به مصاحبه کرباسچی با یک روزنامه اصلاح‌طلب که در آن به ورود حجت الاسلام رئیسی به انتخابات 96 انتقاد کرده بود، نوشت که چرا حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس حزب کارگزاران و نماد مدیریت اشرافی در کشور را بیش از بقیه نگران کرده؟

این سایت در ادامه آورده است: شاید او نگران پرونده‌های متعدد و مشابهی است که رئیسی در قامت یک قاضی از دوستان و هم خطان کرباسچی در دست دارد و نگران منش و سبکی که قرار است در عرصه انتخابات ریاست جمهوری هم مقابل جریان فساد و اشرافیت اقتصادی قرار بگیرد.

جزئیات جلسه ضرغامی با 5 کاندیدای جبهه مردمی؛ پیروزی در دسترس است

36 :14 – رئیس اسبق رسانه ملی از دیدارش با حجت الاسلام رئیسی، قالیباف، حاجی بابایی، زاکانی و بذرپاش خبر داد و نوشت که پیروزی در دسترس است.

رستم قاسمی: هر کسی از رهبر انقلاب فاصله بگیرد از ما نیست

12:24 – رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تا زمانی که ایشان( احمدی‌نژاد) تابع رهبری هستند مورد احترام مردم هستند. هر کسی ذره‌ای با رهبری فاصله بگیرد از ما نیست.

حبیبی:کسی در حزب مؤتلفه مخالف «جبهه مردمی» نیست

11:38 – حبیبی گفت: هیچ کسی در حزب موتلفه مخالف «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» نیست.

اطلاعیه روابط عمومی جبهه مردمی: «حاجی‌بابایی» نفر پنجم کاندیداهای جبهه مردمی شد

59 :08 – حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان نفر پنجم لیست کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام شد. (لینک)

دستورالعمل استفاده از «تلگرام» در انتخابات تدوین شد

25 : 04 – عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه دستورالعمل استفاده از تلگرام در انتخابات اردیبهشت‌ماه در این کمیته تدوین شد، گفت که توهین و افترا در کانال‌های تلگرامی رصد می‌شود. (لینک)

نهایی شدن اسامی 5 کاندیدای ریاست جمهوری جبهه اعتدالگرایان

24 :03 – پنج کاندیدای احتمالی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران شامل قدرتعلی حشمتیان، علی مطهری، حسن روحانی، محمد شریعتمداری، محمد اشرفی اصفهانی مشخص شدند.(لینک)

روابط عمومی جبهه مردمی:بیانیه حجت‌الاسلام رئیسی با اطلاع و مشورت جبهه مردمی بوده است

29 :12 – روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد که بیانیه حجت‌الاسلام رئیسی با اطلاع و مشورت جبهه مردمی بوده است.


 

ابراز امیدواری ضرغامی از رونق انتخابات 96 با حضور آیت الله رئیسی

18:19 – عزت‌الله ضرغامی در پیامی ابراز امیدواری کرد که حضور آیت الله رئیسی موجب گرمی و رونق انتخابات ریاست جمهوری شود.

پزشکیان: هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات نگرفته‌‌ام

47 :13 – مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز  در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا شما تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دارید یا خیر؟ گفت: هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تصمیمی نگرفته‌ام. (لینک)

 بیانیه مهم آیت الله رئیسی

12:28 – آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای مهم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد که عمیقاً معتقدم امکان بازگشت نشاط، رونق و تحرک به کشور وجود دارد.

«روحانی» رسماً فعالیت انتخاباتی خود را کلید زد

15 :10 – روزنامه دولت از انتصاب علی جنتی وزیر مستعفی فرهنگ، به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات روحانی خبر داد. (لینک)

برگزاری نشست بررسی امنیت انتخابات در وزارت کشور

48 :03 – سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از برگزاری نشست دوروزه بررسی امنیت انتخابات با حضور وزیر کشور خبر داد.

حسینی: کاندیداهای «جبهه مردمی» به‌نفع کاندیدای واحد کنار می‌روند

00:01 – عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: همه نامزدها با صراحت اعلام کرده‌اند که به‌نفع کاندیدای واحد جبهه مردمی کنار می‌روند.


احمدی: اطلاعی از محتوای جلسه معاون رئیس‌جمهور با فعالان فضای مجازی ندارم

   16:05 – رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از محتوای جلسه معاون رئیس‌جمهور با فعالان فضای مجازی بی‌اطلاعم.

