جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » حقوق بشر » صد کشته و 400 زخمی در بمباران هوایی ادلب به وسيله گازهای سمی

صد کشته و 400 زخمی در بمباران هوایی ادلب به وسيله گازهای سمی

منابع حقوق بشری سوریه روز سه شنبه 4 آوریل اعلام کردند که آمار تلفات ناشی از بمباران هوایی بوسیله گازهای سمی، در شهر خان شیخون در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به 100 نفر رسیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «الحدث» به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه، اغلب قربانیان این بمباران‌ها غیر نظامیان بودند.

پیشتر رامی عبدالرحمن، مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در تماس با خبرگزاری فرانسه گفته است که حداقل 35 نفر که 9 تن از آنها را کودکان تشکیل می دهند بر اثر گازهای سمی جان خود را از دست دادند.

رامی عبدالرحمن اما تاکید کرد که او نمی‌داند که جنگنده‌ها متعلق به روسیه است یا متعلق به سوریه است اما آنچه مسلم در این بمباران دهها تن از غیز نظامیان بر اثر گازهای سمی کشته شدند.

مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است علاوه بر بیش از 35 قربانی که جان خود را از دست دادند، دهها تن نیز بر اثر خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی به بیمارستان‌های صحرایی اطراف انتقال داده شدند.

گفتنی است که دیدبان حقوق بشر سوریه ابتدا گزارش داد که 18 نفر در این بمباران جان خود را از دست دادند اما پس از ساعاتی دیدبان حقوق بشر سوریه افزود که آمار تعداد قربانیان در میان غیر نظامیان رو به افزایش است.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، روز پنجشنبه گذشته نیز جنگنده‌های اسد مناطقی را در حومه شمالی حماه را بوسیله گازهای سمی بمباران کرد که در نتیجه آن شماری کشته و بیش از 50 نفر دچار خفگی ناشی از گازهای سمی شدند.

بمباران شیمایی ادلب

بمباران شیمیایی ادلب

بمباران شیمیایی ادلب

بمباران ادلب