پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ترزا می خطاب به کشورهای عربی منطقه: باید برای مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه همکاری کنیم!

ترزا می خطاب به کشورهای عربی منطقه: باید برای مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه همکاری کنیم!

ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلستان که به عربستان سفر کرده بود در مصاحبه با روزنامه الریاض گفت: ‘ما در مورد فعالیت‌های نظام حاکم بر ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، عراق و لبنان و حمایت از شبه‌نظامیان حوثی‌ در یمن و اعزام نیروهای سپاه قدس به سوریه با هدف حمایت از رژیم بشار اسد تردید نداریم’. وی افزود‌: انگلستان ‘نگرانی کشورهای منطقه’ در مورد فعالیت‌های رژیم ایران را درک می‌کند. ما باید برای مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه چه در لبنان و عراق و سوریه و منطقه خلیج‌فارس همکاری کنیم.
ترزا می‌ در مورد توافق هسته‌یی گفت با نظام حاکم بر ایران به توافقی رسیدیم که تا 10سال از احتمال دستیابی آن به سلاح هسته‌یی جلوگیری می‌کند. این توافق موجب برچیدن 13000 سانتریفوژ و زیر‌ساخت‌های مربوط به آنها شده است. توافق هسته‌یی 20 درصد از ذخیره اورانیوم غنی شده ایران کاسته است. این مسأله برای امنیت منطقه‌یی مهم است؛ ولی ما باید برای مقابله با فعالیت‌های خصمانه نظام ایران در منطقه چه در لبنان و عراق و سوریه و منطقه خلیج‌فارس همکاری کنیم.