پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » گزارش روز دوم ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم

گزارش روز دوم ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم

«محمود احمدی نژاد» که چندی پیش برای نامزدی در انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب منع شده بود، امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد. امروز همچنین «حمید بقایی» و «مسعود زریبافان» که هر دو در دولت احمدی نژاد مسئولیت داشتند، ثبت نام کردند.

دومین روز  ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در محل ستاد انتخابات کشور در حالی آغاز شد که نسبت به روز گذشته که به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر؛ تعطیل محسوب می شد، روز پر رفت آمد تری را در ستاد انتخابات کشور شاهد بودیم. کاندیداتوری احمدی نژاد و بقایی و همراهی برخی یاران رئیس دولت دهم با وی از جمله مشایی و حضور برخی افراد شناخته شده نظیر زریبافان در وزارت کشور باعث مخابره اخبار بیشتر و جدی تری از پروسه ثبت نام کاندیداها شد.
ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور انجام می‌شود.ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از 22 آغاز شده و تا روز 26 فروردین به مدت 5 روز ادامه می‌یابد.
در دومین روز از مهلت 5 روزه ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در حالیکه همه منتظر ورود چهره های جدی انتخابات هستند همچنان افرادی پا به وزارت کشور می گذارند که شاید برای اولین بار اسم و چهره آنها مقابل دوربین و میکروفون رسانه ها قرار می گیرد.
 این خبر به روز رسانی می شود:
 فرزند آیت الله کاشانی برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
سید  احمد کاشانی فرزند آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در دوازدهمين دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
وی در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی نماینده بوده است.
فرزند آیت‌الله کاشانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد
نماینده مجلس نهم و دهم هم ثبت نام کرد
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجلس نهم ریاست کمیسیون اصل نود را بر عهده داشت، برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.
«محمدعلی پورمختار» با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
پورمختار نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی است.
سخنان احمدی‌نژاد پس از کاندیداتوری: از سوی رهبری نهی نشدم!/ صلاحیتم تائید می‌شود
رئیس دولت‌های نهم و دهم با اشاره به ثبت‌نام در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مقام معظم رهبری به من سفارش کردند که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت نکنم، من به قول اخلاقی‌ام پایبندم و حضور و ثبت‌نام در انتخابات صرفاً برای حمایت از برادر عزیزم آقای بقایی است.
محمود احمدی نژاد امروز بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به من سفارش کردند که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت نکنم، من نیز پذیرفتم البته این معنای نهی نبود و توصیه ایشان بود و توصیه ایشان مانع حضورم نمی‌شد و علیرغم اینکه فشار گسترده‌ای از سوی مردم برای حضور در میدان دارم به قول اخلاقی خود پایبندم و ثبت‌نام در انتخابات صرفاً برای حمایت از برادر عزیزم آقای بقایی است.
وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از حمید بقایی در انتخابات ثبت‌نام کرده است، افزود: آقای بقایی فردی تربیت شده در انقلاب اسلامی، سازش ناپذیر و با روحیه خدمت به مردم است و در این عرصه جزو پیشگامان می‌باشد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: صیانت از حق و بیت‌المال مردم و مسئولیت‌هایی که مردم بر دوش ما می‌گذارند همواره سرلوحه کار آقای بقایی بوده و هست. در عین حال یکی از امتیازات ایشان این است که آقای بقایی سند روشن و زنده سلامت دولت قبل است.
وی تصریح کرد: ایشان هفت ماه و نیم در زندان بود که نمی‌خواهم تکرار کنم با چه شرایطی اما حتی یک مورد سوء استفاده و تخلف در مورد او به اثبات نرسید. در حالی که تحت سخت‌ترین شرایط به سر برد و روز اول بازداشت ایشان من اعلام کردم که از پاکدستی او حمایت می‌کنم.