رضایی: قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم

15:58 – محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد که قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

 

آیت‌الله نوری همدانی از ملاقات‌های انتخاباتی معذور است

14:31 – دفتر آیت‌الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، درباره درخواست ملاقات‌های انتخاباتی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آغاز به کار ستاد انتخابات شوراهای حزب مردمی اصلاحات در کشور

13:18 – حزب مردمی اصلاحات با صدور بیانیه‌ای از آغاز به کار ستادهای انتخابات این حزب در تهران و سراسر استان‌هاى کشور از امروز خبر داد.

تشکر آیت‌الله رئیسی از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب»

12:41 – آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 96 در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان از حسن ظن تمامی تشکل‌ها و گروه‌ها به‌ویژه شرکت‌کنندگان در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و از قبول زحمت ایشان و مهندس مرتضوی در ابلاغ پیام سپاس، تقدیر و تشکر کرد.

«حسن روحانی» هنوز تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته است

12:31 – مشاور رئیس‌جمهور به تسنیم گفت که آقای روحانی فعلاً تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات نگرفته و رسماً چیزی اعلام نکرده‌ است.

ادامه انتقادات از نشست انتخاباتی معاون رئیس‌جمهور

11:37 –دیدار  انتخاباتی محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور با مدیران کانال‌ها و صفحات خریداری شده که به‌تازگی انجام شده، همچنان واکنش‌هایی را در پی دارد.

در همین زمینه یک روزنامه صبح کشور نوشت که محمد شریعتمداری بنا به برخی خبرها به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در جلسات اصلاح‌طلبان حضور می‌یابند و آیا وی برای عهده‌داری این مسئولیت از سمت خود استعفا داده‌اند؟

دعوت نادران از آشنا برای مناظره درباره عملکرد روحانی

 

10:11 – الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از اقتصاددانان کشور طی مطلبی، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور را به مناظره فراخواند.

حمایت جامعه مدرسین از «جبهه مردمی»

00:03 – آیت الله رضا آشتیانی عضو ارشد جامعه مدرسین گفت که تشکل متبوعش کلّیت کار جبهه مردمی را قبول داشته و بر وحدت نیروهای انقلاب روی یک گزینه تأکید دارد.


اخبار 16 فروردین

دعوت نخبگان ایرانی ساکن آمریکا از حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری

18:21- جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حجت الاسلام ابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند. (لینک)

«علی نیکزاد» به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیوست

16:10 – علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم به‌عنوان کاندیدای احتمالی دوره دوازدهم ریاست جمهوری، پس از دعوت رسمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به این جبهه مردمی پیوست.

قالیباف: درخواستی برای نامزدی ندارم/ همه برای تغییر رئیس دولت تلاش کنند

14:46 – محمدباقر قالیباف شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفته است، “همان‌طور که طی نامه‌ای اعلام کردم هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست‌جمهوری به کار خواهم گرفت”.

او تأکید کرده است: وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است، لذا برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس‌جمهوری مناسب به‌جای رئیس‌جمهور فعلی در 29 اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است. (لینک)

 

 دولت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری «سبد کالا» توزیع می‌کند

28 :14 – علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم جدید دولت برای تأمین اعتبار توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه و نیز افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.(لینک)

«گزینه 12» روی میز شبکه یک می‌رود

13:53 – برنامه «گزینه 12» ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که در 20 قسمت پنج دقیقه ای تولید شده است که از امشب 16 فروردین هر شب پس از مجموعه نمایشی پخش می شود.

واعظی: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

15 :13 – وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: حضورم در انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب می‌کنم.(لینک)

 

روحانی در آستانه ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری نشست خبری برگزار می‌کند

12:42 – در حالی که ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری(22 تا 26 فروردین) آغاز می‌شود، رئیس جمهور هفته آینده نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار می‌کند.(لینک)

11:44- مرتضی حاجی عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، رئیس شورای ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران شد. (لینک)

حزب موتلفه قطعا از گزینه نهایی «جبهه مردمی» حمایت می‌کند

    11:35 – دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: این حزب قطعا از گزینه نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت می‌کند. (لینک)

استعفای رئیسی از هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری

28 :11 – برخی منابع خبری از استعفای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی از هیئت نظارت بر انتخابات خبر می‌دهند.

