جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دونالد ترامپ: بشار اسد مسئول حمله شیمیایی به ادلب است

دونالد ترامپ: بشار اسد مسئول حمله شیمیایی به ادلب است

کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، بشار اسد رئیس نظام سوریه را مسئول حمله شیمیایی به استان ادلب می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سه‌شنبه 4 آوریل هم رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، حمله شیمیایی در سوریه، نشان از چگونگی رفتارهای بشار اسد دارد.

تیلرسون از روسیه و ایران خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی استفاده کنند. او همچنین گفت: «هر شخصی که از اسلحه شیمیایی در حمله به مردمش استفاده کند، نشان می‌دهد که تا چه اندازه با ارزش‌های انسانی پایبند نیست و باید مجازات شود».

صبح سه‌شنبه در حمله شیمیایی که این شهرک خان شیخون در معرض آن قرار گرفت، دستکم 100 تن زخمی شدند و 400 تن دیگر آسیب دیدند.

پیش از این کاخ سفید آمریکا، با صدور بیانیه‌ای به طور مستقیم، دولت بشار اسد را به حمله شیمیایی به ادلب متهم و تاکید کرد: «این حادثه غیر قابل قبول است و جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد».

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید آمریکا در نطقی رسانه‌ای در این باره گفت: «این اقدام‌های شرم‌آور نظام بشار اسد، نتیجه ضعف و تردید دولت سابق است».

او افزود: «اوباما (رئیس جمهوری پیشین آمریکا)، در سال 2012، استفاده از اسلحه شیمیایی را در سوریه، خط قرمز اعلام کرد اما پس از استفاده از این اسلحه، هیچ اقدامی نکرد».

اسپایسر درباره این‌که دولت آمریکا در قبال حمله، چه اقدامی خواهد کرد، سخنی به میان نیاورد اما گفت که رئیس جمهوری سه‌شنبه در این باره با تیم امنیت ملی‌اش گفت‌وگو کرد.