احمدی نژاد یادآور شد: نهایتاً به همه معلوم شد که این فرزند کوچک ملت فردی پاک است و کسانی که مسئولیت سیل تهمت‌ها را به دولت قبل داشتند با زدن نامه به آقای بقایی و انتشار آن از زدن همه تهمت‌ها و افتراها به طور رسمی عذرخواهی کردند که این عذرخواهی در مراجع قضایی نیز ثبت شد.
وی در ادامه گفت: امیدوارم انتخاب ملت ایران مثل همیشه بهترین و کامل‌ترین انتخاب و آغاز تحولات مثبت در اداره کشور و زندگی مردم باشد. مطمئناً بنده با همه توانم در خدمت آقای بقایی خواهم بود و در واقع در زندگی بنده و امثال بنده و آقای مشایی و بقایی فدای یک لحظه سرافرازی ملت ایران است.
رئیس دولت‌های نهم و دهم همچنین گفت: من به عنوان خادم ملت برای همه شناخته شده هستم و تمام زندگی من، آقای بقایی و آقای مشایی توسط نهادها و رسانه‌های گوناگون داخلی و خارجی و دستگاه‌های اطلاعاتی بارها شخم زده و زندگی‌مان را در معرض دید بشریت و ملت ایران قرار دادیم. در عین حال در دوران گوناگون فرصت خدمت‌گذاری به مردم را داشته‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خدا را سپاسگذارم که اینجانب را در این دوران و در زمان شکوه ملت ایران به دنیا آورد و فرصت خدمت به آنها را به من داد. امروز جامعه بشری در آستانه تحولات بزرگی به سمت آزمون‌های تاریخی است. آرمانی که جامعه بشری بیش از 10 هزار سال به دنبال آن بوده و تلخ و شیرین‌های زیادی را دنبال کرده است.
وی افزود: مجاهدت‌ها و فداکاری‌های انسان‌های شایسته مانند موتور محرکی جامعه بشری را پشتیبانی کرده و حرکت داده است. ملت ایران نیز ملتی بزرگ، شایسته و تاریخ‌ساز است. ملتی که همواره به دنبال عدالت،‌ آزادی و کرامت انسانی تلاش کرده است. ملتی که نام او با مهرورزی،‌ عدالت طلبی، صلح و آرزوهای نیک برای دیگران گره خورده است.
احمدی نژاد تأکید کرد: افتخار می‌کنم که یک ایرانی هستم و در دورانی که ملت ایران مجدداً با بازیابی هویت اصلی خود و پیدا کردن روح جمعی و با فشار بر توانایی ذاتی خود مجدداً پرچم در نیل به آزادی و عدالت را بالا برده است زندگی می‌کنم.
رئیس جمهور پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: انقلاب اسلامی از دل ملت ایران بوده و محصول یک تفکر عمیق است و همانگونه که کشور متعلق به ملت است همه موجودی‌های کشور نیز متعلق به ملت است و هر نظام سیاسی که از ملت سر درآورد باید در خدمت ملت باشد.
وی یادآور شد: من معتقدم توانایی‌های ذاتی و امکانات بالقوه و بالفعل ملت ایران این امکان را می‌دهد که آنها بر فراز عزت در جهان قرار گرفته و با استقرار عدل و آزادی زندگی کنند. همه نیز اذعان دارند که ملت ایران در انجام وظایف و رسالت تاریخی خود کوتاهی نکرده و هر جا نیاز بوده آنها پیشگام بوده‌اند.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باور من این است که امروز در زیست اجتماعی در شرایطی که لایق آن هستیم قرار نداریم و نیازمند عزم ملی و تلاش خستگی‌ناپذیر برای جایگاه ویژه خود هستیم.
احمدی نژاد ثبت نام کرد
محمود احمدی نژاد که برای همراهی حمید بقایی به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد.
به گزارش تابناک، دقایقی پیش محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های دهم و نهم که برای همراهی حمید بقایی جهت ثبت‌نام در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کرده بود خود نیز در این انتخابات ثبت‌نام کرد.
محمود احمدی نژاد هم اکنون  در جایگاه مصاحبه با خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور  حاضر شده است و به پرسش خبرنگاران پاسخ می دهد.
