شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پس لرزه‌های زلزله روز گذشته منطقه سفید سنگ خراسان رضوی ادامه دارد…

پس لرزه‌های زلزله روز گذشته منطقه سفید سنگ خراسان رضوی ادامه دارد…

خداوند سایه های شوم نکبتهای ارضی و سماوی مانند زلزله های نیرومند، و نکبتهای اجتماعی امثال ابراهیم رئیسی را از سر مردم به جان آمده بلاد غصب شده خراسان رضوی و سراسر ایران رفع نماید.

پس لرزه‌های زلزله روز گذشته منطقه سفید سنگ خراسان رضوی ادامه دارد به گونه‌ای که از بامداد امروز تاکنون ۴۱ پس‌لرزه به ثبت رسیده که ۱۲ مورد آن ۳ و بیش از ۳ ریشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه با بزرگی ۶ ریشتر در منطقه سفیدسنگ خراسان رضوی به وقوع پیوست. این زمین لرزه باعث لرزش‌ در شهرهای تربت جام، صالح آباد، تربت حیدریه، خواف، سنگان، بخش زیرخان، نیشابور، کلات و کوهسرخ شده است.

دکتر مهدی زارع مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گسل مسبب این رخداد لرزه‌ای، خاطر نشان کرد: بررسی تاریخی گسل مسبب این زلزله نشان می‌دهد که زلزله‌های مهمی نداشته، ولی تاکنون چندین زلزله با بزرگای ۶ ریشتر را ایجاد کرده است.

مدیر گروه زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه زلزله در عین حال از ثبت یک زلزله با بزرگای ۶ ریشتر در ابتدای سده بیستم خبر داد و یادآور شد: در حدود ۱۱۴ سال گذشته زلزله ۶.۲ ریشتری در منطقه سفیدسنگ به ثبت رسیده است و روز گذشته نیز زلزله ۶ ریشتری در آن رخ داد.

وی اضافه کرد: گسل مسبب نیز راستایی شمالغربی-جنوبشرقی با تمایل شرقی-غربی داشته و سازوکار آن نیز فشاری بوده است. گسل مسبب این زمین‌لرزه به احتمال زیاد روندی گسله است که از فریمان به موسی‌آباد می‌رسد و از شمال سفید سنگ عبور می‌کند.

بر اساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از بامداد امروز پنج‌شنبه تاکنون ۴۱ پس‌لرزه به ثبت رسیده است که ۱۲ مورد آن بیش از ۳ ریشتر بوده است.