چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » اولویتهای آمریکا در سوریه

اولویتهای آمریکا در سوریه

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد که هیچ راه حلی برای سوریه با وجود رژیم بعثی بشارالاسد میسر نمیباشد و همزمان باید به حضور رژیم ایران درسوریه و نفوذ منطقه ای این رژیم پایان داد! داعش را هم همینطور…!

خانم هیلی نماینده ارشد ایالات متحده در سازمان ملل، در مصاحبه‌ تازه و پخش نشده با شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفته است: «در حالی‌که بشاراسد در راس حکومت است، هیچ راهی نیست که بتوان به یک راه‌حل سیاسی در سوریه دست پیدا کرد. با نگاهی به اقدامات او، تصور [ایجاد] یک دولت آرام و باثبات، سخت است. در حال حاضر چندین اولویت مطرح است… خارج کردن اسد از قدرت، تنها اولویت نیست. آن‌چه ما قطعا در تلاش برای انجامش هستیم، نابودی داعش است. دوم، ما ایجاد یک سوریه آرام را با حضور اسد، دست‌یافتنی نمی‌دانیم. سوم، باید به نفوذ ایران خاتمه داد و در نهایت به‌سوی یک راه‌حل سیاسی رفت؛ چرا‌که در نهایت این وضعیت (در سوریه) وضعیتی پیچیده است. از این پس همه‌چیز بستگی دارد به این که «هرکسی» به وقایع سوریه، چه واکنشی نشان خواهد داد و این‌که  اطمینان حاصل شود به‌سوی ایجاد یک راه‌حل سیاسی و به سوی یافتن صلح در منطقه می‌رویم».

به گزارش رادیوفردانیکی  هیلی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان، که قرار است یک‌شنبه ۲۰ فروردین، به وقت آمریکا، پخش شود، گفته است تا زمانی که بشار اسد در سوریه در راس قدرت است، پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای این کشور جنگ‌زده ممکن نخواهد بود. او افزوده است، در عین حال باید داعش را در هم کوبید و به نفوذ ایران خاتمه داد. این سخنان یک روز پس از آن بیان شده که نیکی هیلی تاکید کرده بود: ایالات متحده آماده است دست به اقدامات بیشتری علیه حکومت مرکزی سوریه بزند؛ هرچند امیدوار است که نیازی به چنین چیزی نباشد.