جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » خداوند در سال ۱۳۹۶ سایه شوم “نکبت های ارضی، سماوی و اجتماعی را از سر مردمِ ایران کم کند

خداوند در سال ۱۳۹۶ سایه شوم “نکبت های ارضی، سماوی و اجتماعی را از سر مردمِ ایران کم کند

 خداوند در سال 1396 سایه شوم “نکبت های ارضی – سماوی”(مانند زلزله های نیرومند)، و نکبتهایِ اجتماعی ، مثل مَخافتِ ناشی از حضورِ بازماندگان هارون الرشید خلیفه غاصب عباسی (امثال احمدعَلَم الهدی و ابرام دراکولای ناسید – ابراهیم رئیسی- ) را از سر مردمِ به جان آمده بلاد خودمختارِ و غصب شدهء خراسان و سراسر ایران، کم کند.

زمین لرزه ای بسیار نیرومند مشهد مقدس و برخی  نواحی دیگر را در شمال شرق ایران را لرزاند.

مرکز بررسی زمین شناسی آمریکا بزرگی این زمین لرزه را ٦.١ و مرکز آن را ٧٦ کیلومتری جنوبشرق مشهد در عمق ١٠ کیلومتری گزارش کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد این زمین لرزه حدود ساعت ١٠:٤٠ دقیقه صبح به وقت محلی درحوالی “سفید سنگ استان خراسان رضوی” واقع شد. شدت زلزال کلیه ارتباطات تلفنی خراسان را دچار اختلال کرد بنحوی که خطوط ارتباط تلفنی در مشهد و نقاط اطراف مختل و حداقل  چهار روستا در خراسان رضوی در اثر پس لرزه  تخریب شده است.

فروریزی خانه های مقوایی و بی بنیان مردم محروم روستاها به کشته شدن حداقل  دو نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگرمنجر شد. پس‌لرزه ها در مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، خواف و سنگان مشاهده شد. برخی ساختمان‌های واقع در مرکز زمین لرزه بین ٦٠ تا ١٠٠ درصد تخریب شده است.