سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » احمدی‌نژاد هم به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرد

احمدی‌نژاد هم به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرد

محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین‌ماه، برخلاف وعده‌ و قولی که پیشتر داده بود و برخلاف خواسته رهبر جمهوری اسلامی، برای شرکت به عنوان نامزد در انتخابات اردیبهشت‌ماه ثبت نام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای احمدی‌نژاد که روز چهارشنبه به اتفاق اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در ساختمان وزارت کشور در تهران حاضر شد، پس از ثبت نام آقای بقایی خود نیز نامش را به نامزد برای شرکت در انتخابات دوازدهم ثبت کرد.

نام‌نویسی آقای احمدی‌نژاد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برخلاف «توصیه» آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، صورت گرفت.

در همین زمینه آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، مبنی بر این که «آیا با مقام معظم رهبری مشورت کرده‌اید و یا شرایط تغییر کرده که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اید؟»، تنها «سکوت کرد و خندید».

رئیس جمهور پیشین ایران پیشتر گفته بود که بنا بر این توصیه رهبر جمهوری اسلامی در انتخابات سال جاری نامزد نخواهد شد.

در یکی دو ماه گذشته آقای احمدی‌نژاد از نامزدی حمید بقایی، معاون خود در دوران ریاست جمهوری، حمایت کرده بود.

به گفته علی خامنه‌ای، «توصیه»‌اش به محمود احمدی‌نژاد برای نامزد نشدن در انتخابات، با هدف جلوگیری از «دوقطبی» شدن فضای انتخابات بوده است.

با وجود این، رئیس دولت‌های نهم و دهم جمهوری اسلامی، صبح چهارشنبه همراه با حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، دیگر معاون و رئیس دفتر خود در دوران ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

سپس در حالی که خبرنگاران و ناظران منتظر ثبت نام آقای بقایی بودند، محمود احمدی‌نژاد هم در انتخابات نام‌نویسی کرد.

مسعود زریبافان، یکی دیگر از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، نیز در دومین روز ثبت نام‌ نامزدی ریاست جمهوری در انتخابات نام‌نویسی کرد.