فردا قرار است نشست این هیئت در تهران برگزار شود. در همین حال عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیئت نظارت به یک خبرگزاری داخلی گفته که موضوع استعفای رئیسی از این هیئت فردا مشخص می‌شود.

 

                                                                                                اعضای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که در شوراها ثبت‌نام کردند باید انصراف دهند

 

9:11 – محمدرضا تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید با اشاره به ثبت شماری از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا گفت: اخلاقاً این افراد باید انصراف دهند(لینک)


 

اخبار 15 فروردین

انتخاب رئیس و دبیر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست‌جمهوری

18:42 – در اولین جلسه از هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، در اجرای تبصره‌های 4 و 5 ماده 31 قانون، پس از رای گیری به عمل آمده، علی اصغر احمدی و علی پورعلی مطلق به اتفاق آرا به عنوان نائب رییس و دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب شدند. (لینک)

حبیبی: موتلفه پیش‌قدم ائتلاف در جریان اصولگرایی است

18:13 – محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی امروز با بیان اینکه آمدن موتلفه در انتخابات 96 جای هیچ فردی را  تنگ نمی کند، گفته است: موتلفه همواره در طول انقلاب ثابت کرده هر وقت بحث ائتلاف اصولگرایان مطرح شود پیش‌قدم بوده است.

 

7 معتمد انتخابات ریاست‌جمهوری 96 انتخاب شدند + اسامی

17:09 – سید کاظم میرولد، علی اصغر احمدی، حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون به عنوان اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات شدند. (لینک)

چاپ بیش از 200 میلیون تعرفه برای 3 انتخابات پیش رو

13:41 علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین اقدامات ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: با توجه به اهمیت انتخابات پیش رو کارهای اجرایی و مقدماتی انتخابات از 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود.(لینک)

تلاش نیروهای مسلح برای تامین امنیت انتخابات 96

 

12:02 – سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز طی سخنانی با اشاره به انتخابات پیش رو، این انتخابات را یک رخداد بزرگ و حساس برای کشور قلمداد و نقش حضور یکپارچه مردم پای صندوق‌های رأی را برای نظام و مملکت اسلامی امنیت‌زا دانسته و گفته است: بی‌تردید حضور حداکثری و حماسی مردم ایران در انتخابات به مثابه نماد ارتباط و همبستگی مردم با نظام و نیز درک بالای آنان از وضعیت انقلاب در حوزه داخلی و بین‌المللی را به رخ دشمنان خواهد کشید.

او می‌گوید: به یاری خداوند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با فراهم‌سازی تمام تمهیدات لازم به وظایف ذاتی خود در تأمین امنیت حداکثری برای برگزاری انتخابات حساس ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به مانند همیشه به شایستگی عمل خواهند کرد.

بذرپاش:ان‌شاءالله انتخابات آینده نجات ملت از یک دولت خسته و کم‌کار باشد

 10:27 – مهرداد بذرپاش کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد که ان‌شاءالله انتخابات آینده نجات ملت از یک دولت خسته، بی‌حوصله و کم‌کار خواهد بود.(لینک)

هزار دانشجوی دیگر از حجت الاسلام رئیسی برای انتخابات دعوت کردند

09:35 – در ادامه موج دعوت از حجت الاسلام رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری این بار نیز بیش از هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور با صدور نامه‌ای خطاب به او، از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند.(لینک)

یک اعتدال‌گرای دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شد

4:38 – خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران و از فعالین سیاسی اعتدال‌گرا در گفت‌وگو با تسنیم برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام حضور کرد.

دعوت 210 فعال دانشجویی از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات

00:14 – 210 نفر از اعضای سابق و ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، آیت‌الله رئیسی را به حضور در دوازدهمین رقابت‌ انتخاباتی ریاست‌جمهوری دعوت کردند.(لینک)

 


 

اخبار 14 فروردین

عارف: هیات رئیسه اصلاح‌طلبان برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی به اجماع رسیدند

19:42 – در حالی که در ماه‌های گذشته افراد تاثیرگذار جریان اصلاحات تلاش داشتند تا روحانی را تنها گزینه خود برای انتخابات معرفی کنند، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که هیات رئیسه اصلاح‌طلبان برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی به اجماع رسیدند.

