شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ویدا مهران نیا: قاضی صلواتی وکیلِ دکتر جلالی را تهدید کرده، و به او اجازه نمی دهد که وکالت آقای جلالی را بپذیرد

ویدا مهران نیا: قاضی صلواتی وکیلِ دکتر جلالی را تهدید کرده، و به او اجازه نمی دهد که وکالت آقای جلالی را بپذیرد

احمد رضا جلالی پزشک و پژوهشگر ساکن سوئد روز پنجم اردیبهشت امسال در تهران بازداشت و از آن هنگام در بند ۲۰۹ اطلاعات در زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری میشود.

قاضی صلواتی بارها دکتر جلالی را به اعدام تهدید کرده و مادر ایشان خانم نجیبه مرتضوی را با فحاشی از دفتر بیرون کرده، همچنین تاکید کرده که تا وکیل خود را (سرکار خانم زینب طاهری) عزل نکنی به پرونده ات رسیدگی نمی شود.

ویدا مهران نیا همسر احمد رضا جلالی در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» گفت، نزدیک به یک سال است که آقای جلالی در «بازداشت موقت» بسر میبرد، و پرونده ایشان تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته، بیش از ۲۸ کیلوگرم کاهش وزن داشته و با توجه به اعتصاب غذای طولانی مدتش (بیش از سه ماه) که هم اکنون نیز ادامه دارد از ناحیه معده، روده و کلیه ها دچار مشکلات اساسی شده و هیچ کدام از مسئولین کوچکترین توجهی به این مسئله ندارند.

ویدا مهران نیا در ادامه گفت، به خانم «زینب طاهری» وکیل آقای جلالی اجازه ملاقات نمی دهند، قاضی صلواتی گفته به علت اینکه شما از آقای جلالی حمایت میکنید اجازه ندارید که وکالت ایشان را بپذیرید، و حتی اقدام به تهدید ایشان نیز کرده است.

خانم مهران نیا اضافه کرد که وکیل آقای جلالی در پاسخ به تهدیدات و کارشکنی های قاضی صلواتی گفته، وظیفه خود میداند که از موکلش دفاع کند و اطمینان دارد که دکتر جلالی بیگناه است، و این پرونده چیزی نیست به جز اتهامات واهی وزارت اطلاعات.

ویدا مهران نیا در پایان گفت، از مسئولان نظام حاکم بر ایران می خواهم که تا دیر نشده به صورت عادلانه به پرونده احمد رضا جلالی و سایر زندانیان از جمله روزنامه نگاران و دیگر فعالان رسیدگی کنند، و هر چه سریع تر آنها را آزاد و به آغوش خانواده ها و جامعه علمی برگردانند .