حضور بقایی و احمدی نژاد در وزارت کشور
بقایی براي ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به همراه احمدی نژاد و مشایی وارد وزارت كشور شد.
بقایی پیش از ثبت نام: رد صلاحیت شوم، تمکین می‌کنم
حمید بقایی پیش از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رد صلاحیت شوم در هر شرایطی قول می‌دهم به قانون تمکین کنم.
زریبافان ثبت نام کرد
زریبافان معاون احمدی‌نژاد لحظاتی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
مسعود زریبافان معاون رئیس دولت‌های نهم و دهم در حاشیه ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: حدود 38 سال قبل انقلابی به وقوع پیوست و نظامی مستقر شد و مردم با رای قاطع، جمهوری اسلامی ایران را مستقر کردند.
وی ادامه داد: علت رای مردم به نظام این بود که از شاهنشاهی خسته بودند و معتقد بودند نظام اسلامی نظامی است که با عدالت می‌تواند زندگی شرافتمندانه‌ای رقم بزند.
دواطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: جمهوری اسلامی نظام مردم‌سالار دینی است که جمهوریت به معنای مردم‌سالاری و اسلامی نیز به معنای دینی بودن تعریف شده است.
زریبافان گفت: مشکل ما در کشور ساختار و قوانین نیست، بلکه اعتقاد به اجرای قوانین، مشکل ماست و مسئولینی که آمدند اعتقادی به اجرای قوانین نداشتند و نقطه بسیاری از مشکلات شده است.
وی افزود: برای خدمت و حل مشکلات مردم و به صورت مستقل در انتخابات حضور پیدا کرده‌ام.
نقص مدارک زریبافان
نماینده مسعود زریبافان برای نام نویسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت اما به دلیل نقص مدارک موفق به ثبت نام نشد.
ثبت نام روحانیِ منتقد
مجتبی رستگاری نماینده ادوار شورای شهر کرمانشاه هم از دیگر کاندیداهای امروز بود. وی می گوید برای خارج کردن کشور از رکود وارد صحنه انتخابات شده است. افرادی را برای کابینه در نظر گرفته است و می گوید نه چپ را قبول دارد و نه راست.
برنامه جالب یک کاندیدا/ ظریف را تغییر می‌دهم
ذکریا عباسی فرد از کرمانشاه آمده بود و مدرک لیسانس دارد. او میگوید در انتخابات ریاست جمهوری مهمترین رقیبش فقر و بیکاری در کشور است. عباسی فرد تصمیمش را برای کابینه آینده اش هم گرفته است: «ظریف وزیر امورخارجه، معاون اول یعنی جهانگیری، وزیر بهداشت آقای هاشمی و وزیر کشور یعنی آقای رحمانی فضلی را تغییر می دهم.
می گوید مساله حصر را در فضای تعاملی حل می کند و شعارش در انتخابات «انتخاب درست کشور آباد» است. او پرچم ایران را برای رنگ انتخاباتیش برگزیده است و معتقد است حداقل ۱۵ میلیون رای دارد.
 ثبت نام پزشک 82 ساله
در آغازین ساعات دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حسین برتوند متولد سال 1314 با 82 سال سن و با شغل دندانپزشکی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.
طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، پیرترین داوطلب تا روز گذشته فردی 79 ساله و جوان‌ترین داوطلب نیز فردی 18 ساله بود که در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده است.
ثبت نام بدون اطلاع خانواده
اولین ثبت نام کننده روز دوم پسری ۱۹ ساله با مدرک اول دبیرستان بود که ضمن گرفتن فیگورهای انتخاباتی مدارک خود را تحویل میز ثبت نام ستاد انتخابات وزارت کشور داد.جوان ۱۹ ساله جوانترین شخصی است که امروز بدون اطلاع دادن به خانواده‌اش ثبت‌نام کرده و معتقد است که رئیس‌جمهور تنها باید مطیع رهبری باشد.
یک جوان متولد ۱۳۶۸ هم که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی است می‌گوید که از روحانی در کابینه خود استفاده نخواهد کرد.