پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آتنا دائمی و خواهرانش به حبس محکوم شدند

آتنا دائمی و خواهرانش به حبس محکوم شدند

شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس تهران، هر یک از خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. بر اساس این حکم، محکومیت انسیه و هانیه دائمی به مدت یک سال تعلیق شده است.

بر اساس این حکم، آتنا دائمی و خواهرانش از اتهام ممانعت از اجرای حکم بازداشت تبرئه شده اند اما شعبه ۱۱۶۲ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی «علی بابایی»در مورد اتهام «توهین به مامورین در حین انجام وظیفه» مکتوب کرده است: “اتهام انتسابی محرز و مسلم است و به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۵۷ هریک از متهمان را به تحمل سه ماه و یک روز حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می نماید و نظر به شرایط خاص متهمان ردیف های دوم و سوم، دادگاه اجرای حکم را در مورد ایشان مصلحت ندانسته و به استناد مواد ۴۶ و ۴۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ قرار تعلیق اجرای حکم را به مدت یک سال صادر می نماید.

” لازم به یادآوری است، ساعت ۸ صبح روز ششم آذر ۹۵، آتنا دائمی فعال مدنی جهت تحمل ۷ سال حکم حبس در منزل پدری‌اش «با خشونت و تهدید» توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی از ماموران بازداشت کننده‌‌اش شکایتی را نیز از همان روز بازداشت در دست پیگیری دارد.
وی در نامه‌ای سرگشاده از زندان با بیان اینکه توسط مامور زن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مامور مرد قرارگاه ثارالله سپاه تهران هم اقدام به استفاده از اسپری فلفل نموده، خبر از شکایت خود از آن‌ها داد. خانم دائمی در این نامه اجمالا روند بازداشتش را شرح داده بود. او در این نامه تاکید کرده که در راه زندان توسط این مامورین تهدید به پرونده سازی شده و به او گفته‌اند “آشی برایت می‌پزیم که دیگر فکر بیرون آمدن از زندان را از سر بیرون کنی”. در تاریخ ۲۸ دی ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات آتنا دائمی، در این پرونده، در دادسرای شهید مقدس زندان اوین برگزار شد. در این جلسه اتهامات «توهین به رهبری، توهین به مسئولین و نشر اکاذیب» که پیش تر طرح شده بود از پرونده برداشته شد و تنها دو اتهام «توهین به مامورین هنگام بازداشت و ممانعت از اجرای حکم» در پرونده مانده بود. این تغییر در پرونده درپی «احضار و شهادت دادن ماموران نیروی انتظامی، دفاعیه وکیل و انکار ویدئوی ضبط شده هنگام بازداشت» روی داده بود.