جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » نیکی هیلی سفیرآمریکا درسازمان ملل: عزل بشارالاسد اولویت آمریکا است!

نیکی هیلی سفیرآمریکا درسازمان ملل: عزل بشارالاسد اولویت آمریکا است!

سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای تاکید کرد، تغییر رژیم در سوریه یکی از اولویت‌های دولت ترامپ در این کشور جنگ زده است.

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی مصاحبه‌ای با برنامه “وضعیت کشور” شبکه سی ان ان گفت: شکست تروریست‌های داعش، کاهش نفوذ ایران در سوریه و عزل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از اولویت‌های واشنگتن است.
نیکی هیلی در این مصاحبه که شب گذشته پخش شد، گفت: نمی‌توانیم یک سوریه مسالمت آمیز را با حضور اسد تصور کنیم.  
اظهارات کنونی نماینده آمریکا با سخنان پیشین او قبل از حمله هوایی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه در پنجشنبه گذشته تفاوت داشت.
واشنگتن این حمله رادر عکس العمل نسبت به حمله شیمیایی هواپیماهای نیروهای اسد انجام داد.
نیکی هیلی ۳۰ مارس پیش از آن حمله شیمیایی به خبرنگاران گفته بود: این شما هستید که نبردهای خود را انتخاب می‌کنید. زمانی که به این وضعیت نگاه می‌کنید شاهد تغییر اولویت‌ها هستیم و اولویت ما دیگر این نیست که بنشینیم و روی عزل اسد تمرکز کنیم.
با این حال به نظر می‌رسد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا موضع محتاطانه‌ای در قبال اسد در پیش گرفته و شنبه تاکید کرد، اولویت اول واشنگتن شکست داعش است.
او در برنامه رودررو با ملت سی بی اس تاکید کرد: به محض اینکه تهدید داعش کاهش و یا حذف شود آن زمان می‌توانیم نگاه خودمان را مستقیما به تثبیت وضعیت سوریه متمرکز کنیم.
تیلرسون همچنین گفت: ایالات متحده امیدوار است بتواند طرفین را متقاعد کند تا روند تدوین راه حل سیاسی را آغاز کند.
او گفت: چنانچه بتوانیم به آتش‌بس در مناطق ثبات در سوریه دست یابیم پس از آن گمان می‌کنم به شرایطی دست یابیم که بشود روند سیاسی مثمر ثمر را شروع کرد.