فردا؛ مشخص‌شدن زمان اعلام کاندیداتوری کواکبیان

17:27- نشست دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری در سال جدید فردا 15 فروردین برگزار می‌شود. دستور کار این نشست اعلام زمان نشست خبری مصطفی کواکبیان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات است. اخیراً در کنگره حزب مردم سالاری مصوب شد که کواکبیان در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.

افزایش 37 درصدی رای منفی روحانی

17:19یک کانال تلگرامی از افزایش 37 درصدی رای منفی روحانی در انتخابات پیش رو خبر داد و نوشت که یعنی 37 درصد از کسانی که در این نظرسنجی‌ها شرکت‌ کرده‌اند،گفته‌اند که قطعاً در انتخابات 96 به روحانی رأی نمی‌دهند.

رستم قاسمی: اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی نباشم، کنار می‌روم

17:03 – رستم قاسمی یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه یک مراسم در جمع خبرنگاران تاکید کرد که در صورتی که به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباشم، از صحنه انتخابات کنار می‌روم.(لینک)

آملی لاریجانی: آمریکا برای انتخابات پیش رو در ایران، خواب‌هایی دیده است

16:54 – آیت الله لاریجانی رئیس دستگاه قضا با اشاره به اظهارات مداخله جویانه نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که این خانم که به تازگی به این سمت گماشته شده است در بدو حضور خود در این جایگاه اظهاراتی داشته که از چند جهت مهم است. اولین نکته در اظهارات او این است که نشان می‌دهد برای انتخابات امسال ما خواب‌هایی دیده‌اند.(لینک)

میرتاج الدینی: نامزدهای «جبهه مردمی» متعهد شدند که به نفع نامزد نهایی کنار بروند

16:45 –رئیس کمیته نمایندگان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که نامزدهای جبهه مردمی متعهد شده‌اند که به نفع نامزد نهایی کنار بروند. (لینک)

در همین حال رضا روستا آزاد دبیر کمیته اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد: یکی از موارد مهم مورد بحث در دومین مجمع ملی کاهش نامزدهای جبهه از 10 نفر به 5 نفر است.(لینک)

نشست خبری احمدی‌نژاد در روزهای آینده

16:08 – سایت نزدیک به رئیس دولت‌های نهم و دهم در خبری اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد در روزهای آتی با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

دعوت 510 فرزند شهید از بذرپاش برای کاندیداتوری در انتخابات

15:11 – 510 نفر از فرزندان شهدا در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت به‌ عمل آوردند. (لینک)

 

 کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی در انتخابات

15:05 اگرچه هنوز حجت الاسلام و السلمین سید ابراهیم رئیسی درباره قطعی شدن حضورش در انتخابات 96 سخنی به زبان نیاورده است، اما گفته شده که کاندیداتوری وی در انتخابات قطعی است.

این در حالی است که پیشتر خوراکیان رئیس دفتر حجت الاسلام رئیسی به تسنیم گفته بود که آیت‌الله رئیسی حضور در آستان قدس رضوی را مهمتر از هر مسئولیت و فرصتی گران‌قدر برای خدمت به محبان آن آستان مقدس می‌داند.

با این حال برخی منابع، خبر دادند که وی در روزهای آتی کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند.

در همین پرویز امینی تحلیلگر مسائل سیاسی امروز طی یادداشتی در کانال شخصی خودش، نوشته که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و این کاندیداتوری به طور طبیعی بر محیط و فضای کلان انتخابات موثر است. (لینک)

روحانی: خواهان انتخابات همراه با تخریب و بداخلاقی نیستیم

13:39 –  حجت الاسلام حسن روحانی می‌گوید که دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و توام با اخلاق و رقابت در کشور است.(لینک)

زاهدی: گزینه نهایی «جبهه مردمی» نباشم، کاندیدا نخواهم شد

12:59 – محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود، طی گفت‌وگویی تاکید کرد که در صورتی ‌که گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، کاندیدا نخواهد شد.(لینک)

سیما از امشب برنامه‌های انتخاباتی خود را کلید می‌زند

 11:27 –  با توجه به نزدیک شدن دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396، ویژه برنامه مناظره از امشب 14 فروردین به طور زنده به روی آنتن می‌رود.(لینک)
انتهای پیام/