پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » استحلال خانم عفت مرعشی برای همسر فقیدش آیت الله هاشمی رفسنجانی

استحلال خانم عفت مرعشی برای همسر فقیدش آیت الله هاشمی رفسنجانی

همسر آیت‌الله برای کارکنان مجمع پیغام فرستاد و از آنها خواست که همسرش را که 19 سال در این نهاد مشغول به مدیریت بوده است، حلال کنند.

به گزارش سایت نواندیش، امسال مجمع تشخیص مصلحت نظام رییس نداشت تا به رسم 19 سال گذشته با او دیدار صورت بگیرد. با این همه محمد هاشمی‌رفسنجانی برادر آیت‌الله این رسم را اجرا کرد و از برادرش گفت. همسر آیت‌الله برای کارکنان مجمع پیغام فرستاد و از آنها خواست که همسرش را که 19 سال در این نهاد مشغول به مدیریت بوده است، حلال کنند. نوروز امسال در کاخ مرمر معنایی نداشت چرا که در غروب 19 دی‌ماه نه‌تنها رییس مجمع که یکی از تاثیرگذارترین مردان ایران و جهان از دنیا چشم فروبسته بود. در تمام سال‌های 76 تا 95 همیشه پانزدهم یا شانزدهم فروردین ماه، دیدار نوروزی کارکنان دفتر با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود که امسال این رسم معمول و مالوف، در غیاب آن عزیز سفر کرده و در فضایی سرشار از حزن و اندوه برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهندس محمد هاشمی در این دیدار، با قرائت دعای تحویل سال، گفت: «سالی سرشار از موفقیت‌های فردی و اجتماعی را برای همه شما، ایرانیان، شیعیان و مسلمانان در اقصی نقاط جهان آرزو می‌نمایم.» رییس دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای نظام و ایران خیلی موثر بود، گفت: مردم ایران و همه مسوولان در تمام رده‌ها و نهادها، با حضور معنادار خویش در تشییع جنازه و برنامه‌ها و مراسم گوناگون، برگ دیگری بر دفتر خدمات ایشان به نظام و کشور و حتی جهان اسلام افزودند. ایشان با یادآوری همدلی‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مقام معظم رهبری در تمام 60 سال همکاری‌ها، گفت: مطمئنا این فراق برای رهبری بزرگوار نیز سنگین است که برخلاف رسم معمول دوره‌های پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنوز جایگزینی برای ایشان در این نهاد مهم مشورتی و مصرح در قانون اساسی انتخاب نکرد‌ه‌اند.
 محمد هاشمی، با بیان این جمله که «همه ما تابع تصمیم رهبری نظام در خصوص آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم»، خطاب به همکاران گفت: اگر با هم بودیم که در راستای تقویت نظام تلاش خواهیم کرد و اگر با هم نبودیم، با شما خداحافظی می‌کنم. رییس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «از همکاری صمیمانه همه شما در طول 19 سال گذشته تشکر می‌نمایم، گفت: ان‌شاءالله هر جا که هستید، خداوند بهترین‌ها را برای شما تقدیر نماید.»