چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر خزعلی، نامزد ریاست جمهوری: آمده ایم تا سرزمینی که در حال سقوط است را با این گفتمان جدید نجات دهیم

دکتر خزعلی، نامزد ریاست جمهوری: آمده ایم تا سرزمینی که در حال سقوط است را با این گفتمان جدید نجات دهیم

دکتر مهدی خزعلی در اولین مصاحبه انتخاباتی خود گفتگویی را از ستاد انتخاباتی جبهه آزادی با شبکه جهانی «در تی وی» انجام داد.
کمتر از ۴۰ روز از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است و تقریبا نامزدهای جناحهای مختلف مشخص شده اند.
اصلاح طلبان،حجت الاسلام دکتر حسن روحانی را معرفی کرده اند، البته صحبتهایی نیز از نامزد در سایه مطرح است که تاکنون مشخصا کسی معرفی نشده.
از جناح احمدی نژاد حمید بقایی معرفی شده، که با توجه به این موضوع که آقای بقایی گفته، بدون اجازه احمدی نژاد آب نمیخورد مشخص است که برنامه های ایشان برای اداره کشور همان برنامه ها یی است که آقای حمدی نژاد در طول ۸ سال به کار بست .
اما اصول گرایان ابراهیم رئیسی را به عنوان نامزد خود برای این دوره از ریاست جمهوری معرفی کرده اند.
همان طور که می دانیم ابراهیم رئیسی «رئیس هیات مرگ» در سال ۱۳۶۷ و مسئول قتل عام بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی است.
دکتر مهدی خزعلی نامزد مستقل دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است، که خود را «اصول گرایِ اصلاح طلب»
می نامد و اولین مصاحبه اختصاصی انتخاباتیِ خود را با شبکه جهانی «در تی وی» برگزار کرد. ایشان در ابتدا آغاز به کار ستاد انتخاباتیشان، منشور جبهه آزادی و نامه ای که خطاب به رئیس جمهور نوشتند را مورد بررسی قرار داد.

دکتر مهدی خزعلی با اشاره به این که چهل روز بیشتر به انتخابات نمانده، گفت در کشورهای دموکراتیک، دو سال رقابت بین کاندیداها جریان دارد، ولی‌ در ایران حاکمیت می‌خواهد با چراغ خاموش کار خود را در انتخابات پیش ببرد، و من با صدای بلند، فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را فریاد میکنم، که اگر به گوش هر کس رسید و یاری
نکرد فردا دیگر هیچ حجتی ندارد.

دکتر خزعلی در ادامه گفت، ما آمده ایم تا سرزمینی که در حال سقوط است را با این گفتمان جدید نجات دهیم، ما باید این گفتمان جدید را به تمام دنیا مخابره کنیم، و اگر کسی‌ در این مسیر یاری نکرد، در این دنیا و آن‌
دنیا مسول است.

دکتر مهدی خزعلی در ارتباط با نامه ا‌ی که دیروز خطاب به ریاست جمهوری نوشتند گفت، آقای رئیسی به عنوان
کاندیدای اول جناح حاکم درهای خزانه آستان قدس رضوی را باز کرده و آرد و نبات و تراول چک و … توضیع میکند ،و بعد از سی و هشت سال با رفتن به خانه فقرایی که عامل فقر و فلاکت و بدبختیشان همینها بودند شوهای تلویزیونی اجرا می کنند، آقای احمدی نژاد هم که دولتی با بزرگترین اختلاص های تاریخ بشریت را داشته، به این طرف و آن طرف می رود و شو اجرا میکند. آقای روحانی هم وزرایش را بیکار کرده تا در استان های مختلف بگردند و کار ستادی کنند، اما وقتی ما میخواهیم برای میلاد حضرت امیر در شهرستانی سخنرانی کنیم میبینیم که فرمانداری کارشکنی میکند، و اینها نماینگان دولت هستند،و به همیمن علت ما مجبور شدیم در اولین روز ستاد انتخابات اولین نامه را به آقای روحانی بفرستیم، که بنا نیست که فرماندار شما با کاندیدای بالقوه ای مثل دکتر حسن هاشمی آنگونه در « بدر » برخورد کنند، بنده در انتخابات ورود کردم ،و وابسته به هیچ جناحی نیستم، انشالله این اتفاق رفع شود و ما بتوانیم از فردا حضور در شهرستانها و استان ها را داشته باشیم.

دکتر مهدی خزعلی در ادامه این مصاحبه گفت، تنها خط قرمزی که من میشناسم قانون است، و هیچ چیزی را فرا قانونی‌ نمیشناسم، تفاوت گفتمان ما با دیگران در این است، شعار ما عبور از جاهلیت اولا و اخرا٫ اصولگرایان و اصلاح طلبان قلابی، و بازگشت به عقلانیت است. چپ و راستی که با فریاد مرگ بر کشورهای دیگر و بالا رفتن از دیوار سفارت، فلاکت را برای مردم به ارمغان آورده نمیتواند کشتی ایران را از غرق شدن نجات دهد. باید گفتمانهای جدیدی بیاید که دنیا او را باور کند٫ گفتمانی که بالا رفتن از دیوار سفارت و گروگان گیری را عین تروریسم بداند ٫ گفتمانی که از این نیروها در کابینه، سیاست و در دیپلماسی خود نداشته باشد، و بتواند ایران را از لیست تروریستها و حامیان تروریست خارج کند، تا بتواند با تمام دنیا اعتماد سازی٫ تنش زدایی و تعامل مثبت برقرار کند.

دکتر خزعلی در پایان در ارتباط با تنوعهای قومی_ عقیدتی‌ در ایران گفت، درمنشور جبهه آزادی کاملا مشخص است که ما دست همه ایرانیان با هر دین و مذهب و آیین و مرامی، با هر جنسی یا هر نژاد و قومی را محکم می فشاریم، و در تقسیم مسئولیت ها فقط «شایسته سالاری» حکم میکند. ما از دین و مذهب کسی سوال نخواهیم کرد٫ از جنس کسی سوال نمیکنیم٫ جنسیت را در احراز صلاحیت لحاظ نمیکنیم.

در پایان دکتر مهدی خزعلی اظهار داشت: که از سال ۸۸ با حضور زیبای خود نقاب از چهره ی حاکمیت برگرفتیم٫ در سال ۹۶ آمده ایم تا مشروعیت را از او بگیریم، وی افزود: آمده ایم تا آخر بمانیم و با مردم میثاق نامه ای را با خون خود امضا کنیم، و تا یا پیروزی و نجات کشور و یا سلب مشروعیت از جناح حاکم خواهیم ایستاد. این یک رفراندم بزرگ است و برای آخرین بار میگویم فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را بلند کرده ام ٫ اگر کسی شنید و پاسخ نداد من تکلیفم را عمل کرده ام و این شما هستید که باید در پیشگاه مردم و خدا پاسخگو باشید.