سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کشمکش نیروهای “حکومت خودخوانده اسلامی” داعش با “حشدالشعبی” وابسته به رژیم ایران در عراق و انتشار ویدئویی از داعش با اسیران بسیجی ایرانی

کشمکش نیروهای “حکومت خودخوانده اسلامی” داعش با “حشدالشعبی” وابسته به رژیم ایران در عراق و انتشار ویدئویی از داعش با اسیران بسیجی ایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیروت پرس، ۰۸/فروردین/۱۳۹۶   نیروهای «الحشد الشعبی» ۴۳ نفر از عناصر داعش را در غرب موصل از پای درآوردند.سازمان بدر در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ خودروی تروریست های داعش نیز در غرب موصل منهدم شد.الحشد الشعبی تاکید کرد که حملات داعش در محور غربی موصل خنثی شد و سه عامل انتحاری نیز از پای درآمدند.در این بیانیه آمده است که در عملیات خنثی کردن حملات داعش، ۴۳ نفر از داعشیها در درگیری با نیروهای عراقی کشته شدند.

حکومت خودخوانده اسلامی، داعش، در استان دیاله عراق با انتشار یک ویدئوی ۳۶ دقیقه‌ای با عنوان «بلاد فارس؛ از دیروز تا امروز» در شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی، در روز دوشنبه هفتم فروردین رژیم ایران رامورد تهدید قرار داد، و یکی از اعضای نقابدارو سیاهپوش داعش پیامی را خطاب به علی خامنه ای،  میخواند و به زبان فارسی کلماتی از این دست برزبان می آورد:

“ای خامنه ای،‌ای فرد نفرین شده‌ای که کنترل به اصطلاح جمهوری اسلامی را در دست داری، مطمئن باش که خیلی زود خانه ات را بر سرت خراب خواهیم کرد.»

به گزارش رادیوفردا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این تصاویر ویدئویی چند اسیر نشان داده شده اند و یکی از آنها روی لباسش نوشته «یا حسین» داشته است. در این ویدئو گروه حکومت اسلامی، رژیم ایران را متهم میکند به سرکوب اهل سنت در طول قرنها میکند. یک عضو داعش در این ویدئو دعوی دارد که : ما ایران را تسخیر خواهیم کرد و بار دیگر این کشور را همانند گذشته به اهل سنت باز می گردانیم.

به گزارش رادیوفردا خبرگزاری های داخلی ایران از جمله فارس، ایلنا، مهر و میزان خبر انتشار این ویدئو متعلق به گروه حکومت اسلامی را بازتاب داده اند.

فرمانده نیروی زمینی رژیم ایران – سرتیپ احمدرضاپوردستان – در مردادماه سال گذشته اذعان داشت که گروه حکومت اسلامی (داعش) تعدادی از نیروهای خود را از قصر شیرین و نفت‌شهر در نواحی مرز ی با عراق جذب کرده است.